Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@10:44:45 GMT

توليد کاتد مس به روش تانک بايوليچينگ در ايران

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۷۳۳۱۹

توليد کاتد مس به روش تانک بايوليچينگ در ايران

خبرگزاري آريا-شرکت هلدينگ ميدکو با همکاري بانک پاسارگاد اولين بار در جهان توانست کاتد مس با استفاده از باکتري استحصال کند.
به گزارش خبرگزاري آريا، در اين روش که تانک بايوليچينگ ناميده مي شود اولين بار توسط متخصصان ايراني در شهر بابک استان کرمان به ظرفيت 50 هزار تن کاتد مس در سال عملياتي و اجرا شد.
قاسمي مدير عامل بانک پاسارگاد در مراسم افتتاح اين طرح اظهار داشت امروز يک روز تاريخي نه تنها ميدکو بلکه براي کشورمان ايران است ايران تنها کشوري است که توانست اولين بار در دنيا با درايت، شجاعت، مديريت و تلاش مجدانه مديران و متخصصان به اين مهم دست پيدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پورمند مدير عامل هلدينگ نيز گفت: امروز روز تاريخي براي صنعت مس در دنياست اين مهم امري است شجاعانه از طرف فرزندان اين انقلاب و هديه اي است که ملت بزرگ ايران.
در آينده سعي مي کنيم اين فناوري را در ساير کشورها اجرا کنيم اتمام اين پروژه پايان آن نيست بلکه آغازي است براي توليد مس به روش بايوتانک ليچينگ.
از مزاياي اصلي اين روش مي توان به حذف کوره هاي ذوب و در نتيجه کاهش قابل ملاحظه آلاينده هاي زيست محيطي و صرفه جويي در مصرف آب و مصرف انرژي اشاره کرد.
با پايان طرح هاي مديکو 15 هزار شغل مستقيم و 150 هزار شغل غير مستقيم ايجاد مي گردد در حال حاضر 11 هزار نفر در هلدينگ مديکو مشغول به کار هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها

منابع روسی به دستاورد‌های جدید ارتش این کشور علیه نیرو‌های اوکراینی در جبهه‌های جنگ اشاره کردند.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام انبار مهمات وابسته به نیرو‌های اوکراینی در کراسنوارمیسکی خبر دادند.

منابع روسی به انفجار و انهدام کامل این انبار مهمات اشاره کردند.

از سوی دیگر نیرو‌های روسی یک تانک آبرامز ساخت آمریکا را نیز هدف قرار داده و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیرو‌های مسلح اوکراین ۳۶۰ نیرو، چند دستگاه تانک آبرامز آمریکایی به همراه خودرو و نفربر‌های نظامی و نیز یک توپ ام ۱۰۹ ساخت آمریکا را از دست دادند.

همچنین وزارت دفاع روسیه از دستاورد‌های جدید در جبهه دونتسک و در هم شکستن نیرو‌های اوکراینی خبر داد.

گفتنی است که روسیه از زمان عملیات نظامی خود در اوکراین در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲، ادوات و تجهیزات ارسالی غرب برای نیرو‌های اوکراینی از جمله تانک‌های لئوپارد۲ آلمانی و نیز ادوات زرهی آمریکایی و انگلیسی و نیز تانک‌ها و تجهیزات ارسال شده از سوی ناتو به اوکراین را منهدم کرده است.

دیگر خبرها

  • اولین موزیک‌ ویدئوی رسمی با هوش مصنوعی ساخته شد
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • یک مکالمه بیسیمی با عراقی‌ها درباره صدام
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • درخشش گروه سرمایه گذاری غدیر و هلدینگ های زیر مجموعه آن در ششمین نمایشگاه ( ایران اکسپو ۲۰۲۴ )
  • تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • وقتی کودک درون فرمانده تانک فعال باشد! (فیلم)
  • (ویدئو) تانک‌های آلمانی و آمریکایی به مسکو رسیدند
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار