Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت الله میرمرادزهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس پیش بینی ها هزار و 800 هکتار اراضی در جنوب سیستان و بلوچستان آماده کشت میگو است و پس از آماده شدن بچه میگو به اراضی و استخرهای قابل کشت انتقال پیدا می کنند.
وی افزود: تولید پست لارو(بچه میگو) برای نخستین بار قبل از سال جدید و در نیمه دوم اسفندماه آغاز شده که نوید دهنده فصل خوبی برای کشت و پرورش میگو در چابهار و کنارک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده پرورش دهندگان میگو تهیه و انتقال بچه میگو از سایر استان های ساحلی کشور بوده است، خاطرنشان کرد: تولید بچه میگو در داخل سیستان و بلوچستان به رونق و افزایش تولید منجر خواهد شد.
وی گفت: تولید بچه میگو در مرکز تکثیر میگو کنارک پس از 20 روز آماده انتقال به سایت پرورش میگو گواتر و رودیک خواهد بود و در استخرهای پرورش میگو 90 تا 120 روز به وزن 15 تا 20 گرم خواهند رسید.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از سه هزار تن میگو در کنارک و چابهار تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شود.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: چابهار به بهشت آبزی پروری به ویژه میگو و ماهی شهرت دارد و یکی از بهترین نقاط پرورش میگو در منطقه مرزی و ساحلی گواتر در 120 کیلومتری مرکز این شهرستان و در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان قرار دارد.
میرمرادزهی افزود: منطقه گواتر و رودیک چابهار از قطب های مهم پرورش میگو در سواحل مکران است و این منطقه با ساحلی پاکیزه و بدور از آلودگی های صنعتی و شهری، درجه حرارت آن مناسب برای پرورش میگو است.
وی ادامه داد: چابهار به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم، مرطوب و بخاطر بادهای موسمی مونسون متعادل، درجه حرارت سواحل این شهرستان در هشت ماه از سال مناسب برای پرورش میگو است و این امر سبب شده تا کارشناسان؛ این منطقه را به بهشت آبزی پروری تشبیه کنند.
وی بیان کرد: 20 سایت مستعد پرورش میگو با مساحت حدود 42 هزار هکتار در 320 کیلومتر مرز آبی و 500 کیلومتر سواحل جنوب سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه در هر هکتار از مزارع پرورش میگو یک شغل به طور مستقیم و برای 2 نفر شغل غیرمستقیم ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: در هر هکتار از اراضی پرورش میگو با سیستم هوادهی پنج تا هفت تن و بدون سیستم هوادهی بیش از سه تن میگو برداشت می شود.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 3 شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ هزار و ۷۵۱ نفر داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش شرکت خواهند کرد.

عباس صفدری در گفت وگو با ایسنا، افزود: از این تعداد شرکت کننده ۴ هزارو ۴۲۱ نفر را مردان و ۱۱ هزارو ۳۲۲ نفر را زنان تشکیل می دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان بیان کرد: آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش صبح جمعه ۱۴ اردیبشهت همزمان با سراسر کشور در ۸ حوزه امتحانی استان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرهای زاهدان، زابل، خاش، سراوان، راسک، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار حوزه های امتحانی برگزاری این آزمون هستند.

صفدری افزود: داوطلبان می توانند جهت دریافت کارت شرکت در آزمون به سایت جهاد دانشگاهی مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد