Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@00:44:30 GMT

دوچرخه‌سواری چه تاثیری بر سیستم بدن دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۷۰۸۶۷

دوچرخه‌سواری چه تاثیری بر سیستم بدن دارد؟

خبرگزاری میزان- محققان انگلیسی با بررسی افراد مسنی که عادت به دوچرخه‌سواری منظم و طولانی دارند دریافتند که سیستم ایمنی بدن آنها همانند یک جوان سالم باقی مانده است. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  یک گروه تحقیقاتی از انگلیس، اثرات دوچرخه‌سواری منظم، مکرر و طولانی را در سالمندان مورد بررسی قرار داد و نتیجه گرفت که این افراد معمولا به اندازه جوانان سالم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در طول تاریخ، تمرین تفریحی به عنوان یک کلید برای طول عمر شناخته شده است. با این حال، تعیین مزایای دقیق ورزش در افراد مسن اغلب دشوار بود.

تحقیقات جدید چند ورزش منظم، به طور خاص، دوچرخه سواری را در این راستا نشان می‌دهد.

یک گروه از محققان انگلیسی، ۱۲۵ دوچرخه‌سوار را که همه سالمند بودند، مورد مطالعه قرار دادند که برخی از آن‌ها در دهه ۸۰ زندگی خود بودند.

محققان دریافتند که سیستم ایمنی این بزرگسالان برابر با سالم‌ترین فرد ۲۰ ساله است.

"نورمن لازاروس"، استاد ۸۲ ساله کالج سلطنتی لندن که در این مطالعه مشارکت داشته است، گفت: اگر ورزش یک قرص بود، همه باید آن را مصرف می‌کردند، چرا که مزایای بی‌شماری برای بدن، ذهن، عضلات و سیستم ایمنی بدن ما دارد.

"جانت لرد"، مدیر موسسه سالمندان در دانشگاه "بیرمنگام"، سخنان "لازاروس" را تایید کرد.

وی گفت: سیستم ایمنی بدن از ۲۰ سالگی سالانه حدود ۲ تا ۳ درصد افت می‌کند. به همین دلیل است که افراد مسن بیشتر به عفونت‌ها و شرایطی مانند روماتیسم مفصلی مبتلا می‌شوند و به طور بالقوه مستعد ابتلا به سرطان هستند.

وی افزود: از آنجا که سیستم ایمنی دوچرخه‌سواران مثل یک فرد ۲۰ ساله و نه ۷۰ یا ۸۰ ساله است، بدن آن‌ها در برابر تمام این مسائل مقاوم است.

مطالعات اخیر نشان داده است در ایالات متحده آمریکا به تنهایی، بیش از ۸۰ درصد بزرگسالان آمریکایی به میزان توصیه شده ورزش انجام نمی‌دهند و این آمار با برخی از کشور‌های غربی از جمله انگلیس به اشتراک گذاشته شده است.

مطالعات دیگر سبب شده است که شیوه زندگی نشسته و کم‌تحرک به عنوان علت بیش از ۵ میلیون مرگ و میر در سطح جهان شناخته شده است و تقریبا در هر مطالعه انجام شده، گروهی که معمولا ورزش انجام نمی‌دهند، افراد بالای ۶۵ سال هستند.

"استیو هریج" که در این مطالعه مشارکت داشته و به عنوان استاد فیزیولوژی در کالج سلطنتی لندن تدریس می‌کند، افزود که بشر پشت میز نشین، در ساعات کار فعالیت فیزیکی نمی‌کند و معمولا پس از ساعت کار نیز ورزش نمی‌کند و این موضوع، مفهوم تناسب اندام جهانی را به ورطه سقوط می‌کشاند.

وی افزود: کم‌تحرک بودن بر خلاف فرگشت (تکامل) است، زیرا انسان برای فعالیت فیزیکی خلق شده است. لازم نیست که شما یک ورزشکار حرفه‌ای یا دوچرخه‌سوار استقامت باشید تا بتوانید از مزایای آن استفاده کنید. هر چیزی که شما را به حرکت درآورد به شما کمک خواهد کرد.

به طور خاص، فعالیت کمک می‌کند تا تولید سلول‌های "تی" (T) را افزایش دهد. سلول‌های "تی" نقش مهمی در ایمنی سلولی و بهبودی بدن در برابر حملات سلول‌های دیگر در سراسر سیستم ایمنی دارند.

محققان پیش‌بینی کردند که اثرات ورزش در عصر مدرن موجب حفظ سلامتی بدن می‌شود و افراد مسن فعال می‌توانند با انجام ورزش، از سلامت بدن خود مطمئن باشند.

همچنین یک مطالعه دیگر منتشر کرد که دوچرخه‌سواران در گذر زمان، قدرت عضلانی و یا حجم عضلات خود را از دست نمی‌دهند و همچنین چربی نیز دریافت نمی‌کنند. هر دوی این عوامل با علائم پیری مرتبط هستند.

این مطالعه در مجله Aging Cell منتشر شده است.   منبع:ایسنا

انتهای پیام/     خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک

دولت فدرال بلژیک از راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه و معرفی هفته ملی اقدام علیه سرقت دوچرخه در راستای افزایش آگاهی در این باره خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سالانه هزاران دوچرخه در بلژیک دزدیده می‌شوند، اما تعداد دقیق این سرقت‌ها مشخص نیست، چراکه به احتمال زیاد بیش از نیمی از این سرقت‌ها هرگز گزارش نمی‌شوند. به همین دلیل دولت بلژیک تصمیم گرفته است تا با راه‌اندازی اولین هفته اقدام ملی علیه سرقت دوچرخه از دوشنبه پیش رو در ایستگاه مرکزی آنتورپ، این مسئله را جدی‌تر پیگیری کند. هدف مسئولان آگاهی‌بخشی در مورد این اقدام و آشنایی شهروندان با ابزاری است که برای مبارزه با آن در اختیار دارند.

رویداد جدید همچنین فرصتی برای ارائه پایگاه داده رجیستری دوچرخه من دولت بلژیک است که به صاحبان دوچرخه امکان ثبت دوچرخه‌های خود را در سیستم و درخواست یک برچسب کد QR ویژه از مقامات می‌دهد. این برچسب روی دوچرخه اعمال می‌شود و در صورت سرقت، مالک می‌تواند به راحتی آن را به پایگاه داده گزارش دهد و پلیس می‌تواند کدهای QR دوچرخه‌ها را اسکن کند و با کدهای سرقتی اعلام‌شده مطابقت دهد. به این ترتیب هر بلژیکی به یک سیستم ساده و مدرن دسترسی خواهد داشت که از سرقت دوچرخه آن‌ها جلوگیری و فعالیت پلیس و دیگران را برای شناسایی دوچرخه دزدیده‌شده آسان‌تر می‌کند.

پایگاه داده دوچرخه مفهوم جدیدی نیست و چندین سال است که در بروکسل مورد استفاده قرار دارد. اکنون نیز به مناطق فلاندر و والونیا بلژیک گسترش پیدا کرده است و اولین کاربران آن ساکنان پایتخت کشور هستند.

کدهای QR همچنین هنگام خرید دوچرخه دست دوم مزایایی را ارائه می‌دهد و یک خریدار بالقوه می‌تواند کد روی دوچرخه را اسکن کند و متوجه شود که تحت مالکیت فروشنده قرار دارد یا یک دوچرخه سرقتی است. برچسب‌ها به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که در برابر پارگی، اشعه ماوراءبنفش و آب‌وهوای بد مقاوم باشند.

کد خبر 747841

دیگر خبرها

  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!