Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از کشف بیش از ۴۰۰ تن کشتار غیرمجاز دام در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیرحسین بهداد در جلسه بررسی امور کشتارگاه‌های آذربایجان‌شرقی که در معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، ضمن اعلام اینکه با کشتارگاه‌های زیرزمینی برخورد می‌شود، گفت: در مجموع ۱۱ ماهه امسال بیش از ۴۰۰ تن کشتار غیرمجاز دام کشف و معدوم سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با بهسازی کشتارگاه‌ها و احداث سالن پیش سرد، از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری شده است، اظهار داشت: در آذربایجان شرقی موردی از تب کریمه کنگو نداشتیم و آن به دلیل این بود که در کشتارگاه ها با احداث واحد «پیش سرد» بیماری های احتمالی هم از بین رفتند.

مدیرکل دامپزشکی استان با تاکید بر اینکه احداث واحد «پیش سرد» در کشتارگاه‌ها بسیار مهم است، افزود: در فصل گرما با فعال شدن کنه‌ها، عامل بیماری کریمه کنگو و … دوباره فعال خواهد شد که احتمالا هشدار کشوری اعلام می گردد ولی برای مقابله با بیماری در استان آمادگی لازم با پیشگیری های اجرا شده وجود دارد.

عدم رعایت قوانین در شهر های همجوار استان

بهداد با اشاره به وجود کشتارهای غیرمجاز در مسیر اهر – مشگین شهر نیز گفت: برخی از شهرهای هم مرز و همجوار با آذربایجان شرقی قوانین را رعایت نمی کنند که بایستی مقابل کشتار غیرمجاز دام در آن محل ها گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران و یا برخی از مقامات شهرها خواستار صدور مجوز کشتار غیرقانونی هستند، تصریح کرد: هرکس پیگیر صدور مجوز کشتار غیرمجاز است، باید مکتوب مسئولیت تمام عواقب و پاسخگویی را بر عهده بگیرد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین طرح تشدید نظارت در عید نوروز برگزار شد، خاطر نشان کرد: ۹۲ تُن کشتار غیرمجاز دام در عید نوروز سال گذشته کشف، ضبط و معدوم سازی شد.

 امیرحسین بهداد در پایان شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور و استان را یادآور شد و افزود: با وجود اینکه در برخی از استان‌ ها تا ۷ میلیون قطعه مرغ معدوم شد ولی در استان آذربایجان شرقی فقط ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه مرغ معدوم سازی شد که تلاش کردیم تلفات به حداقل برسد.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد هاشمی رفسنجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

دغدغه مجلس آینده حل مشکلات و چالش‌های کشور باشد

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903314

دیگر خبرها

  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله