Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اشیاء شاخص کاخ اختصاصی نیاوران می‌توان به کالسکه برنزی دست ساز و مرصع به سنگ‌های قیمتی اشاره کرد که در اتاق پذیرایی در معرض نمایش است. آفتاب‌‌نیوز : این کالسکه برنزی با شیشه‌های تراشدار، درب باز شو و با اسب‌های نقره ای با زین‌هایی از جنس لعاب لاجوردی در حال حرکت به نظر می‌رسد. کالسکه ران با کلاه و شنلی شبیه به لباس خدمه دربار، کالسکه را هدایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کالسکه احتمالاً حامل یکی از مقامات تشریفاتی است، چرا که سواری در حال شیپور زدن کالسکه را حفاظت و همراهی می‌کند و بر روی سقف کالسکه نشان خاصی شبیه به تاج‌های فرانسوی به چشم می‌خورد.
سنگ‌های قیمتی از قبیل کوارتز با رنگ‌های مختلف، عقیق، یشم و غیره تزئین کننده چمنزار اطراف کالسکه و مروارید طبیعی و لعاب لاجوردی کالسکه و اسب‌ها را مزین کرده است.

در تزئینات آن، هنرمند نهایت ظرافت را به کار گرفته که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند. به طور مثال برگ‌های چمنزار اطراف و طناب‌هایی که کالسکه را به اسب‌ها متصل می‌کند به گونه ای ظریف کار شده که نمی‌توان باور کرد از فلز سخت ساخته شده اند. همچنین با توجه به جلای داخل کالسکه و برخی از اجزای اثر، مشخص است که کالسکه و چمنزار برنزی اطراف، به رنگ طلایی و اسب‌ها به رنگ نقره ای از جلای چشمگیری برخوردار بوده که به مرور زمان رنگ آنها تغییر یافته است.
این اثر هنری از طرف ریاست جمهوری مجارستان به مناسبت تاجگذاری محمدرضا پهلوی در سال 1967 میلادی مصادف با 1346 هجری شمسی به دربار پهلوی اهدا شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرغم عدم اشاره به کشور سازنده بر روی شناسنامه شیء، اثر مذکور احتمالاً ساخت کشور مجارستان است که از طرف ریاست جمهوری آن کشور در دوره پهلوی دوم به ایران اهدا شده است.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۸۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از پوشش متفاوت مهمانان سیدحسن خمینی /هدیه ای ویژه برای نوه امام (ره)

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو و هیأت همراه عصر دیروز سه شنبه، با حضور در حرم امام خمینی به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کرد.

جماران تصاویری از استقبال سیدحسن خمینی از این هیات را منتشر کرده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901721

دیگر خبرها

  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • اعتراض دانشجویان دنیا از مقاوت ملت ایران برخواسته است
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • عکسی از پوشش متفاوت مهمانان سیدحسن خمینی /هدیه ای ویژه برای نوه امام (ره)
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است