Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت:باید برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ابتکارات و ابداعات مناسبت‌تر را بکار ببریم و نیاز است که در شرایط فعلی، با زبان روز از انقلاب اسلامی و از آرمان های شهیدان دفاع کنیم و اگر دچار بی‌دقتی شویم، حاصل کار ما جز خسران چیز دیگری نخواهد بود.

به گزارش ایسنا،سردار غلامحسین غیب‌پروردر اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره ملی سرزمین نور که در اردوگاه شهید باکری خرمشهر در حال برگزاری است، با اشاره به حماسه‌های دوران دفاع مقدس گفت: آن دوران حماسه، گنجینه‌ای است که علیرغم تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته انجام شده، اما هنوز به اندازه قطره‌ای از این اقیانوس دلاوری و غیرت پروری، برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار غیب‌پرور افزود: دفاع از انقلاب اسلامی و دفاع از آنچه که در دوران هشت سال حماسه و ایثار اتفاق افتاد، یک عرصه مجاهدت است و آن فردی که امروز بخواهد از زبان هنر، از دوران دفاع مقدس بگوید و آن را ترسیم کند،کار آسانی انجام نداده است؛ برای مثال باید بگویم فیلم سینمایی همچون "به وقت شام" که دربرگیرنده حماسه‌آفرینی‌های شهدای مدافع حرم بود، اما دیدیم که با هجمه‌های زیادی روبرو شد.

رییس سازمان بسیج مستضعین با بیان اینکه هنرمندانی که جانانه و مردانه با غیرت، توأم با فهم و بصیرت به عرصه دفاع قدم می‌گذارند، کاری بزرگ و جاودانه را انجام می‌دهند، تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس، رویارویی با دشمن خبیث مانند صدام و حامیانش، هزینه‌هایی برای کشورمان داشت و برای دفاع از کشورمان، شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کردیم و امروز هم دفاع از انقلاب اسلامی هزینه بر است و باید گفت، مگر می‌شود فردی که لباس مجاهدت می‌پوشد، بگوید که هیچ هزینه‌ای را نمی‌پذیرم؟

وی با اشاره به اینکه پیام انقلاب اسلامی در برگیرنده استقلال،نشاط،آزادگی، دین مداری،استحکام ملی،انسجام اقوام،آزادگی،سرفرازی و حرکت در مدار دین خدا بود و این چنین انقلابی مثال زدنی است، افزود: همه عزت امروز ما به خاطر شهداست و امروز جلوه‌های دفاع از انقلاب اسلامی، گوناگون شده است و یک جلوه آن، حجاب برتر اسلامی است و من صمیمانه تشکر می‌کنم از خواهران بزرگوری که با حجاب اسلامی، به سرزمین شهیدان پا گذاشته‌اند .

وی گفت: غرب نمی‌خواهد که ما ارزش‌های غنی خود را داشته باشیم. آنها می‌خواهند از زن مسلمان،فقط یک کالایی بی‌ارزش بسازند اما اسلام عزیز، زن را در چنان مرتبه‌ای قرار داده است که حضرت فاطمه الزهرا(س)،یک نمونه بارز آن است.اگر شما به سرزمین نور آمدید تا از راه و سیره شهدا بهره‌ای بگیرید، شما استقامت،درس آموزی، الگو بودن و... را می‌توانید از شهبدان هدیه بگیرید و پرتلالو تر بر همه عالمیان بتابید و باید این نکته را یادآوری کنم که امروزبا توجه به تهاجم فرهنگی دشمن، ارزش زن مسلمان با حجاب، از رزمنده مجاهد خط مقدم در کربلای 4 و 5 در دوران دفاع مقدس کمتر نیست، چون این مجاهدت است.

سردار غیب پرور تاکید کرد:

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۹۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود

دریافت 257 MB

محمد تقی صفری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برنامه ریزی ها لازم برای استقبال و تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی (دشتی نظری) در گناوه با برگزاری نشست‌های مختلف انجام شده است.

فرماندار گناوه افزود: این شهید والامقام جمعه شب در مسجد امیرالمومنین با برگزاری برنامه ویژه همراه با سخنرانی و مداحی استقبال خواهد شد.

همچنین بعد از ظهر روز شنبه همزمان با سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم تجدید میثاق و وداع با شهید در مصلی جمعه برگزار می‌شود و سپس پیکر مطهر این شهید والامقام تا گلزار مطهر شهدای گناوه بر دستان مردم قدرشناس شهرستان تشییع خواهد شد و در کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.

شهید والامقام «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) متولد ۱۳۴۳ که در زمان شهادت ۲۰ سال سن داشت در گناوه جز شهدای جاویدالاثر تا قبل از احراز هویت به شمار می‌آمد.

شهید غلامی در سال ۱۳۶۲ جمعی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شده بود که در ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله جاده العماره - بصره به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص سال ۸۸ در منطقه عملیاتی پیدا و در نجف آباد اصفهان به عنوان شهید جاویدالاثر در میان شهدای گمنام خاکسپاری شد و پس از گذشت ۳۷ سال انتظار، هویت این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA در سال ۱۴۰۰ شناسایی شد.

فیلم: عصمت اسماعیلی

کد خبر 6094567

دیگر خبرها

  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی