Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - استاد دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است، فرهنگ غنی ایرانی را باید با برپایی جشن چهارشنبه سوری خجسته و سالم متجلی کنیم.

قربانعلی تنگ شیر روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تاکید بر پاسداشت طبیعت گفت: حفظ طبیعت یکی از مرام های خوب ایرانیان است زیرا در ایران باستان، خاک، آب، هوا و آتش مقدس شمرده می شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ایرانی راستین طبیعت را ارج می نهد و باید کمک کرد که علاقه به طبیعت را در نونهالان ایرانی تثبیت کرد و همواره مورد مراقبت قرار داد.
سردبیر گروه اقتصاد وهنر روزنامه راه مردم تاکید کرد: برای پاسداشت طبیعت هیچ چاره ای جز آموزش نیست زیرا ایرانیان مردمانی هستند که در رفتار و کردار اعتدال را دنبال کرده اند، از این رو مرزشکنی نباید در مراسم ها و آیین های کهن و فرهنگی مانند چهارشنبه سوری و نوروز وجود داشته باشد که شادی مردم را به غم تبدیل کند.
تنگ شیر در عین حال تاکید کرد: باید با آرامش و صبر به جوانان آموخت که شب چهارشنبه سوری به مانند همه شب ها تمام می شود ولی عواقب، آسیب ها، سوختگی ها و مشکلات بعدی آن برای افراد بجای خواهند ماند که باید یک عمر افسوس آن را خورد که چرا چنین شد.
به گفته وی، آسیب های ناشی از اعمال و رفتار خطرناک و صدمات ناشی از استفاده مواد محترقه و منفجره خطرناک فقط گریبان فرد آسیب دیده را نمی گیرد و تاثیر آن در جامعه نمایان خواهد شد.
عضو هیت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی ایران تاکید کرد: همه باید در برپایی چنین آیین های به نام بلند ایران بیاندیشیم و پیوندها را استوار سازیم.
تنگ شیر افزود: باید در برپایی جشن های آیینی رفتار فرهنگی و انسانی داشت و از رفتارهای نکوهیده پرهیز کرد.
فراهنگ ** 1355 ** 1071

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۲۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سرپرست میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: نشست بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان برگزار شد.
سروش هاشمی گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای این نشست ، ارائه طرح مرمت مبنی بر استانداردهای جهانی بود.
در این نشست، گروه پژوهشگران موسسه بین‌المللی ایسکاراسا به دستاورد خود در زمینه‌های مطالعات سازه، مصالح، خاک، پایش از طریق آزمودن ارتعاشی و فروشست زمین پرداختند.
بررسی موضوع فرونشست زمین و پیامدهای آن از موضوعات مهمی بود که در این نشست بررسی شد.
پروفسور گرون آرون؛ استاد دانشگاه صنعتی بیلدیز ترکیه، نیلکون اوگون؛ مدیرعامل شرکت مشاور مرمت کشور ترکیه از سخنرانان بین‌المللی ، فاطمه داوری؛ مدیرکل حفظ و احیای بناها بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، مهرداد حجازی؛ استاد تمام دانشگاه اصفهان و محمود هاشمی؛ دانشیار دانشگاه اصفهان سخنرانان این نشست بودند.

دیگر خبرها

  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت
  • «نون - خ» برنده صفا و سادگی
  • کتک خوردن ورزشکار ایرانی از تماشاچیان پس از رفتار غیر حرفه‌ای با مجری زن مسابقه (فیلم)
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است