Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

طرز تهيه ادويه پلو با ماهيچه غذاي ويژه چهارشنبه سوري
مواد لازم براي 6 نفر:
ماهيچه گوسفند 4 عدد ادويه پلويي 70 گرمپيازداغ عسلي به مقدار لازمفلفل سبز خرد شده کميسير3 حبهجوزهندي رنده شدهکميپودر گلسرخ و گشنيزکميزيره سياه و سياهدانهروي هم دو قاشق غذاخوريسيب زميني ورقه شدهبراي ته ديگنمک و فلفلبه مقدار لازم برنج4 تا 5 پيمانه
طرز تهيه ادويه پلو با ماهيچه :
ماهيچه تميز شده گوسفند را با کمي پياز و سير و فلفل خرد شده و گوجه فرنگي تفت داده و با ادويه خورش و کمي آب روي حرارت بار مي گذاريم تا بپزد و خيلي کم آب داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتي پخت استخوان ها را جدا مي کنيم.

ماهيچه را با پياز و سير و فلفل و گوجه فرنگي تفت داده و با ادويه خورش و آب مي گذاريم تا بپزد
از قبل ادويه را آماده مي کنيم. زيره و سياه دانه براي ايجاد مزه بهتر غذاست. باقي ادويه جات بايد کاملا ساييده شوند. تخم گشنيز طبيعت خنکي دارد که گرمي اين ادويه را اعتدال مي بخشد. جوز هندي را ميتوان به اندازه يک قاشق چايخوري رنده کرد.

از قبل ادويه را آماده مي کنيم
برنج را از قبل خيس کرده و سپس آبکش مي کنيم. برنج را کمي زنده تر بر مي داريم تا هنگام مخلوط کردن شفته نشود. اکنون ته ماهيتابه مخصوص ته چين يا پلو هاي مخلوط ( ديواره کوتاه ) را کمي روغن ريخته و سيب زميني هاي ورقه شده را کف آن چيده و نمک مي زنيم. مي توانيد به برنج هنگام آبکش کردن کمي زردچوبه اضافه کنيد تا رنگ زرد خوشرنگي بگيرد. اکنون يک لايه برنج روي ته ديگ سيب زميني ريخته و فشار دهيد.

برنج را آبکش مي کنيم يک لايه برنج روي ته ديگ سيب زميني ريخته و فشار دهيد
سپس يک لايه گوشت و پيازداغ عسلي و کمي ادويه پلويي روي آن ريخته و سپس مجددا يک لايه برنج و ادويه پلويي و سياهدانه و زيره سياه مي ريزيم و فشار مي دهيم .

سپس يک لايه گوشت و پيازداغ عسلي و کمي ادويه پلويي روي آن مي ريزيم
حال از آب گوشت کمي روي برنج مي ريزيم. ادويه پلويي مي پاشيم و روغن حيواني را داغ کرده و روي برنج مي دهيم.

در آخر روي لايه برنج کمي آب گوشت و روغن حيواني داغ کرده را روي آن مي ريزيم
سپس داخل فر با حرارت 180 درجه مدت يکساعت دم مي گذاريم يا روي حرارت اجاق گاز به مدت يک ساعت و نيم با حرارت کم قرار مي ديم تا هم دم بکشد و هم ته ديگ ها برشته شوند. سپس در ظرف مناسب کشيده و سرو مي کنيم.
نکته : مزه غالب اين غذا تخم گشنيز و جوزهندي و سياهدانه و زيره است. ادويه پلويي مخلوط مواد ديگري نيز دارد که باعث مزه خاص اين پلو مي شود. به جاي ماهيچه از دنده و دم سينه چرب گوسفند هم مي توان اين پلو مخلوط خوشمزه را تهيه کرد.
منبع : sofrehkhune.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت «مجله هنری بوم» به آنتن تلویزیون

به گزارش قدس آنلاین از روابط عمومی شبکه دو سیما، «مجله هنری بوم» به میزبانی حامد مهربانی روایتگر رویدادهای دنیای هنر در قاب برنامه‌ای تماشایی است که از چهارشنبه- ۲۹ فروردین ماه- هر هفته چهارشنبه‌ها حوالی ساعت ۲۳:۲۰ روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

«مجله هنری بوم»، مجله‌ای تصویری است که شخصیتی سفر شهری دارد، و به سراغ رخدادها و آثار هنری جدید شهر می‌رود. در هر قسمت از این برنامه حامد مهربانی، به محل رویداد هنری رفته، و در آنجا گفت و گویی شنیدنی با هنرمندان و دست اندرکاران آن دارد.

پوشش مراسم معرفی انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی، حضور در رویداد چیدمان «ده هزار جهان» در موزه هنرهای معاصر و گفت و گوی حامد مهربانی با ابوذر ونکی خالق این اثر و نمایشگاه عکس «بازگشت» و دیدار و گفت و گو با سیداحسان باقری عکاس از جمله بخش‌های متنوع این قسمت از «مجله هنری بوم» است.

«مجله هنری بوم» با اجرای حامد مهربانی، تهیه‌کنندگی احمدرضا بلیغ و احمدرضا زارعی، کارگردانی کیانوش الطافی، سردبیری محسن صفایی فرد و به همت گروه اجتماعی اقتصادی شبکه دو در مرکز هنری رسانه‌ای سلوک تهیه و تولید و از ۲۹ فروردین ماه هر چهارشنبه حوالی ساعت ۲۳:۲۰ روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه دمی گوجه اسپانیایی، یک غذای ساده، سریع و خوشمزه (فیلم)
  • مقایسه شدت حمله اسرائیل با چهارشنبه سوری در کرج ! |‌ تصاویر
  • رادیو صبا با برنامه‌ها و تغییرات جدید
  • ناریجه؛ کترینگ و تهیه غذا در زمینه سفارش‌گیری غذای سازمانی
  • «بگو بخند» در رادیو صبا
  • قیمت پژو پارس امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت کوئیک امروز چهارشنبه ۲۹ فرودین ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت مرغ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • بازگشت «مجله هنری بوم» به آنتن تلویزیون