Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@21:18:47 GMT

آماده باش بیمارستان سوانح سوختگی تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۶۹۹۷۶

آماده باش بیمارستان سوانح سوختگی تهران

سال گذشته تهران بیشترین مصدومین را به خود اختصاص داده و از نظر جنسیتی مصدومیت مردان ۴ برابر زنان بوده است و بیشترین آسیب حوادث چهارشنبه سوری مربوط به سوختگی پوست، چشم و قطع عضو اعلام شده است.

خبرگزاری میزان: عضو هیات علمی دانشگاه و جراح پلاستیک گفت: بیمارستان سوانح سوختگی تهران امروز در آماده باش کامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مصطفی ده مرده‌ای گفت: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که بیشترین آمار حوادث در سنین دبستان است و مجروحان حوادث چهارشنبه سوری را بیشتر، دانش آموزان تشکیل می‌دهند. افرادی که برای مشاهده آتش بازی در کنار خیابان به عنوان تماشاچی حضور دارند در معرض آسیب قرار داشته و به دلیل اینکه نمی‌دانند چه چیزی در آتش ریخته شده متأسفانه مجروح و قطع عضو می‌شوند.

به گفته رئیس بیمارستان سوانح سوختگی افزود: سال گذشته تهران بیشترین مصدومین را به خود اختصاص داده و از نظر جنسیتی مصدومیت مردان ۴ برابر زنان بوده است و بیشترین آسیب حوادث چهارشنبه سوری مربوط به سوختگی پوست، چشم و قطع عضو اعلام شده است.

وی عنوان کرد: بیمارستان سوانح سوختگی امروز در حالت آماده باش کامل قرار دارند. براساس آمار‌های موجود، ۲۳ درصد مجروحینی که به بیمارستان منتقل می‌شوند نیاز به بستری و درمان بیشتری دارند.

ده مرده‌ای خاطر نشان کرد: اگر سوختگی هاتی افراد سطحی بود به مدت ۱۰ تا ۱۵ ط. دقیقیه اندام سوخته را زیر آب ولرم قرار دهید تذا علاوه بر کاهش درد آسیلب به عمق اندام کاهش یابد.

وی اذعان داشت: اگر ماده‌ای شیمیایی به روی بدن ریخت ابتدا آن را با آب کافی شسته و سپس به بیمارستان مراجعه کنید.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی با بیان اینکه سوختگی عمیق و آسیب به چشم نباید ساده انگاشته شود تاکید کرد: هر گونه آسیب عمیق به چشم یا سوختگی اعضای بدن باید به صورت کامل درمان شود به همین علت مصدوم باید سریعا به بیمارستان منتقل شود. کوچکترین سوختگی عمیق می‌تواند منجر به عفونت و مشکلات اساسی شود. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003KMv

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران اظهار کرد: در هفته گذشته (۱ الی ۷ اردیبهشت ماه) مجموع ۲۶۵۷۸ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲۰۱۵۰ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۶۴۳۴۲ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۴۲۴۲ مزاحم با این مرکز بوده است.

رئیس سازمان اورژانس تهران تاکید کرد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱۹۹۴ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.

توکلی همچنین گفت: اورژانس هوایی ۴ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • افشای راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • مرد نقاش، راز آتش زدن همسر و فرزندش را فاش کرد
  • راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد