Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- تسهيلات رونق توليد هدفگذاري ويژه دولت تدبير و اميد براي خروج واحدهاي توليدي از رکود بود که سمنان دستاورد موفق و چشمگيري در دريافت اين تسهيلات براي توسعه اقتصادي و اشتغالزايي اين استان داشته است.

به گزارش ايرنا، دولت تدبير و اميد از ابتداي فعاليت با 2 معضل بزرگ تورم بالا و رکود اقتصادي مواجه بود که در چند سال فعاليت و با برنامه هاي موفق اقتصادي توانست تورم را از بيش از 40 درصد تا تورم يک رقمي کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت تدبير و اميد ابتدا بايد واحدهاي توليدي غيرفعال و نيمه فعال را کمک مي کرد تا دوباره سرپا شوند و با تدوين برنامه اي راهبردي مسير توليد خود را از سرگيرند تا هم هدفگذاري اشتغالزايي محقق شود و به رونق اقتصادي کشور دست يابد.
به همين منظور دولت با تعريف طرحي به نام تسهيل و رفع موانع توليد در کنار ديگر بسته هاي حمايتي به ويژه براي افزايش صادرات، عزم خود را براي رونق بخشي به بخش توليد کشور و خروج اقتصاد از رکود در قالب ارايه تسهيلات رونق توليد اقدام کرد.
استان سمنان با داشتن يکهزار و 700 پروانه بهره برداري در بخش صنعت و معدن و حدود 45 هزار بهره بردار بخش کشاورزي، تمرکز ويژه اي بر فعاليت بخش هاي صنعت و کشاورزي براي اشتغال و رونق اقتصادي دارد و از ابتداي سال 95 نيز از سوي توليدکنندگان از تسهيلات رونق و رفع موانع توليد در استان به خوبي استقبال شد و در سال 96 نيز دستاورد استان در جذب و ارايه اين تسهيلات به بخش توليد چشمگير بوده است.
سهم اشتغال استان در بخش‌هاي صنعت و معدن بيش از 38 درصد و در کشاورزي بيش از 14 درصد است و بخش صنعت سهم 22 درصدي در توليد ناخالص استان دارد که منشا مهمي براي اشتغالزايي به ويژه براي دانش آموختگان در استان دانشگاهي سمنان است.
پرداخت تسهيلات رونق توليد با اهداف بلندمدت و کوتاه مدت در سال 1395 از طريق ثبت نام واحدهاي صنعتي و کشاورزي متقاضي در سامانه بهين ياب آغاز شد که در سال 1395 با پرداخت 24 هزار ميليارد تومان به 17 هزار واحد توليدي صنعتي و کشاورزي محقق شد و دستاورد مهم دولت تدبير و اميد بود و براي سال 1396 نيز ميزان تسهيلات بانکي قابل پرداخت به بنگاه‌هاي کوچک تا 10 ميليارد ريال، بنگاه‌هاي متوسط 30 ميليارد ريال و طرح‌هاي نيمه تمام بالاي 60 درصد پيشرفت فيزيکي تا 20 ميليارد ريال در سال 1396 تعريف شد.
در سال 1395 بيش از چهار هزار ميليارد ريال تسهيلات رونق توليد به 748 واحد توليدي استان سمنان پرداخت شد و در 52 نشست کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان سمنان در سال گذشته مشکلات 347 واحد توليدي بررسي شد و 840 مصوبه براي رفع مشکلات مختلف به تصويب رسيد که بيشترين مسايل و مشکلات مطرح‌شده از سوي واحدها مربوط به امور بانکي و زيربنايي بود.
در سال گذشته در شاخص هاي تعيين شده، 281 واحد توليدي دريافت‌کننده تسهيلات رونق توليد استان سمنان رتبه سوم کشور را از سوي کميته پايش نظارت کسب کردند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز سه شنبه درباره دستاورد استان در جذب تسهيلات رونق توليد در گفت و گو با ايرنا افزود : در سال 96 تعداد 789 واحد توليدي استان سمنان چهار هزار و 590 ميليارد ريال تسهيلات رونق توليد دريافت کردند.
بهروز اسودي تاکيد کرد : اين استان در پرداخت تسهيلات رونق توليد سال 96 از نظر تعداد طرح رتبه اول و از نظر ميزان پرداختي رتبه دوم در کشور را دارد.
وي با بيان اينکه 51 درصد از سهم استان از تسهيلات رونق توليد امسال پرداخت شده است، يادآور شد: در سال 96 تعداد 789 واحد توليدي استان به ارزش بيش از چهار هزار و 590 ميليارد ريال تسهيلات رونق توليد دريافت کردند که 51 درصد از سهم پرداختي تسهيلات رونق توليد استان را شامل مي شود.
رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سمنان با اشاره به ثبت نام بيش از 2 هزار واحد توليدي در سامانه بهين ياب براي دريافات تسهيلات رونق توليد، افزود: از چهار هزار و 590 ميليارد ريال تسهيلات پرداختي سه هزار و 620 ميليارد ريال مربوط به بخش صنعت و 970 ميليارد ريال مربوط به بخش کشاورزي استان است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بيان کرد: پرونده يکهزار و 164 واحد توليدي استان براي دريافت تسهيلات به ارزش بيش از 9 هزار ميليارد ريال به بانک‌هاي عامل معرفي شده که 318 واحد مربوط به بخش صنعت و 846 واحد مربوط به بخش کشاورزي است.
وي با اشاره به اشتغالزايي 172 نفري طرح هاي معرفي شده، تصريح کرد : از اين تعداد طرح، 9 طرح به ارزش 330 ميليارد ريال مربوط به بخش صنعت و چهار طرح به ارزش حدود 30 ميليارد ريال مربوط به بخش کشاورزي است.
اسودي با اشاره به برگزاري يکصد و يکمين جلسه کارگروه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان سمنان، از بررسي مشکلات بانکي ، ماليات و زيربنايي پنج واحد توليدي در اين نشست خبر داد و گفت: در بخش رفع موانع توليد کارگروه تا کنون مشکلات 551 واحد توليدي استان بررسي و براي رفع موانع يکهزار و 330 مصوبه به تصويب اعضاي کارگروه رسيده است.
وي خاطرنشان کرد : در اين نشست با درخواست 13 واحد توليدي صنعتي و کشاورزي استان سمنان که در سامانه بهين ياب ثبت نام کرده اند موافقت شد و اين واحدها براي دريافت تسهيلات به بانک‌هاي عامل معرفي شدند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان خاطرنشان کرد: از يکهزار و 330 مصوبه قبلي اين کارگروه در بررسي مشکلات 551 واحد توليدي استان، 63 درصد مصوبات اجرايي شد و بقيه مصوبات در دست اجراست، دستگاه هاي عضو کارگروه بايد به منظور اجرايي شدن مصوبات بيش از پيش همکاري و همياري داشته باشند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: در اين نشست 13 طرح صنعتي و کشاورزي به بانکها براي دريافت 360 ميليارد ريال تسهيلات رونق توليد معرفي شدند.
استان بيش از 700 هزار نفري سمنان يکهزار و 800 واحد توليدي و صنعتي دارد.
/6026/6103
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل  هاشم علایی گفت:  ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت.
وی از حمایت مالی این شرکت از حضور تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولید کنندگان محسوب می‌شود تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اظهار کرد: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا ضمن کمک به ارتقاء دانش و فناوری تولید کنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.
علایی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

دیگر خبرها

  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • پیشرفت‌های چشمگیر ایران در منطقه و جهان با کاربست های فناوری