Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار در استان طرح مطالعاتی خرس قهوه ای با ارائه در شورای پژوهشی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل؛ استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایتخت  طبیعت ایران، یکی از مناطق جغرافیایی منحصر بفرد کشور است که درای زیست گاههای بکر حیات وحشی است که اگر به درستی مورد توجه قرار گیرد می تواند زیستگاه جانوارانی باشند که این روزها  نسل آنها در حال انقراض قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیستگاههایی که با تنگ تر شدن دامنه و گستره آنها مجال نفس کشیدن را از حیوانات گرفته است و هر ساله این رشته های سرسبز زاگرس طعمه حریق عواملی می شوند که در خاکستر زمانه می سوزد. حال که مسئولان کهگیلویه و بویراحمد تصمیم گرفته اند که خرس قهوه ای که از خانه خود قهر کرده را به خانه خود برگردانند آیا برای حفاظت و صیانت از این پروژه تدابیر لازم اندیشیده اند و باز آیا به این مهم دست یافته اند که هرساله چه تعداد نیروهایی از محیط بانان در اثر حفاظت از زیست گاههای محیطی دچار مشکل و. دردسر می شوند؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار در استان طرح مطالعاتی خرس قهوه ای با ارائه در شورای پژوهشی یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار گرفت.

 

سید اسدالله هاشمی در نشست شورای پژوهشی این اداره کل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان سانحه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج که باعث جان باختن 66هم وطن از جمله مرحوم هادی فهیمی فعال زیست محیطی و شخصی که برای گونه خرس سیاه زحمت فراوانی کشیدند، افزود: این اداره کل دغدغه حفاظت و حراست از خرس قهوه ای که نماد جانوری استان است را برای نخستین بار در کشور و استان به شورای پژوهشی و کارگروه برنامه ریزی استان برد.

وی اظهارکرد: با دید مثبت و خوب مسئولان برنامه و بودجه استان موفق شدیم یک میلیارد و 600میلیون تومان برای این پروژه اعتبار بگیریم و این برای نخستین بار است پروژه ای زیست محیطی در سطح استان این مبلغ اعتبار گرفته و این فرصت خوبی است که اساتید جانورشناس دانشگاه یاسوج اندوخته های علمی خود را عملی کنند.

در این نشست که سومین جلسه شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بود، اساتید دانشگاه یاسوج و کارشناسان معاونت آموزش و پژوهش این اداره کل به بیان دیدگاهها و نظرت خود پرداختند.

به هرحال؛ اکنون با تامین اعتباری که برای امر پژوهشی خرس قهوه ای در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد صورت پذیرفته است، باید ببینیم بستر کار و زمینه این پروژه تا چه حد موفق خواهد بود و آیا زیست گاههای استان می تواند مامن و پناهگاه خوبی برای این جانوری باشد که این روزها به همراه دیگر از موجودات گریزان از طبیعتی باشد که رو به نابودی و زوال می باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: ۱۴۳ طرح شامل ۱۳۵ مدرسه و ۸ مجتمع فرهنگی حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمانبندی ساخته و تحویل می‌شود.

 احمد محمدی‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه جایگاه معلم اظهار داشت: معلمان پرورش‌دهنده مهمترین سرمایه جامعه و انسان‌ها محسوب می‌شوند.

وی انسان‌های پرورش یافته را پایه‌ریزان تمدن ملی و جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی دانست و بیان کرد: این افراد سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند و در واقع معلمی شغل انبیا الهی محسوب می‌شود.

محمدی‌زاده سال جاری را سال آموزش و پرورش در استان بوشهر اعلام و تصریح کرد: در سال جاری همه با هم منسجم در رفع مشکلات زیرساخت‌های آموزش و پرورش تلاش و کمک می‌کنیم.

وی یکی از برنامه‌های مهم در حل مشکلات زیرساخت فضاهای آموزشی در استان بوشهر را انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس دانست و بیان کرد: در این راستا یک‌هزار میلیارد تومان از سوی استان بوشهر از محل اعتبارات تملک دارایی، مولدسازی و مسئولیت‌های اجتماعی تأمین می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به تأمین ۱۵۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در انعقاد تفاهم‌نامه یاد شده خاطرنشان کرد: در مجموع  بر اساس این تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

محمدی‌زاده ادامه داد: از محل این اعتبار ۱۴۳ طرح شامل ۱۳۵ مدرسه و ۸ مجتمع فرهنگی حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمانبندی ساخته و تحویل می‌شود.

وی توجه ویژه به اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان در ابتدای سال جاری به حساب این اداره کل واریز شده است.

استاندار بوشهر، نواختن زنگ سپاس معلم، تجلیل از معلمان شاغل و پیشکسوت و سرکشی از خانواده فرهنگیان شهید استان بوشهر را از دیگر برنامه‌ها اعلام و تأکید کرد: همه مدیران و معلمان مدارس از آموزگاران دوران تحصیل خود در مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل کنند.

محمدی‌زاده در ادامه ایجاد منبع جدید درآمدزایی برای آموزش و پرورش استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: این طرح ابتدا در مرکز ۱۰ شهرستان استان بوشهر، اجرایی شود.

وی خواستار پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری‌های استان بوشهر شد و افزود: بر اساس قانون پرداخت منابعی از سوی شهرداری‌ها به آموزش و پرورش در نظر گرفته شده، که باید در پرداخت سهم اداره کل آموزش و پرورش استان از منابع شهرداری‌ها تسریع شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد