Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین کتاب «ملاله یوسف‌زی» ـ دختر نوجوان پاکستانی که از حمله طالبان جان سالم به در برد ـ «ما تبعید شده‌ایم» نام دارد و به بحران پناهندگان می‌پردازد.

ایران آنلاین /این کتاب که دیدارهای «ملاله» از کمپ‌های پناهندگان و تجربه‌های شخصی او را یک جا جمع کرده، روز چهارم سپتامبر روانه بازار می‌شود.

این فعال حقوق بشر که اکنون ۲۰ سال دارد، درباره اثر جدیدش گفت: می‌خواهم انسانیت ورای آمارها را نشان دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مداد جادویی ملاله» نام کتاب قبلی این دختر جوان و اثری گرافیکی است که ویژه کودکان نوشته شده است.

«ملاله» پاکستانی سال ۲۰۱۲ در دفاع از حق آموزش و در راه بازگشت از مدرسه، توسط طالبان مورد هدف گلوله قرار گرفت، اما با این که گلوله به سرش اصابت کرد از این حادثه جان سالم به در برد. او پس از این اتفاق به همراه خانواده‌اش به بیرمنگام رفت و از سوی بسیاری از چهره‌های شناخته‌شده مورد حمایت قرار گرفت. او هم‌اکنون در دانشگاه آکسفورد دوره‌ای را در رشته سیاست می‌گذراند و در زمینه حقوق بشر به فعالیت‌های خیریه و اجتماعی می‌پردازد.

«منم ملاله» مشهورترین کتاب اوست که به گفته خودش، تنها داستان خودش نیست، بلکه داستان ۶۱ میلیون کودکی است که از درس و تعلیم محروم مانده‌اند.

«یوسف‌زی» که در سن ۱۷ سالگی موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شد، به نماد مقاومت‌ زن‌ها در عرصه بین‌المللی تبدیل شده است. او جوان‌ترین فردی است که جایزه نوبل را به دست گرفته و همچنین عنوان جوان‌ترین پیام‌آور صلح سازمان ملل را یدک می کشد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی بی‌بی‌سی نزد کارشناسان خودش هم مقبولیتی ندارد! + فیلم

کارشناس بی‌بی‌سی به مجری برنامه که تلاش می‌کرد انتفاضه دانشجویی در آمریکا را یهودی‌ستیزی و قانون‌شکنی جلوه دهد و سرکوب و اقدامات وحشیانه پلیس این کشور را توجیه کند، تودهنی زد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • نشانی یوسف آسمانی به زمین رسید
  • قیمت مسکن در یوسف آباد ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مغضوب قطری‌ها در دو ماه، ۱۱ کیلو کم کرد!
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • ادامه جستجو برای یافتن جوان غرق شده در رودخانه نازلوچای با پهپاد
  • رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس
  • وقتی بی‌بی‌سی نزد کارشناسان خودش هم مقبولیتی ندارد! + فیلم
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است