Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی گفت: فعالیت‌های محرومیت زدایی توسط دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی با استفاده از ظرفیت‌های خیران، خادم یاران رضوی و آستان قدس رضوی در مناطق محروم استان مرکزی در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری صبح محلات با اشاره به تاسیس دفتر آستان قدس رضوی پس از ابلاغ حکم آیت الله رئیسی به عنوان تولیت جدید آستان قدس رضوی از جانب رهبر انقلاب گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از ظرفیت آستان قدس رضوی در کمک به محرومان و مستضعفان کل کشور، دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ مرکزی راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دفتر نمایندگی آستان قدس در استان در حال حاضر در ۶ حوزه در حال فعالیت است که قالب این فعالیت‌ها به منظور کمک به محرومین و مستضعفین برنامه ریزی شده و در اولین گام از اقشار مختلف مردم در قالب «خادم یاران رضوی» به منظور خدمت در شهرها به نیابت از خدمت در آستان قدس رضوی دعوت کردیم. در مدت ایجاد دفتر در تلاش بودیم از تخصص‌های «خادم یاران رضوی» در راستای محرومیت زدایی استفاده کنیم.

اعزام «خادم یاران رضوی» در قالب تیم‌های جهادی به مناطق محروم

آصفری افزود: در همین راستا از ظرفیت پزشکان برای طبابت افراد محروم در داخل شهرها و از ظرفیت تیم‌های پزشکی برای کمک به درمان نیازمندان در روستاها و مناطق محروم در قالب تیم‌های جهادی استفاده شده و در همین زمینه تلاش کردیم تا داروهای مورد نیاز محرومین و بیماران صعب العلاج را با کمک‌های خیران و آستان قدس تامین کنیم.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در استان همچنین با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی متعدد در روستاها اظهار کرد: خادم یاران رضوی در قالب مهندسین عمران با کمک خیران و آستان قدس در تعدادی از روستاهای محروم اقداماتی در راستای ساخت و بهسازی واحدهای مسکونی محرومین و ساخت سرویس بهداشتی و غسالخانه نیز داشته‌اند.

اعزام ۱۵ هزار زائر در قالب طرح «مهر درخشان رضوی» به مشهد مقدس

وی اعزام زائران محروم و کم بضاعت به زیارت حرم امام رضا(ع) در قالب کاروان‌های «مهر درخشان رضوی» را سومین حوزه فعالیت دفتر نمایندگی آستان در استان معرفی و افزود: در قالب طرح کاروان‌های «مهر درخشان رضوی» از ابتدای تاسیس دفتر نمایندگی آستان تاکنون ۱۵ هزار نفر از افراد محروم و بی بضاعت بالای ۴۰ سال که تاکنون به زیارت حرم رضوی مشرف نشده بودند یا سال‌های متمادی از زیارت محروم بودند به مشهد مقدس اعزام و در طول اقامت خود در مشهد نیز میهمان سفره امام رضا(ع) بودند.

پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره به نیازمندان/پرداخت کمک هزینه درمان به ۶ هزار بیمار نیازمند

آصفری، پرداخت تسهیلات کم بهره با کمک آستان، صندوق‌های قرض الحسنه و بانک‌ها به نیازمندان به منظور خرید جهیزیه، کمک هزینه خرید و یا ساخت مسکن محرومین و همچنین تسهیلات ویژه اشتغال زایی ویژه افراد کم بضاعت و زنان سرپرست خانوار را بخش دیگری از اقدامات دفتر نمایندگی آستان قدس در استان عنوان کرد.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در استان تصریح کرد: سرکشی از بیماران نیازمند، پرداخت کمک هزینه‌ درمان به ۶ هزار نفر از بیماران نیازمند استان و بیماران صعب العلاج و پرداخت کمک هزینه درمان به زوج‌های نابارور را بخش دیگری از اقدامات «خادم یاران رضوی» استان مرکزی در دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی بوده است.

تهیه و توزیع سبد کالا ویژه محرومین در آستانه سال جدید

وی، تهیه سبد کالا ویژه محرومان در آستانه سال جدید را یکی دیگر از طرح‌های این دفتر در استان معرفی و بیان کرد: در قالب طرح اطعام نیازمندان در آستانه نوروز ۹۶ و ۹۷، شش هزار سبد کالا شامل مواد غذایی و مایحتاج اولیه با کمک خیران و آستان قدس، بین نیازمندان توزیع شده و در ماه مبارک رمضان نیز در قالب طرح اطعام رضوی ۱۵ هزار پرس غذای گرم در مساجد میان نیازمندان توزیع شد.

آصفری همچنین خرید و ارسال ۶ دستگاه کانکس و ارسال ۵ دستگاه کامیونت شامل اقلام مورد نیاز زلزله زدگان به مناطق زلزله زده کرمانشاه را به عنوان بخشی دیگر از فعالیت‌های خادم یاران رضوی در استان معرفی کرد.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی در خاتمه با اشاره به تعیین ۷ رابط نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در شهرستان‌های استان مرکزی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به دنبال راه اندازی دفاتر مستقل در شهرستان‌ها نیستیم و در تلاشیم با شناسایی و معرفی رابط نمایندگی، طرح‌ها و برنامه‌های آستان قدس رضوی در شهرستان‌ها شامل حضور خدام رضوی در دهه کرامت در شهرستان‌ها را برنامه ریزی و اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۵۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : خوشبختانه پرچم نظام جمهوری اسلامی در خصوص خدمات رسانی و توانمند نمودن جامعه هدف روستایی بالاست و این نتیجه تلاش‌های جهادی متولیان روستایی و از جمله معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و دفتر امور روستایی و شورا‌های کشور است.

وی به دیدار روز گذشته خود با معاون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور در تهران اشاره کرد و گفت: در این دیدار ظرفیت ها، توانمندی‌ها و خواسته‌ها و انتظارات حوزه روستایی استان مطرح شد و مسوولان حوزه مناطق محروم نیز قول مساعدت و همکاری بیشتر را دادند.

وی اظهار کرد: در این دیدار دکتر رضایی معاون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور، توسعه و خدمت رسانی به روستا‌های استان کرمانشاه را یک اولویت دانست و از هدفگذاری دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه قدردانی کرد.

خجسته به نشست ویژه خود با مدیران کشوری سه بانک صادرات، اقتصاد نوین و کشاورزی در خصوص تسهیلات روستایی نیز اشاره کرد و افزود: در این دیدار‌ها خواستار صدور دستورات بانکی در خصوص پرداخت تکمیلی تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۸ شدم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه با اشاره به درخواست توجه خاص به محرومیت‌های ناشی از دوران جنگ و بلایای طبیعی استان کرمانشاه، تسهیلگری در پرداخت‌ها را از اولویت‌های مهم برای کاهش نرخ بیکاری روستاییان عنوان کرد و افزود: همه مدیران بانکی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه موضوع تبصره ۱۸ روستایی را تسریع تا روستاییان از مواهب اشتغال آن هر چه زودتر بهره‌مند شوند و شاهد کاهش نرخ بیکاری استان باشیم.

خجسته اضافه کرد: در این دیدار‌ها مدیران بانک‌های یاد شده قول مساعد برای پرداخت سهم تسهیلات روستایی استان کرمانشاه را اعلام کردند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت: بر اساس اطلاعات آماری سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور؛ برای چندمین ماه پیاپی استان کرمانشاه در خصوص توزیع و پرداخت تسهیلات موضوع جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه عمومی کشور از سهم منابع معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور همچنان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

خجسته افزود: در تازه‌ترین اطلاعات آماری؛ استان کرمانشاه با بیش از ۸۲ درصد بالاترین رقم معرفی به بانک‌ها را داشته و با پرداخت بیش از ۳۵ میلیارد تومان بیشترین پرداختی را تا پایان فروردین به خود اختصاص داده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • تمام نیروها در حال خدمت رسانی هستند
  • خدمت به خاندان اهل بیت علیهما السلام عزت آفرین است
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی