Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@10:31:22 GMT

شیراز| پیکر پدرچشم پزشکی ایران در آمریکا تشییع شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۷۰۳۶۲

شیراز| پیکر پدرچشم پزشکی ایران در آمریکا تشییع شد

مدیر روابط عمومی بیمارستان خدادوست شیراز با بیان اینکه پیکر مرحوم زنده‌یاد پروفسور دکتر خدا دوست در شیراز خاکسپاری می‌شود، جزییات مراسم بزرگداشت بزرگ مرد چشم پزشکی ایران و جهان در تهران و شیراز را اعلام کرد. ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ استانها فارس نظرات

مظفرالدین سمیع‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: به اطلاع مردم عزیز ایران ودوستداران  استاد فقید، زنده یاد پروفسور علی اصغر خدادوست می‌رساند که مراسم تشییع این عزیز از دست رفته در ساعت١٣:٤٥ به وقت آمریکا و ٢١:١٥ (شب گذشته) به وقت ایران درشهر گیلفورد آمریکا انجام شد وطبق اطلاع واصله در سال ٩٧پیکر ایشان به آرامگاه ابدیشان در شیراز انتقال می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمیع‌پور بیان کرد: مراسم ختم این فقید سعید پنجشنبه 24 اسفند 96  از ساعت 13 تا 14:30 در تهران و در مسجد جامع شهرک غرب -میدان صنعت -بلوار شهید فرحزادى -اول خیابان سیف برگزار می‌شود که  از همه همکاران،دوستان و ارادتمندان ایشان دعوت می‌کنیم در این مراسم شرکت کنند.

مدیر روابط عمومی بیمارستان خدادوست شیراز گفت: همچنین مجلس ختم دیگری نیز به مناسبت درگذشت مرحوم پرفسور علی اصغر خدادوست  روز جمعه 25 اسفند 96 از ساعت 9 تا 10:30 صبح در حرم  مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود که از همه دوستداران و ارادتمندان آن مرحوم برای شرکت در این مجلس دعوت می‌شود.

به گزارش تسنیم،روح بزرگ مرد چشم پزشکى جهان آنکه لذت دیدن را به هزاران نابینا چشانید تا با پنجره  چشمانشان زیبائى‌هاى شگفت انگیز خالق بى همتارا به تماشا نشینندشب روز 18 اسفند،  به وقت ایران در یکی از بیمارستان‌های آمریکا در سن 82  به ملکوت اعلا پیوست.

مرحوم زنده یاد پروفسور علی‌اصغر خدادوست در سال 1314 در شیراز زاده شد. وی دوران دبستان و دبیرستان را در شیراز پشت سر گذاشت و سپس به عنوان آموزگار در دبستان داوری داراب مشغول به کار آموزگاری شد. او در سال 1333 در آزمون ورودی دانشکده پزشکی شیراز شرکت کرد و با درجه ممتاز بین داوطلبان پذیرفته و در این دانشکده مشغول به تحصیل شد.

دکتر خدادوست دوره شش ساله پزشکی را با درجه ممتاز پشت سر گذاشت و پس از یک سال گذراندن دوره دستیاری چشم و گوش و حلق و بینی در بیمارستان نمازی دانشگاه شیراز در سال 1341 از طرف دولت وقت برای گذراندن دوره تخصصی در آمریکا انتخاب شد.

پدرچشم پزشکی ایران به عنوان نخستین و تنها دستیار خارجی در بخش چشم پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز (Johns Hopkins) در سال 1341 پذیرفته شد و دوران سه ساله دستیاری را به عنوان بهترین دستیار مرکز چشم پزشکی ویلمر شناخته شد.

او در این دوران علاوه بر تحصیل در دانش‌های بالینی به طور فعال مشغول پژوهش در دانش‌های پایه بود و مقاله‌های بسیاری در مجله‌های گوناگون به چاپ رسانید. ودر سال 1346 برای نخستین مرتبه اولین پیوند موفقیت آمیز قرنیه  توسط این جراح در ایران انجام شد.

دکتر خدادوست پس از پایان دوران تحصیل علی‌رغم پیشنهاد و خواست دانشگاه جان هاپکینز عازم ایران شد و تا سال 1359 در بخش چشم پزشکی دانشگاه شیراز مشغول فعالیت شد.

دکتر خدادوست استاد چشم پزشک دانشگاه های آمریکا و یکی ازچشم‌پزشکان ایرانی معروف در عرصه بین‌المللی است که در چندین بیمارستان معروف به عمل و پژوهش در مورد مشکلات قرنیه چشم می‌پردازد. وی  که دارای کرسی پیوند قرنیه در ایران و آمریکا است و علاوه بر ارتقای سطح تخصصی پیوند قرنیه در جهان، خدمات ارزنده ای را در پیشرفت علم چشم پزشکی در ایران انجام داده است.

پرفسور خدادوست به طور متناوب از سوی شخصیت‌های برجسته‌ای در چشم پزشکی آمریکا به عنوان بهترین جراح پیوند قرنیه در دنیا معرفی شد است و شهرت وی علاوه بر مقالات علمی متعدد و تحقیقات گسترده درزمینه‌های مختلف و کیفیت درمان و تجربه در درمان جراحی، مدیون تحقیقات پایه‌ای در زمینه ناراحتی‌های سطح قرنیه‌است، تا آنجا که در پیوندهای قرنیه روی مکانیسم دفع پیوند به افتخار وی Khodadoust line نامگذاری شده‌است. وی در شیراز بیمارستان فوق تخصصی چشم دکتر خدادوست را بنا کرد.

انتهای پیام/ ت

R41382/P1336/S6,61/CT47

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» شنبه تشییع می‌شود

پیکر مطهر بسیجی شهید رنجنوش که از طریق انجام آزمایشات DNA شناسایی شد روز شنبه در همدان تشییع می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، شهید تازه شناسایی شده حاج محمد رنجنوش متولد یکم فروردین‌ماه 1340 از روستای کبودراهنگ است. این شهید والامقام در تاریخ 12 اسفندماه 1365 در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

والدین این شهید گرانقدر به دیار باقی شتافتند و همسر بزرگوار شهید دو فرزندپسر شهید رنجنوش را پرورش دادند.

پیکر مطهر این شهید گرانقدر در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدا توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین به وطن بازگشت و از طریق انجام آزمایشات DNA شناسایی شد.

پیکر گلگون کفن شهید روز شنبه 15 اردیبهشت‌ماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از ساعت 10 صبح در میدان امام خمینی (ره) همدان بر روی دستان مردم مومن و شهیدپرور همدان تشییع می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید «محمدمهدی فانی» بعد از ۴۰ سال در بشرویه
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • اعلام جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید عشیری لیوسی
  • تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌
  • تشییع پیکر شهید رنجنوش، شنبه ۱۵ اردیبهشت در همدان
  • پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» شنبه تشییع می‌شود
  • تشییع پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز+فیلم
  • (تصاویر) تشییع پیکر آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد