Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه ازبکستان اعلام کرد، طالبان احتمالا کنفرانس صلح افغانستان به میزبانی تاشکند را که در آن شرکت کنندگان خواستار مذاکرات مستقیم میان این گروه شبه نظامی با دولت کابل هستند، از دست می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه ازبکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، نماینگانی از طالبان هنوز درخواستی را برای حضور در این نشست که قرار است 26 و 27 مارس سال جاری میلادی در تاشکند، ازبکستان برگزار شود، ارائه نکرده‌اند؛ این مساله می‌تواند نشانگر عدم حضور آنها در این نشست باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان قرار است در کنار جان سولیوان، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این نشست حضور یابند.

همچنین وزرای خارجه هندوستان، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ترکیه به همراه تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان در این نشست حضور خواهند داشت.

ماه گذشته میلادی طالبان از واشنگتن خواست تا برای پایان دادن به جنگ 17 ساله افغانستان وارد مذاکره شود.

این گروه شبه‌نظامی تا 2001 بر افغانستان حکم راند تا اینکه در سال 2001 نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا به افغانستان حمله کرده و حکومت آنها را ساقط کردند.

دفتر خبری وزارت خارجه ازبکستان در پاسخی مکتوب به سوالات خبرگزاری رویترز نوشت، شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین خواستار آغاز سریع مذاکرات مستقیم میان دولت کابل با طالبان خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در نشستی با اشاره به منافع غربی‌ها اظهار داشت دشمنان به‌دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف نظری» معاون وزارت اقتصاد طالبان حکومت طالبان در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد.

وی افزود: ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم؛ این مهمترین رسالت همه ماست.

 معاون وزارت اقتصاد طالبان پیش از این در یک گردهمایی در «غزنی» گفته بود مردم افغانستان از جنگ حمایت نمی‌کنند و حامی نظام اسلامی هستند.

نظری با اظهار اینکه طی 20 سال گذشته حضور نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان مردم مالک سرزمین خود نبودند، تاکید کرده بود: در حال حاضر این کشور آزاد و مستقل است.

«انس حقانی» برادر سرپرست وزارت کشور طالبان چندی قبل با مسئول دانستن آمریکا برای دو دهه جنگ در افغانستان گفته بود  سازمان سیا برای تجزیه «امارت اسلامی افغانستان» تلاش می‌کند.

یادداشت| از تهییج به جنگ تا حمایت از تجزیه افغانستان؛ «شرق» آرام خواهد ماند، فکری به حال خود کنیدطالبان: سازمان سیا به‌دنبال تجزیه افغانستان استطالبان: به هیچکس اجازه تجزیه افغانستان را نمی‌دهیم

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم