Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات مدیره انجمن حقوق شناسی با اشاره به بحران آب گفت:‌ با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اندیشکده تدبیر آب نظرات متخصصین حوزه‌های مختلف حقوق را جمع‌آوری کرده و کمکی به حل مشکل بحران آب خواهیم داشت.

تهمورث بشیریه در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان انجمن حقوق شناسی و اندیشکده تدبیر آب ایران برای همکاری در حوزه «حقوق آب» اظهار کرد: با توجه به بحران آب که حتی پیش‌بینی می‌شود باعث بروز جنگ‌های آینده در دنیا باشد و اینکه ایران هم کشوری است که در زمان خشکسالی قرار گرفته و با توجه به وسعت جغرافیایی کشور، معضل آب بیش از خیلی نقاط دیگر دنیا به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسأله باعث جلب توجه مسئولان به این موضوع از جهات و ابعاد مختلف شده و در ابعاد مختلف اقتصادی، محیط زیستی، سیاسی و امنیتی و هر بعدی که تصور کنیم با این حوزه مرتبط است، مورد توجه قرار گیرد.

وی  افزود: به همین جهت اقداماتی در راستای آگاه‌سازی مردم در چند سال گذشته برای گوشزد خطر بحران آب انجام شده و نهادهایی هم در حوزه دولتی و غیردولتی برای این منظور  شکل گرفتند که اندیشکده تدبیر آب ایران از جمله آنها هستند.

عضو هیات امناء انجمن حقوق شناسی در خصوص دلایل شکل‌گیری این تفاهم‌نامه گفت: انجمن حقوق شناسی با توجه به رسالتی که برای خود در حوزه مطالعات بنیادین قائل می‌باشد، بر این باور است که یکی از مباحثی که باید امروز به آن پرداخته شود مسأله حقوق آب است.

بشیریه با اشاره به اهداف این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: این مسأله از دو جهت می‌تواند مورد توجه قرار گیرد؛ یکی اینکه قشری از جامعه که حقوقدان هستند به عنوان یکی از اقشار جامعه به این مسأله حساسیت نشان داده و همانند سایر اقشار جامعه متوجه باشند که وضعیت در این حوزه مورد نظر، وضعیت مطلوبی نیست.

وی در ادامه گفت: از سوی دیگر اینکه حقوقدانان از جهت مقرراتی بتوانند تدبیری در این حوزه بیاندیشند که در باب نحوه استحصال، نحوه مصرف و دیگر شئون این مسأله باشد.

عضو هیات مدیره انجمن حقوق‌شناسی انجمن حقوق شناسی توضیح داد: با توجه به اهمیت مساله کم‌آبی و درخواستی که اندیشکده تدبیر آب داشت جلساتی را با این مجموعه انجام دادیم که نهایتا منجر به امضای این تفاهم‌نامه‌ شد تا شروع راهی باشد برای اینکه کارهایی در این خصوص انجام شود و در این راستا نیازمند قراردادهایی بوده است.

بشیریه در رابطه با دستاوردهایی که این تفاهم‌نامه دنبال می‌کند، توضیح داد: یکی از کارهایی که ما با همکاری اندیشکده تدبیر آب انجام خواهیم داد این است که این نهاد برای آگاهی بخشی به عموم و جامعه مخاطب ما یعنی جامعه حقوقی که کمتر در راستای اهداف انجمن هستند این کار انجام شود و هم اینکه آن را به عنوان یک وظیفه اجتماعی می‌دانیم.

این استاد حقوق دانشگاه افزود: نکته دیگر این است که ببینیم چه نیازها و چه خلاءهای حقوقی در حوزه حقوق آب وجود دارد که با شناسایی آنها به کمک دوستانی که در این حوزه در حال غور و بررسی هستند، بتوانیم نظرات متخصصین حوزه‌های مختلف حقوق را جمع‌آوری کرده و کمکی به حل این مشکل داشته باشیم.

بشیریه در پایان گفت: البته ما نمی‌توانیم کم‌آبی را حل کنیم اما در تقنین، نحوه مصرف و تأثیر آن بر حفظ منابع شاید بتوانیم تأثیری داشته باشیم که فعالیت‌های اصلی ما در این سطوح است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۹۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اظهار کرد: برپایی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران فرصت مغتنمی برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی به ویژه صادرات با معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود کشور و به تبع استان در این عرصه بود.

علی نوری اضافه کرد: تیم اقتصادی استانداری کردستان با همراهی بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی سنندج در این نمایشگاه ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری را به هیات‌های تجاری معرفی کردند.

وی ادامه داد: در مدت برپایی نمایشگاه، تفاهم نامه همکاری اقتصادی با اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، ایران و روسیه در حوزه آبزیان و صادرات انواع آبمیوه و دلستر منعقد شد.

نوری بیان کرد: تفاهم نامه همکاری اقتصادی و منعقد شده بین کردستان و اتاق مشترک ایران و ارمنستان در حوزه صادرات محصولات شاخص کشاورزی و معرفی ظرفیت‌های پتروشیمی با محوریت صادرات است.

وی اظهار کرد: با اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت هم در حوزه صادرات محصولات شاخص کشاورزی و صنایع دستی استان و مصالح ساختمانی و بخش معدن تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی منعقد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: افزون بر انعقاد تفاهم نامه در چند روز برپایی این نمایشگاه با مسئولان کشوری هم دیدار‌هایی داشتیم و در آن به بیان نیاز‌ها و مطالبات و استعداد‌های استان پرداختیم.

استاندار کردستان هم در سومین روز از برپایی نمایشگاه اکسپو۲۰۲۴ تهران به همراه هیاتی از مدیران استان از این نمایشگاه بازدید کرد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از روز شنبه هشتم تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برپا بود.

در این نمایشگاه پنج روزه، محصولات و دستاورد‌ها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی عرضه شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شد
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • قراردادهای مهمی در صنعت نفت ایران در راه است
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند