Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول از مصدوم شدن چهار نوجوان در حادثه انفجار ترقه اکلیل سرنج دست‌ساز خبر داد.

عبدالحسین معظم‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با سامانه 125 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول در ساعت 21:59 روز گذشته (21 اسفندماه) و گزارش انفجار ترقه دست‌ساز در یک منزل مسکونی بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی از نزدیک‌ترین ایستگاه‌ همجوار به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: آتش‌نشانان اعزامی از ایستگاه شماره چهار به محض رسیدن به این منزل مسکونی نیمه‌کاره واقع در خیابان مهرگان کوی زیباشهر دزفول به سرعت اقدام به مهار حریق کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول با بیان اینکه این حادثه در هنگام ساخت ترقه  اکلیل سرنج رخ داد، افزود: در این  حادثه چهار نوجوان دچار سوختگی شدند که توسط فوریت‌های پزشکی به مراکز بیمارستانی انتقال یافتند.

 معظم‌فر گفت: شدت انفجار این ترقه به حدی بود که موجب تخریب قسمتی از دیوار این منزل نیمه کاره و ریزش آوار روی یک دستگاه موتورسیکلت شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان از این طریق امریه بگیرند

به گزارش پارس نیوز ، اشکان جعفرکریمی افزود: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح، صادر شد که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیرو‌های وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استاندارد‌های لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیازاست که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیرو‌های وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.

کریمی همچنین درباره اثربخشی موضوع گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیرو‌های مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌ها شد.

وی افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیرو‌های امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستا‌ها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی اظهارداشت: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیرو‌های مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیرو‌های مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه درباره چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکار‌های رفع آن‌ها بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم در این باره گرفته شد.

منبع : گردون

دیگر خبرها

  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت