Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، در گزارشی فاش‌شده از پیش‌نویس یک قطعنامه در سازمان ملل ادعا شده است دو شرکت سنگاپوری با ارسال کالاهای لوکس به کره شمالی تحریم‌های بین‌المللی علیه پیونگ‌یانگ را نقض کرده‌اند.

گزارش کامل این پیش‌نویس قرار است اواخر هفته آینده در شورای امنیت سازمان ملل ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت سنگاپور اعلام کرد از موارد ذکر شده اطلاع دارد و تحقیقات خود را برای یافتن مدارک قابل استناد آغاز کرده است.

این دو شرکت در حالی به ارسال کالاهای لوکس به کره شمالی متهم شده اند که دولت سنگاپور نیز به پیروی از سازمان ملل هرگونه معاملات خرید و فروش کالا با پیونگ یانگ را ممنوع اعلام کرده است. تحریم های بین المللی علیه کره شمالی در پی انجام چندین آزمایش موشکی و هسته ای از سوی پیونگ یانگ در دو سال گذشته تشدید شد.

در گزارش سازمان ملل از برخی شرکت های آسیایی، از جمله دو شرکت سنگاپوری، نام برده شده است که در اقدامی در جهت نقض تحریم های بین المللی به خرید و فروش با پیونگ یانگ مشغول بوده‌اند. این دو شرکت مجموعه‌ای از کالاهای لوکس را به این کشور تحت تحریم صادر کرده‌اند. با توجه به تحریم های سازمان ملل هرگونه فروش کالاهای لوکس به پیونگ یانگ از سال 2006 ممنوع اعلام شده است.

کارشناسان معتقدند نقض تحریم های سازمان ملل از سوی این دو شرکت سنگاپوری نشان می دهد از این قبیل موارد در سراسر آسیا وجود دارد و شرکت های آسیایی زیادی به انجام معامله با کره شمالی دست می زنند.

انتهای پیام/

دو شرکت سنگاپوری به تجارت با کره شمالی متهم شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سعید کیا کجوری در آیین گرامی داشت روز کار و کارگر و تجلیل از کارگران شاغل در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر گفت: با تلاش همه همکاران اداره کل و شرکت‌های تابعه بخش خصوصی، برای نخستین بار طی ۱۳ سال گذشته حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در سال ۱۴۰۲ از مرز یک میلیون تن گذشت.

کیا کجوری تاکید کرد: در مجموع بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن کالا در سال گذشته در این بندر تخلیه و بارگیری انجام شد که این امر مرهون زحمات همه‌ی همکاران عزیز در بخش‌های مختلف بوده است.

به گفته وی، بندر نوشهر بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی غرب استان است که حدود ۶۰۰ نفر در شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه‌های دریایی و بندری مشغول به کار هستند که حدود دو برابر نیرو‌های شاغل در این اداره کل است.

کیا کجوری با اشاره به زحمات شبانه روزی کارگران عزیز و نقش آفرینی آنان در رونق فعالیت‌های دریایی و بندری در بنادر تابعه اداره کل، از زحمات کارگران شاغل در شرکت‌های دریایی و بندری فعال در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، با اهدای لوح سپاس، قدر دانی کرد

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد