Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-19@05:52:20 GMT

سرنوشت انسان براساس احکام قرآنی شکل گیرد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۷۱۹۱۰

سرنوشت انسان براساس احکام قرآنی شکل گیرد

مجید باوردی، مشاور قرآنی استاندار آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: باید سرنوشت ما براساس احکام قرآنی باشد و اهل بیت(ع) را به عنوان مجریان قرآان سرمشق خود قرار دهیم و در این صورت در دنیا و آخرت سعادتمند خواهیم شد.


وی با استناد به 156 سوره بقره خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: همانا ما از آن خداييم (ملک حقيقى اوييم به ملاك آنكه خلق و حفظ و تدبير امور و اعدام ما به دست اوست) و همانا به سوى او باز خواهيم گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باوردی، قرب به خدا را مقصد عالی حیات دانست و ادامه داد: کمال انسان و مقصد عالی حیات؛ قرب به خدا است، خدای متعال کمال مطلق است و قرب به کمال مطلق به معنی شبیه شدن به خدا و کامل‌تر شدن است، با توجه به اینکه غیر خدا کسی از خود چیزی ندارد و هر کمالی که آفریدگان خدا دارند، اصالتاً از خدا و متعلق به او است، انسان هرچه به خدا نزدیک‌تر شود، وابستگی بیشتری به او خواهد داشت بنابراین هر کس که به خدا وابسته‌تر و فقیرتر باشد و بیشتر بتواند خدا را بنمایاند به خدا مقرب‌تر است.
مشاور قرآنی استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: اسلامی بودن آداب و توحیدی بودن شیوه زندگی به این معناست که سبک زندگی بسترساز «عبودیت الهی» در حیات انسانی باشد.
وی با اشاره به شرایط رسیدن به قرب خدا افزود: قرب به خدا تنها در سایه اطاعت، بندگی و تقوای پروردگار حاصل می‌شود؛ عبودیت و تقوا نیز حاصل جمع ایمان و عمل صالح است، این هدف عالی انضباط رفتاری خاصی را برای انسان مؤمن الزام می‌کند.
باوردی تاکید کرد: هرکس در مسیر قرآن قرار بگیرد باید به آن عمل کند و در این صورت است که مدینه فاضله پدیدار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونایتد-لیورپول: سرنوشت تن‌هاخ در دست کلوپ

به گزارش "ورزش سه"، منچستریونایتد و لیورپول امروز در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی انگلیس در ورزشگاه اولدترافورد روبروی یکدیگر قرار خواهند گرفت تا تکلیف یکی از تیم‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی مشخص شود. 

لیورپول حریفی جذاب و غیر قابل پیش‌بینی برای اریک تن‌هاخ از زمان حضورش روی نیمکت منچستریونایتد بوده است. او تنها چهار روز پس از شکست سنگین 0-4 برابر برنتفورد توانست اولین پیروزی‌اش در این تیم را برابر لیورپول به دست آورد. 

اما از سوی دیگر نباید فراموش کرد که سنگین‌ترین شکست این مربی هلندی و رکورد سنگین‌ترین باخت یونایتد که پیش از آن به قرن نوزدهم برمی‌گشت هم با قبول شکست 0-7 در آنفیلد مقابل همین تیم در ماه مارس سال گذشته میلادی رقم خورد. 

در صورتی که سرمربی یونایتد در تابستان پیش رو از هدایت این تیم کنار گذاشته شود، شاید بتوان گفت که همه چیز با لیورپول شروع و تمام شود. آنها با دو شکست در 32 بازی به دیدار این تیم رفتند و حالا در حالی باید به مصاف رقیب قدیمی بروند که در فاصله حدود یک سال 22 شکست را در کارنامه ثبت کرده‌اند. 

اما در صورتی که تن‌هاخ جدا شود، رکورد جالب دیگری هم جابجا خواهد شد. یونایتد و لیورپول پیش از این هرگز در یک سال سرمربی جدیدی برای خودشان انتخاب نکرده بودند اما حالا با توجه به شرایط دو تیم ممکن است این اتفاق رخ دهد و حتی رقابتی هم بین آنها دربگیرد. 

با این حال، بسیاری در اولدترافورد معتقد هستند که باید زمان کافی به مربیان داده شود چون پیش از این سر الکس فرگوسن هم ثابت کرده بود که مسیر موفقیت ممکن است بسیار پر فراز و نشیب باشد: یونایتد تحت هدایت او در سال 1988 پس از لیورپول تحت هدایت کنی داگلیش دوم شد اما فصل بعد در جایگاه یازدهم قرار گرفت. بنابراین سقوط یونایتد از جایگاه سوم به ششم چندان قابل مقایسه نیست اما با توجه به بودجه و هزینه بالای یونایتد، کار برای او سخت می‌شود. 

اما شاید در این بازی بیشتر نگاه‌ها به سمت دیگر زمین باشد. یورگن کلوپ به عنوان یک نماد همیشگی و یکی از پر افتخارترین مربیان تاریخ این باشگاه قرار است در پایان فصل از جمع آنها جدا شود اما تن‎‌هاخ ممکن است تجربه تلخی را برای او به جای بگذارد و مانع از کسب عنوان قهرمانی در فصل آخر شود. 

اما کلوپ مسیر این موفقیت را یک شبه طی نکرده است. او در مراسم معارفه‌اش مدعی شده بود که انتظار دارد در فاصله چهار ساله بتواند اولین جام را به دست آورد اما سه سال و نیم پس از حضورش در لیورپول موفق شد قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را برای آنها به ارمغان بیاورد که افتخار بزرگی بود. 

کلوپ در ماه اکتبر هدایت لیورپول را برعهده گرفت اما در اولین فصل حضورش در این تیم در جایگاه هشتم قرار گرفت. تن‌هاخ هم شرایط مشابهی داشت. هر دو سابقه قهرمانی در لیگ و شگفتی آفرینی در لیگ قهرمانان در کشور خودشان را داشتند و هر دو هدایت تیمی را برعهده گرفتند که از شرایط خوبی برخوردار نبود. 

هر دو در اولین فصل حضورشان روی نیمکت توانستند به فینال یکی از رقابت‌های انگلیس صعود کنند و تن‌هاخ توانست جامی را به دست آورد اما این اتفاق برای کلوپ رخ نداد. اولین پیروزی تن‌هاخ پس از دو شکست برابر لیورپول رقم خورد و کلوپ اولین بردش را برابر چلسی تحت هدایت ژوزه مورینیو کسب کرد. 

ماه‌های اول حضور این دو مربی در این دو تیم تشابه زیادی داشت. کلوپ موفق شد منچسترسیتی را دو بار شکست دهد و یونایتد را در لیگ اروپا از سر راه بردارد. تن‌هاخ هم در اولین فصلش در اولدترافورد توانست برابر آرسنال، تاتنهام، سیتی و بارسلونا به پیروزی برسد. 

اما شاید این مسیر مشابه همین جا از هم جدا شود. تن‌هاخ در اولین فصلش برخلاف کلوپ توانست تیمش را در جمع چهار تیم صدر جدول حفظ کند و سهمیه لیگ قهرمانان را به دست آورد. این اتفاق برای کلوپ تا فصل 17-2016 طول کشید. 

این در حالی بود که لیورپول مشخصا مسیر پیشرفت را طی می‌کرد و فلسفه گِگِن پرسینگ که کلوپ در حال جا انداختن آن در این تیم بود، آرام آرام به ایمان و باور بیشتر آنها تبدیل می‌شد و دیدارهای به یاد ماندنی بیشتری را برای آنها رقم می‌زد. اولین بازی لیورپول در فصل 17-2016 که با پیروزی 3-4 برابر آرسنال به پایان رسید هنوز هم یکی از دیدارهای به یاد ماندنی چند سال اخیر است. 

لیورپول همچنین در لیگ قدرتمندتر ظاهر شده بود. آنها در فصل 16-2015 موفق شدند 63 گل به ثمر برسانند که در فصل بعدی به 78 گل رسید. یونایتد فصل قبل 58 گل زد و حالا در دومین فصل حضور تن‌هاخ روی نیمکت این تین، آنها تنها 53 گل زده‌اند و حتی لوتون هم بیشتر از آنها موفق به گلزنی شده است. 

این اعداد نشان‌دهنده تاثیرگذاری مربیان است. کلوپ به وضوح نقشش را در تاکتیک‌های لیورپول برجسته کرده است. تن‌هاخ پس از 19 ماه از حضورش روی نیمکت این تیم هنوز در تلاش است تا متوجه شود باید چه کاری انجام دهد و یونایتد در بهترین حالت روی حملات سریع حساب می‌کند اما فلسفه خاصی در بازی این تیم دیده نمی‌شود. 

هزینه انجام شده در بازار نقل و انتقالات هم موضوع مهم دیگری در این زمینه است. کلوپ در میانه فصل به لیورپول آمد و دو تابستان اولی که اقدام به خرید کرد در سال‌های 2016 و 2017 بود اما تن‌هاخ 400 میلیون پوند هزینه کرده و شاید همین باعث شد که بسیاری منتظر دیدن درخشش بیشتری در تیم او باشند. کلوپ در اولین تابستانش اقدام به خرید سادیو مانه و جینی واینالدوم کرد و پس از آن اندی رابرتسون و محمد صلاح را به خدمت گرفت که به شاکله اصلی این تیم تبدیل شدند. 

ثباتی که لیورپول در سطح مدیریتی و پشت صحنه داشت هم نقش مهمی را در موفقیت این مربی آلمانی ایفا کرد، در حالی که تغییرات گسترده در یونایتد ممکن است شرایط را برای تن‌هاخ دشوار کند. همین موضوع هم باعث شد که کلوپ بتواند با مبلغ کمتر، خریدهای موفق‌تری داشته باشد و با موردی مانند آنتونی روبرو نشود. 

یونایتد این فصل شرایط چندان خوبی ندارد و این موضوعی واضح است. تن‌هاخ می‌تواند به این که فصل قبل بالاتر از لیورپول قرار گرفت ببالد. او حتی ممکن است امروز لیورپول را از جام حذفی کنار بزند یا ماه آینده مانع از کسب عنوان قهرمانی توسط آنها شود اما همه متفق القول هستند که او پاسخ مناسبی از سوی یونایتد به درخشش کلوپ در آنفیلد نبود.

دیگر خبرها

  • فوری | تکلیف حقوق کارگران مشخص شد | حقوق کارگران از کارمندان پیشی گرفت | تصویب ردیف حقوقی خاص در احکام کارگزینی برای نخستین بار
  • زیستگاه انسان پس از زمین کدام سیاره خواهد بود؟
  • «جام‌جم» گرگان آبستن رانش، مدیران در کمال آرامش/ ابنیه ناپایدار متولی ندارد؟
  • انسان پس از زمین کجا ساکن خواهد شد؟
  • ابلاغ احکام بودجه سال ۱۴۰۳ به دولت/ از بودجه دو دوازدهم پرهیز شد
  • یونایتد-لیورپول: سرنوشت تن‌هاخ در دست کلوپ
  • شرح دعای سحر|تفاوت و شأن رحمت رحمانی و رحمت رحیمی خداوند
  • کمال تبریزی مدیران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی کرد
  • قرآن هدیه‌ای است که بشر را به اوج کمال می‌رساند
  • گسترش روزافزون حافظان قرآنی را از برکات انقلاب اسلامی است