Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@07:12:46 GMT

مردم سلاح های غیرمجاز خود را هرچه زودتر تحویل دهند

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۷۵۹۵۱

مردم سلاح های غیرمجاز خود را هرچه زودتر تحویل دهند

محمدحسین صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دارندگان این سلاح ها اگر حسن نیت خود را با تحویل سلاح ها نشان دهند برای آنها ارفاق، تخفیف و حتی معافیت از مجازات در نظر می گیرم.
وی یاداوری کرد که اگر کسی به توصیه های ما در این رابطه عمل نکرد منتظر تخفیف، مسامحه و ارفاق نباشد و اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد که ضابطین قضایی مکلف هستند دارندگان سلاح های غیرمجاز در سطح استان را شناسایی کنند .
وی در ارتباط با کسانی که بر حسب موقعیت خود مانند عشایر و دامداران مناطق مرزی نیاز به سلاح دارند نیز گفت: این گونه افراد می توانند سلاح غیرمجاز خود را تحویل دهند و درخواست مجوز قانونی کنند.
وی همچنین گفت: نگهداری شوکر و افشانه بدون اخذ مجوز جرم و غیرقانونی است.

**برخورد جدی با زورگویان
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در ادامه نسبت به مزاحمت های خیابانی افراد شرور و ایجاد ناامنی توسط زورگویان نیز هشدار داد و گفت: پلیس به شدت با افراد شرور و سابقه دار برخورد می کند.
صادقی به قمه کشی عده ای شرور در مرکز تجاری ارگ کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: این قمه کش ها منتظر اشد مجازات باشند و تاوان سختی را بابت قمه کشی و گرز کشی در این مرکز تجاری باید پس دهند.
وی با بیان اینکه امر تعقیب و دادرسی این افراد انجام شده و پلیس آنها را شناسایی خواهد کرد، گفت: موضوع قدرت نمایی با سلاح را شخصا پیگیری می کنم.
وی همچنین با بیان اینکه فضای مجازی جای قدرت نمایی و کُری خوانی نیست، گفت: برخی افراد با قدرت بی پایه و اساس در فضای مجازی کُری خوانی می کنند که باید بدانند تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار می گیرند.
وی با اظهار تاسف از اینکه برخی افراد با اقدام های خلاف، فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه را خدشه دار می کنند، افزود: فرهنگ مردم کرمانشاه، فرهنگ فتوت و جوانمردی است و ما اجازه نمی دهیم برخی افراد با کارهای جاهلانه این فرهنگ را زیر سوال ببرند.
وی از مردم به خصوص جوانان خواست کُری خوانی برخی جاهلان در فضای مجازی را بازنشر نکنند و از تقلید آن هم خودداری نمایند.
وی اظهار کرد: فردی که در فضای مجازی کُری خوانی می کرد اکنون در زندان است و تا پایان تعطیلات نیز آنجا می ماند.

**سارقان در ایام تعطیلات در زندان می مانند
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اظهار اینکه به سارقان زندانی در ایام تعطیلات نوروز مرخصی داده نمی شود، گفت: سارقان دراین ایام در زندان می مانند و مرخصی آنها ممنوع است.
صادقی افزود اما به سارقانی که سابقه محکومیت کیفری ندارند و سرقت خُرد انجام داده اند با مسامحه برخورد می شود.
او همچنین به قتل در آرامستان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: هویت افراد مرتکب شناسایی شده و از افرادی که از آنها خبر دارند درخواست می کنیم به ما اطلاع دهند.
به گفته او، اکنون تعدادی در این ارتباط در بازداشت هستند و مرتکبان این جرم باید بدانند که مدت زیادی نمی توانند خودشان را مخفی کنند و باید خود را تسلیم نمایند.
وی وضعیت امنیت آرامستان کرمانشاه را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: مکاتباتی برای ارتقای امنیت این مکان با استقرار کیوسک نیروی انتظامی و نصب دوربین های مدار بسته انجام داده ایم.
وی همچنین به ورود 30 هزار فقره پرونده از ابتدای امسال به دادسرای استان اشاره کرد و گفت: این میزان پرونده نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که در 31 شهر و 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند.
3033/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل بشر زودتر از تصور منقرض خواهد شد!

یک مطالعه جدید پیش‌بینی کرده که نسل بشر تا ۲۵۰ میلیون سال دیگر منقرض خواهد شد، اما دانشمندان می‌گویند اگر همین حالا دست از سوزاندن سوخت‌های فسیلی برنداریم، این اتفاق زودتر رخ می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایتنا، روزنامه انگلیسی دیلی میل به نقل از محققان دانشگاه بریستول نوشت شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای نشان می‌دهد سیاره ما با انقراض دسته‌جمعی روبرو خواهد شد که همه پستانداران از جمله انسان‌ها را نابود می‌کند.

محققان می‌گویند هر شکل حیاتی که در آن زمان (پس از ۲۵۰ میلیون سال) بر روی زمین زنده بماند، باید با دماهای بین ۱۰۴ تا ۱۵۸ درجه فارنهایت (۴۰ تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد) کنار بیاید که این امر بعید به نظر می‌رسد.

اما محاسبات آنها گازهای گلخانه‌ای ناشی از سوزاندن سوخت‌های فسیلی و سایر منابع انسان‌ساخت را در نظر نمی‌گیرد، بنابراین زمان نابودی بشر احتمالا نزدیک‌تر است.

این اولین انقراض دسته‌جمعی از زمان انقراض دایناسورها در حدود ۶۶ میلیون سال پیش خواهد بود.

دکتر الکساندر فارنسورث، محقق ارشد در دانشکده علوم جغرافیایی دانشگاه بریستول، این مطالعه جدید را رهبری کرده است.

فارنسورث گفت: پیش‌بینی‌ها برای آینده دور بسیار تیره و تار به نظر می‌رسد. سطوح دی‌اکسیدکربن می‌تواند دو برابر سطوح فعلی باشد. انسان‌ها به همراه گونه‌های دیگر به دلیل ناتوانی در دفع این گرما از طریق عرق کردن و خنک کردن بدنشان، خواهند مرد.

طبق گفته محققان، در عرض ۲۵۰ میلیون سال، تمام قاره‌های زمین برای تشکیل یک قاره غول‌پیکر حرکت خواهند کرد.

همزمان، اقیانوس آرام بیشتر سطح زمین را پوشش خواهد داد.

محققان می‌گویند فرآیندهای زمین‌ساختی در پوسته زمین منجر به فوران‌های آتشفشانی بیشتری خواهد شد که انتشار عظیم دی‌اکسیدکربن به جو را به دنبال خواهد داشت و به گرمایش بیشتر سیاره می‌انجامد.

پروفسور بنجامین میلز از دانشگاه لیدز، نویسنده مشترک این مطالعه، گفت: البته این بر این فرض استوار است که انسان‌ها از سوزاندن سوخت‌های فسیلی دست می‌کشند، وگرنه ما این ارقام را در زمانی خیلی نزدیک‌تر خواهیم دید.

نتایج نشان می‌دهد که تنها ۸ تا ۱۶ درصد از مناطق خشکی برای زندگی پستانداران مناسب خواهد بود، اما احتمالا همه گونه‌های این جانوران منقرض خواهند شد.

فارنسورث گفت: ما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم انسان‌ها چه مدت دوام می‌آورند، اما اگر فرض کنیم که برای مدت طولانی ادامه می‌دهیم، چنین جهان آینده‌ای برای ما ناخوشایند خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود / ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود/ ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • دستگیری ۲ پزشک قلابی طب سنتی در رشت
  • گسترش اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در انگلیس
  • پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند
  • نسل بشر زودتر از تصور منقرض خواهد شد!
  • جاده‌های استان کرمانشاه لغزنده اند رانندگان احتیاط کنند
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند