Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:30:20 GMT

اجرای نماهای رومی در ساختمان های قزوین ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۷۰۶۷۳

اجرای نماهای رومی در ساختمان های قزوین ممنوع است

قزوین-ایرنا-مدیرشهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اجرای نماهای رومی در ساختمان های این شهر را ممنوع دانست و گفت: حذف تدریجی سنگ و جایگزینی آن با آجر در نماها به ناظران ساختمانی به زودی ابلاغ می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، هدف نهایی حذف سنگ از نما و جایگزینی تدریجی آجر به عنوان نمادی از فرهنگ معماری بومی، در دستور کار جدی این اداره کل قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برگزاری سومین جلسه کمیته ارتقای سطح کیفی سیما و منظر شهری قزوین، اظهار داشت: الگوی نمای ساختمانی مطلوب برای بناهای مسکونی به عنوان جایگزین نماهای رومی و نیز نمونه هایی که پیش از این در نشست های تخصصی کمیته جمع بندی و یا در جشنواره ساختمان های برتر برگزیده شده بود برای نمونه، ارائه و دستورالعمل اجرایی نما و منظر شهری نیز به عنوان ملاک عمل طراحی نما معرفی شد.
اسماعیلی با بیان اینکه گزارش های لازم در خصوص انواع قوس های مورد استفاده در معماری ایرانی اسلامی و دلیل ممنوعیت قوس های رومی و مغایرت آن با معماری ساده و زیبای ایرانی تهیه و ارایه شده، گفت: همچنین مقرر شده تا الگوهای یاد شده به سازمان نظام مهندسی ساختمان و نظارت عالیه جهت کنترل نما از سوی ناظران، ارسال شود.
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: در خصوص پوشش موقت نما و حصارهای کارگاه های ساختمانی جهت جلوگیری از انجام تخلف های ساختمانی و عدم اجرای نمای نقشه های مصوب، مقرر شد تا در جلسه آینده ضمن بررسی طرح تهیه شده از سوی شهرداری قزوین و دعوت از مشاور آن، موضوع جهت ارجاع به کمیسیون ماده 5 به بحث و بررسی گذاشته شود.
8054

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد

یوسف یوسفی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اراک گفت: این میزان پسماند و نخاله ساختمانی از اسفندماه سال گذشته تا پایان فروردین ماه امسال جمع آوری شد و در اجرای این طرح ۴۸۰ هکتار از اراضی استان مرکزی پاکسازی شد.

وی بیان کرد: تداوم اینگونه طرح‌ها، راهکار مناسبی برای یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی «مسیر سبز - ایران پاک» را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرده است.

یوسفی تاکید کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه جاده‌ها، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها (‌مصوب ۱۳۸۳/۰۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی) مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برعهده بخشداری‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • پرده‌های حفاظت خورشیدی؛ راهکار پایداری ساختمان‌ها
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان
  • (تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!
  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • نیمی از حوادث فوتی کار در کارگاه های ساختمانی است
  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی