Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- رئیس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: بطور میانگین سالانه بیش از ۱۰ هزار مشاوره حقوقی رایگان به مراجعه کنندگان ارائه می شود.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور تحقق حقوق شهروندی و دسترسی اسان همه مردم حتی نیازمندان به وکیل از سوی کانون وکلا برای کسانی که توان مالی ندارند خدمات حقوقی را ارائه می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در خصوص پرونده های کیفری هم متهمینی که توانایی بهره مندی از وکیل مدافع را ندارد، با تشخیص محاکم قضایی و برنامه ریزی کانون وکلای دادگستری سالانه، بیش از ۵۰۰ وکالت تسخیری به وکلا اعطا می شود.

رئیس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری استان قزوین تصریح کرد: کانون وکلای قزوین ۷۷۲ وکیل پایه یک دادگستری و ۱۰۸ نفر هم کارآموز وکالت دارد و تلاش می کند در خدوت شهروندان و کسانی باشد که مشکلات حقوقی دارند.

حسینی بیان کرد:  در سال جاری با ارجاع ۵۲۰ پرونده تسخیری به کانون وکلا تعداد ۴۰ پرونده معاضدتی نیز مختومه شده است.

وی یادآور شد: در خصوص پرونده های حقوقی که خواهان توانایی بهره مندی از وکیل مدافع را ندارد، هم کانون وکلا با ارائه وکیل معاضدتی اقدام به دفاع از اینگونه افراد در محاکم قضایی می کند، که بطور میانگین در سال حدود ۱۰۰ وکالت معاضدتی به وکلای دادگستری محول می شود.

رئیس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری استان قزوین اضافه کرد: تعداد ارجاع پرونده های تسخیری در این مدت ۵۲۰ فقره بوده است.

حسینی یادآورشد: از تاریخ اول مردادماه سال ۹۵ تا ۲۹ مرداد ماه امسال تعداد ۲۶۷ مورد ارجاع تسخیری مربوط به افراد زیر هجده سال داشته است.

رئیس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری استان قزوین اظهارداشت: تعداد ارجاع تسخیری مربوط به شعبه ۱ و ۲ دادگاه انقلاب قزوین ۸۲ مورد است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۱۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان بر ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در اولین نشست مشترک هیأت مدیره کانون و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان که با حضور رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، رئیس مرکز کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان، رئیس کانون وکلای قوه قضائیه در استان و رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در استان سمنان برگزار شد با اشاره به جایگاه وکیل و کارشناس در نظام قضایی ایران، اظهار کرد: وکیل و کارشناس باید در انجام وکالت و کارشناسی صداقت، تقوی، امانتداری، سرعت و دقت را رعایت کند تا زمینه ارتقای رسیدگی‌های قضایی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه در استان فراهم شود.

وی گفت: بسیاری از مراجعه‌کنندگان به دادگستری از توان علمی چندانی برخوردار نیستند تا بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند. وکیل دادگستری و کارشناس رسمی باید درباره طرح دعاوی، شکایت‌ها یا دفاع از دعاوی و شکایت‌ها یاری کنند.

اکبری با اشاره به ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان، بیان کرد: گزارش‌های ارائه‌شده حاکی از آن است که اعمال نظارت‌ها مثمر ثمر بوده است و اندک افرادی در این مجموعه دچار لغزش شده‌اند. وکلا و کارشناسان نباید مرتکب مفاسدی از جمله وکالت تضمینی، گرفتن وجه غیرقانونی و نامتعارف، ارتباطات نامتعارف و موارد تخلفات مندرج در قوانین شوند. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: وکلا و کارشناسان می‌توانند در مسیر اجرای عدالت و چارچوب قانون به دستگاه قضایی استان کمک کنند تا خدمت‌رسانی به مردم به بهترین وجه اتفاق بیفتد. 

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی، معاون قضایی رئیس کل و مسؤول نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان به بیان گزارش عملکرد پرداخت و گفت: با توفیق‌های بسیار خوبی که تاکنون در مسیر نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان اتفاق افتاده، دادگستری سمنان در زمره استان‌های پیش‌رو و برتر در حوزه انجام تکالیف است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • وکیل در آذربایجان شرقی