Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@22:10:08 GMT

سردار منتظر المهدی: حجاب انتخاب فطری بانوان ایرانی است

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۶۸۹۵۲

سعید منتظر المهدی، سخنگوی نیروی انتظامی  در یادداشتی در روزنامه جام جم نوشت:   یک . به اذعان بسیاری از مورخان و بر اساس یافته های بسیاری از مردم شناسان فرهنگی ، بانوان ایرانی از دیر باز پیوند و احساس بسیار خوبی با " پوشش " داشته‌اند.

آنان همواره بر این باور بوده اند که "پوشش نماد و جلوه ای فاخر از کرامت و پاکدامنی است" و با " پوشش کامل" است که می توان گام در راه تمدن ، فضیلت جویی و تعالی گرایی نهاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین باوری از پشتوانه مصداق فراوانی برخوردار است .

کافی است هر یک از ما اندکی در تاریخ این مرز و بوم کاوش و کنکاش کند تا صدها " زن فرهیخته " ، " بانوی اندیشمند" و " شاعره نام آور" را نشان کند که هریک از آنها اندیشمندی و فرهیختگی و فرزانگی را با پوشش و پوشیدگی و کرامت زن بودن" در آمیخته اند و آن دو را در کنار و توام با هم معنا و مفهوم ساخته اند.

" جانان بیگم" " بانو مستوره اردلان" ، " بانو پروین اعتصامی " ، " بانو نصرت امین " ، " شاه بیگم " ، " جهان ملک خاتون" ، " فخر الدوله" ، " شهربانو" تنها تنی چند از انبوه بانوان اندیشمند و فرهیخته ایرانی هستند که همواره و همیشه پوشش را قدر دانسته اند و آن را مایه فخر و مباهات خود تلقی کرده اند.

جالب است بدانیم که در جستجوی تاریخی بسیار به سختی می توان بانوی فرهیخته و فرزانه و با فضیلتی را نشان کرد که از پوشش روی گردانده باشد.

از مجمل سطور بالا چنین می توان استنباط کرد که هم در ایران باستان و هم در ایران پس از ظهور آخرین دین الهی ، اسلام، در این ملک و در میان این ملت بزرگ و پر قدرت و افتخار آفرین ، پوشش در شمار اصیل ترین و پایدارترین " هنجارهای پذیرفته شده جامعه " بوده است و روی آوردن به چنین هنجاری از سر ذوق و شوق و رضایت درونی محض بوده است . به تعبیر دیگر ، همه شواهد از این واقعیت حکایت دارند که " پوشش انتخاب ایرانیان بوده است " و کسی آن را به آنان تحمیل نکرده است.

واضح تر بگویم ایرانیان و دیگر زنان مسلمان ، پوشش کامل را انتخاب کرده اند چون با فطرت و ذات آنان همسو و هماهنگ بوده است .

از همین روی، هر آنگاه که حاکمان دورافتاده از فطرت انسانی در اینجا و آنجا در صدد برگرفتن پوشش از سر و تن بانوان بزرگوار برآمدند ، بلافاصله نه تنها با مقاومت شدید خود بانوان مواجه شده اند بلکه مردان نیز از سر ستیز با آن تلاش های " فرهنگ ستیز"برآمده اند و حامیان و حاملان چنان سیاست هایی را ناگزیر از دست کشیدن از اقدام خود نموده‌اند.

اینک چند صباحی است که هیاهویی برخواسته است و تعدادی انگشت شمار از افراد جامعه ستیز و هنجارگریز و بیگانه با فرهنگ و ذهن و اندیشه بانوان نکونام و با فضیلت این دیار، در تلاش برآمده اند تا "ضد ارزشی" به نام بی حجابی را به جای ارزش رفیعی همچون پوشش و حجاب بنشانند و بانوان را دعوت به فرو شدن در مسیر رو به ناکجا آباد و طریق رو به گمراهی و انحراف و بی فرهنگی کنند.

غافل از اینکه پیش تر و بیش تر از آنها، دیگرانی گام در چنین راه سراسر خطا و انحرافی نهادند و هر بار با مخالفت نه اکثریت بانوان ایرانی بلکه تقریبا همه بانوان این سرزمین دینی و فرهنگی روبه رو شدند و ناگزیر پی حقارت و انزوا و طردشدگی و حتی رسوایی را به تن مالیدند و جز ننگی برای خود محصولی را فرا چنگ نزدند.

بانوان امروز جامعه ما نیز که در فضیلت و دانایی و فرزانگی و دیانت و دراخلاق و نیکنامی، سر آمدند نه تنها به تلاش های ضد فرهنگی و اختلاف ستیز و هنجارگریزانه برخی فریب خوردگان جامعه ستیز را وقعی نمی نهند بلکه مصمم تر از پیش و جدی تر از همیشه از حریم عفت و کرامت و انسانیت انسانی خود حراست می‌کنند و از ترکیب پوشش و کرامت و فرهیختگی خویش برای رشد و تعالی خود و جامعه بهره می گیرند.

یافته های پیمایشی و مشاهدات میدانی این روزها نیز گواهی صادق در تائید این نظرات چه در یک پژوهش پیمایشی مشخص شده است که اکثریت بانوان ایرانی مخالف صریح هر نوع بدپوششی و تن‌نمایی زنان هستند.

یادمان باشد که حجاب موهبتی است الهی که خداوند به زنان و مردان ما عطا نموده و می بایست قدر دان و شاکر این نعمت الهی باشیم.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در جلسه عفاف و حجاب این شهرستان با بیان اینکه جامعه سالم درگرو حجاب و عفاف است، گفت: نهاد‌ها ودستگاههای اجرایی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید برنامه‌های جامع و عملی داشته باشند.

حسن عباسی افزود: اجرای دستورالعمل های ابلاغی مرتبط بر رعایت حجاب و اصل امر به معروف و نهی از منکر در سطح اداره ها ضروری و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهاباد هم در این نشست حجاب و عفاف را زیربنای تحکیم بنیان خانواده و مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن دانست.

حجت الاسلام آقا محمدی، با اشاره به اینکه رعایت حجاب و عفاف ویژه شرعی هر انسان مسلمانی است،افزود: توجه به امر پوشش و رعایت حجاب برای زنان و مردان توصیه اکید قرآن کریم به بندگان است.

آشنایی خانواده‌ها با سبک زندگی ایرانی اسلامی و انتقال آن به نسل جوان، بسترسازی برای حفظ اصالت و ارزشهای دینی، برگزاری کارگاههای آموزشی و استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی برای فرهنگ‌سازی و تبیین ابعاد و ثمرات حجاب و عفاف در جامعه، از دیگر موضوعهای مطرح شده در این نشست بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • توضیحات پلیس درباره طرح نور/ ۹۰ درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند
  • ۹۰ درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد