Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@14:16:17 GMT

استيضاح؛ ابزار نظارت يا اهرم قدرت- احمد خرم*

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۷۰۰۸۳

استيضاح؛ ابزار نظارت يا اهرم قدرت- احمد خرم*

خبرگزاري آريا - استيضاح در کشور ما متأسفانه ماهيت خود را از دست داده است. اين حق قانوني قرار بود ابزاري براي نظارت باشد اما اکنون تبديل به اهرمي براي اقدامات ديگر و از جمله امتيازطلبي شده است.

قاطبه استيضاح‌ها در سال‌هاي اخير به جاي اينکه استيضاح عملکردي باشند و با شاخص‌هاي فني انجام شوند، بيشتر جنبه‌اي سياسي دارد که به همين دليل هم چندان ملاک‌ها و شاخص‌هاي فني را نمي‌توان در آن ديد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناسبات ما در دهه‌هاي اخير به سمتي رفته که استيضاح‌ها تحت تأثير عوامل شخصي، منطقه‌اي يا جناحي انجام مي‌گيرند.
عموماً هم اين گونه است که خواسته‌هاي نمايندگاني از سوي وزرا اجابت نمي‌شود و همين کافي است تا جمع‌آوري براي طرح استيضاح آن وزير آغاز شود. مهم‌تر اينکه بايد اذعان کنيم اکثر قريب به اتفاق اين دست خواسته‌ها و مطالبات به هيچ عنوان داراي مبناي کارشناسي و فني نيستند.
بلايي که به سر پروژه‌هاي عمراني کشور آمده تا حد زيادي ناشي از همين نوع درخواست‌هايي است که با فشار نمايندگان اجابت شده‌اند. هم اکنون مبلغ مورد نياز براي اتمام پروژه‌هاي عمراني کشور حدود 640 هزار ميليارد تومان است و علاوه بر اين چيزي بين 700 تا 800 هزار ميليارد تومان هم از منابع کشور تاکنون خرج همين پروژه‌ها شده تا درصدي از رشد را تجربه کنند.
به عبارتي تنها در اين حوزه چيزي حدود هزار و 400 ميليارد تومان از منابع کشور به طرح‌هايي سرازير شده يا مي‌شود که بيشتر متأثر از درخواست‌هاي وکلاي مجلس هستند تا مطالعات کارشناسي. در واقع بخشي از نمايندگان به اين دست پروژه‌ها نه به چشم ابزار توسعه منطقي و متوازن کشور، بلکه به شکل وسيله‌اي براي تضمين رأي دوره‌هاي مختلف انتخابات نگاه مي‌کنند.
اما اگر بخواهيم سه استيضاح اخير را آسيب‌شناسي کنيم بايد موارد ديگري را هم مورد اشاره قرار دهيم؛ يکي اينکه چرا بعد از 7 ماه از رأي اعتماد به کابينه، نياز به استيضاح وزرا احساس مي‌شود. آن هم وزرايي که مجلس نمي‌تواند بگويد شناختي از آنها نداشته است. از همين منظر مي‌توان براي اين استيضاح سه گمانه را مطرح کرد؛ گمانه اول اينکه نمايندگان از اين وزرا شناختي نداشته‌اند و اکنون بعد از 7 ماه به شناخت رسيده‌اند که با توجه به وزارت همين افراد از سال 92 ،گمانه‌اي رد شده است. گمانه دوم اينکه آنها در 7 ماه گذشته برخلاف مسير چهار سال قبل و جهت‌گيري‌هاي دولت حرکت کرده و عملکرد آنها تأثيرات منفي به بار آورده است.
به شکل مشهودي چنين ادعايي نيازمند ارائه دلايل و مستندات قوي و فني است که در طرح امضا شده براي استيضاح ديده نمي‌شود. و در نهايت گمانه سوم اينکه پشتوانه اين دست استيضاح‌ها بايد بروز مفاسد مالي، اقتصادي و اداري باشد که اين هم نيازمند ارائه مستندات کافي و محکم توسط استيضاح‌کنندگان است. در صورتي که استيضاح کنندگان براي موارد دوم و سوم دلايلي نداشته باشند، قضاوت درباره اينکه اين استيضاح‌ها بر پايه مسائل سياسي و مطالبات شخصي و منطقه‌اي استوار شده است، کار سختي نخواهد بود.
در شرايط فعلي که شرايط براي زندگي مردم قدري سخت شده و فشارهاي داخلي و خارجي بر کشور افزايش يافته، گروکشي از دولت به وسيله استيضاح‌هايي بر پايه مسائل سياسي و مطالبات غير ملي، بدترين نوع واکنش به مشکلات مردم است که نه تنها گره‌اي از کار آنها باز نمي‌کند بلکه بار ديگري بر بار مشکلات کشور خواهد افزود. چنانچه قبلاً هم تصميمات غيرکارشناسي و سياسي تبعات زيادي براي کشور ايجاد کرده است.
*وزير پيشين راه
منبع: روزنامه ايران 22/12/1396
پژوهشم**1197**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟

الو قفسه مرکز فروش پالت ابزار در ایران یک منبع مناسب برای تهیه پالت‌های ابزار با قیمت مناسب است.

ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟

ویژگی‌های پالت پلاستیکی استاندارد عبارتند از:

1. مقاومت در برابر ضربه و فشار: پالت‌های پلاستیکی استاندارد قادر به تحمل ضربات و فشارهای زیادی هستند.

2. سبک وزن: پالت‌های پلاستیکی سبک و وزن کمی دارند که حمل و نقل آن‌ها راحت تر می‌کند.

3. ضدرطوبت: پالت‌های پلاستیکی به آب و رطوبت مقاوم هستند و از آلودگی و خرابی جلوگیری می‌کنند.

4. قابلیت شستشو: این نوع پالت‌ها به راحتی قابل شستشو و تمیز کردن هستند.

5. قابلیت استفاده مجدد: پالت‌های پلاستیکی می‌توانند بارها و بارها استفاده شوند و مقرون به صرفه هستند.

6. ایمنی: پالت‌های پلاستیکی دارای سطح صاف و بدون ترک خطرناک هستند و ایمنی بارها را تضمین می‌کنند.

استانداردهای بین المللی پالت چیست؟

ویژگی‌های پالت پلاستیکی استاندارد عبارتند از:

1. مقاومت در برابر ضربه و فشار: پالت‌های پلاستیکی استاندارد قادر به تحمل ضربات و فشارهای زیادی هستند.

2. سبک وزن: پالت‌های پلاستیکی سبک و وزن کمی دارند که حمل و نقل آن‌ها راحت تر می‌کند.

3. ضدرطوبت: پالت‌های پلاستیکی به آب و رطوبت مقاوم هستند و از آلودگی و خرابی جلوگیری می‌کنند.

4. قابلیت شستشو: این نوع پالت‌ها به راحتی قابل شستشو و تمیز کردن هستند.

5. قابلیت استفاده مجدد: پالت‌های پلاستیکی می‌توانند بارها و بارها استفاده شوند و مقرون به صرفه هستند.

6. ایمنی: پالت‌های پلاستیکی دارای سطح صاف و بدون ترک خطرناک هستند و ایمنی بارها را تضمین می‌کنند.

ابعاد و اندازه پالت پلاستیکی استاندارد

ابعاد پالت‌های پلاستیکی استاندارد بر اساس گواهی‌نامه‌های Euro و ISO مشخص می‌شوند و معمولاً به اندازه‌های 1200x800 میلیمتر و 1200x1000 میلیمتر تقسیم می‌شوند. این ابعاد استاندارد به عنوان ابعاد پرکاربرد و متداول در صنایع و کاربردهای مختلف پالت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته وجود پالت‌های پلاستیکی با ابعاد متفاوت نباید این موضوع را نشان دهد که از آن‌ها استفاده نمی‌شود. انتخاب مناسب پالت‌های پلاستیکی بهره‌وری و کارایی در زمینه حمل و نقل و ذخیره‌سازی در انبار را افزایش می‌دهد.

انواع پالت ابزار

پالت‌های ابزار پایه‌دار و پالت‌های ابزار کمپرسی دو نوع از انواع پالت‌های ابزار هستند که بخشی از تجهیزات وسایل حمل و نقل و ذخیره‌سازی هستند.

1. پالت ابزار پایه‌دار: این نوع پالت دارای پایه‌های ثابت است که به منظور قرارگیری و حمل ابزارها و اشیاء سنگین استفاده می‌شود. پایه‌های ثابت این پالت‌ها از جنس فلزی یا پلاستیکی بوده و وزن بار مورد نیاز را به راحتی تحمل می‌کنند.

2. پالت ابزار کمپرسی: این نوع پالت دارای قابلیت تنظیم ارتفاع است که با فشردن یا تخلیه هوا، ارتفاع آن قابل تنظیم است. این ویژگی امکان انطباق با اندازه و ارتفاع مختلف بارها را فراهم می‌کند و برای ذخیره‌سازی و حمل انواع متفاوت بارها استفاده می‌شود.

مرکز فروش پالت ابزار در ایران

الو قفسه مرکز فروش پالت ابزار در ایران یک منبع مناسب برای تهیه پالت‌های ابزار با قیمت مناسب است. این مرکز ممکن است انواع مختلف پالت‌های ابزار را با اندازه‌ها و ویژگی‌های متنوع ارائه دهد و شما می‌توانید از اینجا پالت‌هایی که نیاز دارید را به قیمت مناسب تهیه کنید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر یا راهنمایی بیشتر، با کارشناسان الو قفسه تماس بگیرید یا با کارشناسان ما در الو قفسه https://aloghafase.com/ تماس بگیرید .

کد خبر 749445

دیگر خبرها

  • طرح تقسیم استان تهران در دستور کار قرار گرفت
  • واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
  • دواین جانسون اتهامات اخیرش را رد کرد؛ گمانه‌زنی از آینده راک در WWE
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد/ آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ تن افزایش یافت
  • ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد/ آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست