Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:21:18 GMT

دستاورد سمنان از تسهیلات رونق تولید چشمگیر بود

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۷۰۷۱۰

دستاورد سمنان از تسهیلات رونق تولید چشمگیر بود

سمنان- ایرنا- تسهیلات رونق تولید هدفگذاری ویژه دولت تدبیر و امید برای خروج واحدهای تولیدی از رکود بود که سمنان دستاورد موفق و چشمگیری در دریافت این تسهیلات برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی این استان داشته است.

به گزارش ایرنا، دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت با 2 معضل بزرگ تورم بالا و رکود اقتصادی مواجه بود که در چند سال فعالیت و با برنامه های موفق اقتصادی توانست تورم را از بیش از 40 درصد تا تورم یک رقمی کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت تدبیر و امید ابتدا باید واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه فعال را کمک می کرد تا دوباره سرپا شوند و با تدوین برنامه ای راهبردی مسیر تولید خود را از سرگیرند تا هم هدفگذاری اشتغالزایی محقق شود و به رونق اقتصادی کشور دست یابد.
به همین منظور دولت با تعریف طرحی به نام تسهیل و رفع موانع تولید در کنار دیگر بسته های حمایتی به ویژه برای افزایش صادرات، عزم خود را برای رونق بخشی به بخش تولید کشور و خروج اقتصاد از رکود در قالب ارایه تسهیلات رونق تولید اقدام کرد.
استان سمنان با داشتن یکهزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و حدود 45 هزار بهره بردار بخش کشاورزی، تمرکز ویژه ای بر فعالیت بخش های صنعت و کشاورزی برای اشتغال و رونق اقتصادی دارد و از ابتدای سال 95 نیز از سوی تولیدکنندگان از تسهیلات رونق و رفع موانع تولید در استان به خوبی استقبال شد و در سال 96 نیز دستاورد استان در جذب و ارایه این تسهیلات به بخش تولید چشمگیر بوده است.
سهم اشتغال استان در بخش‌های صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد است و بخش صنعت سهم 22 درصدی در تولید ناخالص استان دارد که منشا مهمی برای اشتغالزایی به ویژه برای دانش آموختگان در استان دانشگاهی سمنان است.
پرداخت تسهیلات رونق تولید با اهداف بلندمدت و کوتاه مدت در سال 1395 از طریق ثبت نام واحدهای صنعتی و کشاورزی متقاضی در سامانه بهین یاب آغاز شد که در سال 1395 با پرداخت 24 هزار میلیارد تومان به 17 هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی محقق شد و دستاورد مهم دولت تدبیر و امید بود و برای سال 1396 نیز میزان تسهیلات بانکی قابل پرداخت به بنگاه‌های کوچک تا 10 میلیارد ریال، بنگاه‌های متوسط 30 میلیارد ریال و طرح‌های نیمه تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی تا 20 میلیارد ریال در سال 1396 تعریف شد.
در سال 1395 بیش از چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 748 واحد تولیدی استان سمنان پرداخت شد و در 52 نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سال گذشته مشکلات 347 واحد تولیدی بررسی شد و 840 مصوبه برای رفع مشکلات مختلف به تصویب رسید که بیشترین مسایل و مشکلات مطرح‌شده از سوی واحدها مربوط به امور بانکی و زیربنایی بود.
در سال گذشته در شاخص های تعیین شده، 281 واحد تولیدی دریافت‌کننده تسهیلات رونق تولید استان سمنان رتبه سوم کشور را از سوی کمیته پایش نظارت کسب کردند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز سه شنبه درباره دستاورد استان در جذب تسهیلات رونق تولید در گفت و گو با ایرنا افزود : در سال 96 تعداد 789 واحد تولیدی استان سمنان چهار هزار و 590 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
بهروز اسودی تاکید کرد : این استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید سال 96 از نظر تعداد طرح رتبه اول و از نظر میزان پرداختی رتبه دوم در کشور را دارد.
وی با بیان اینکه 51 درصد از سهم استان از تسهیلات رونق تولید امسال پرداخت شده است، یادآور شد: در سال 96 تعداد 789 واحد تولیدی استان به ارزش بیش از چهار هزار و 590 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند که 51 درصد از سهم پرداختی تسهیلات رونق تولید استان را شامل می شود.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سمنان با اشاره به ثبت نام بیش از 2 هزار واحد تولیدی در سامانه بهین یاب برای دریافات تسهیلات رونق تولید، افزود: از چهار هزار و 590 میلیارد ریال تسهیلات پرداختی سه هزار و 620 میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و 970 میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی استان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بیان کرد: پرونده یکهزار و 164 واحد تولیدی استان برای دریافت تسهیلات به ارزش بیش از 9 هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده که 318 واحد مربوط به بخش صنعت و 846 واحد مربوط به بخش کشاورزی است.
وی با اشاره به اشتغالزایی 172 نفری طرح های معرفی شده، تصریح کرد : از این تعداد طرح، 9 طرح به ارزش 330 میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و چهار طرح به ارزش حدود 30 میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.
اسودی با اشاره به برگزاری یکصد و یکمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان، از بررسی مشکلات بانکی ، مالیات و زیربنایی پنج واحد تولیدی در این نشست خبر داد و گفت: در بخش رفع موانع تولید کارگروه تا کنون مشکلات 551 واحد تولیدی استان بررسی و برای رفع موانع یکهزار و 330 مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.
وی خاطرنشان کرد : در این نشست با درخواست 13 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان سمنان که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند موافقت شد و این واحدها برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان خاطرنشان کرد: از یکهزار و 330 مصوبه قبلی این کارگروه در بررسی مشکلات 551 واحد تولیدی استان، 63 درصد مصوبات اجرایی شد و بقیه مصوبات در دست اجراست، دستگاه های عضو کارگروه باید به منظور اجرایی شدن مصوبات بیش از پیش همکاری و همیاری داشته باشند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: در این نشست 13 طرح صنعتی و کشاورزی به بانکها برای دریافت 360 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید معرفی شدند.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
/6026/6103

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل  هاشم علایی گفت:  ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت.
وی از حمایت مالی این شرکت از حضور تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولید کنندگان محسوب می‌شود تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اظهار کرد: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا ضمن کمک به ارتقاء دانش و فناوری تولید کنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.
علایی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

دیگر خبرها

  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • پیشرفت‌های چشمگیر ایران در منطقه و جهان با کاربست های فناوری