Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان با بیان اینکه این شهرستان بیش از ۷۵۰ شهید، تقدیم انقلاب و اسلام کرده است، گفت: مراسم روز شهید امروز با عطر افشانی گلزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود. ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ استانها اصفهان نظرات

مصطفی حبیب الهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در لنجان با اشاره به نقش شهدا در امنیت کشور اظهار داشت: امنیت، آسایش و آرامشیکه امروزه در کشور ما حکم فرماست مدیون فداکاری‌ها و ایثارگری‌های خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است و قطعأ نامگذاری روز بزرگداشت شهدا در اسفندماه تلنگری بزرگ برای مردم ایران است تا به یاد داشته باشند با فرا رسیدن سال جدید باید بیش از پیش حافظان شایسته ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های امام و شهدا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به هجمه‌های سنگین دشمنان باید بیش از پیش تلاش کنیم تا با احیاء، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگهداشن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان،‌ تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهدا و بسیج امکانات نظام شاهد پراکندن عطر ملکوتی شهادت در جامعه‌ باشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان ادامه داد: برای رسیدن به موفقیت در این حوزه باید محور فعالیت‌های خود را انجام کارهای فرهنگی با زمینه جدید قرار دهیم تا نسل جوان ما با فرهنگ شهدا آشنا شوند.

وی بیان کرد: شاید برخی بگویند که یادآوری دوران جنگ تحمیلی برای هیچ‌کس خوشایند نیست اما باید در پاسخ این افراد گفت وقتی آرامش را در جامعه می‌بینیم،‌ به ما یادآوری می‌کند که باید پاسدار خون شهدا باشیم و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

حبیب‌الهی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر اقدامات فراوانی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور انجام شده و برای آشنایی بیشتر آحاد مردم به‌ویژه نسل جوان با روز شهید اقدامات خوبی از سوی بنیاد شهید صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بزرگداشت مقام شهید تنها منحصر به یک روز نیست، گفت: همه مردم و مسئولان کشور باید در راستای اعتلای مقام شهید و شهادت و فراگیری فرهنگ ایثارگری تلاش کنند چراکه عزت به دست آمده ایران اسلامی از ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگران بوده و مایه سربلندی مملکت اسلامی است .

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان تصریح کرد: شهرستان لنجان افتخار دارد که با تقدیم بیش از 750 شهید،  2 هزار و 273 جانباز  و 122 آزاده سرافراز نقش پر رنگی در تنومند کردن درخت  انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشد و سرداران شهیدی همچون حسین قجه‌ای شاه کلید فتح خرمشهر، محمدعلی باغبانی و بیژن طاهری در دوران دفاع مقدس به گونه‌ای عمل کردند که نام شهرستان لنجان بر تارک دفاع مقدس درخشان است.

وی اظهار داشت: در این ایام، به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و هرچه با شکوه‌تر شدن روز شهدا برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده که می‌توان عطر افشانی گلزار شهدا، اجرای شب شعر با موضوع ایثار و شهادت، دیدار از خانواده‌های محترم شهدا و جانبازان توسط مسئولان ادارات و ائمه جمعه،  نصب بنر در سطح شهر و ادارات، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی در مدارس، به‌ویژه مدارس شاهد، اجرای یادواره‌ها و آبروی محله نام برد.

انتهای پیام/ ت

R41346/P1336/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی مهاجر ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ویژه برنامه‌ریزی و هماهنگی سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی با تبیین و روشن‌گری حفظ شود.

مهاجر ادامه داد: در دورانی مراسم فتح خرمشهر را برگزار خواهیم کرد که با الگو گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس به این توان‌مندی نظامی و علمی رسیده‌ایم که عملیات وعده صادق را رقم می‌زنیم.

وی افزود: اکنون برای همه استکبار ستیزان، عدالت خواهان و مظلومان جهان الگویی شده‌ایم و این به گونه‌ای در حال رقم خوردن است که در غزه طوفان الاقصی، در یمن به دست گرفتن کنترل تنگه باب المندب و در غرب موج اسلام خواهی و صهیونیست ستیزی را شاهد هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه مناسبت‌هایی نظیر سوم خرداد و فتح خرمشهر فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا است، گفت: باید از این فرصت برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم که مطمئناً امید آفرین خواهد بود.

وی یادآور شد: فرمانداران و مدیرانی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌ها و فعالیت‌های ارزشی را در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی و اجرا کردند به نحو احسنت از آنها تقدیر خواهد شد.

مهاجر با بیان اینکه لازم است به ادارات و دستگاه‌ها سهم سپاری شود، اظهار کرد: انتظار و توقع داریم فضای شهری و فضای رسانه‌ای و مجازی متأثر از این مناسبت ملی شود.

گفتنی است در پایان این جلسه از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد.

کد خبر 6094270

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • شهرستان اشکذر میزبان شهید گمنام
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد