Web Analytics Made Easy - Statcounter

هند با مشاهده مجموعه ای از حوادث در صنعت هواپیمایی خود به دلیل نقص در موتور آمریکایی ایرباس های باریک پیکر در ماههای اخیر، همه آنها را زمینگیر کرد.

ایران آنلاین / این اقدام سختگیرانه پس از آن انجام شد که موارد متعددی از حوادث مختلف در طول پرواز این هواپیماها که از موتورهای جدید پرت و ویتنی استفاده می کنند گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی آن دسته از هواپیماهای ایرباس حاضر در خطوط هوایی هند نیز که تنها یکی از موتورهایشان از این نوع می باشد نیز به دلیل ارتعاشاتی که در بدنه ایجاد می کنند دیگر مجاز به پرواز نخواهند بود.
بنا به اعلام دفتر مدیر کل هواپیمایی غیرنظامی هند در روز دوشنبه، هر چند آژانس امنیت هوانوردی اروپا که مرجع اصلی درباره کیفیت ایرباس است این هواپیما را امن اعلام کرده است اما مقامات هند تصمیم گرفته اند برای احتیاط بیشتر آنها را از برنامه پروازی این کشور حذف کنند.
به دنبال این تصمیم، شرکت ایندی گو که شرکت هواپیمایی دولتی هند محسوب می شود بلافاصله هشت ایرباس خود را زمنیگیر کرد.
کارشناسان هوایی هند بر این عقیده اند که حال مساله مربوط به این هواپیماها مدت زمانی زیادی نیاز دارد.
شرکت سازنده موتورهای این هواپیما اعلام کرده است حاضر قطعات جایگزین را تامین کند اما اینکار بسیار زمان بر خواهد بود.
شرکت هواپیماسازی ایر باس اخیرا مشکلات عدیده ای با مشتریان خود از جمله شرکت ایندی گو به دلیل نقص فنی در موتورهای پرت و ویتنی داشته است.
روسای این شرکت هند را بازار بسیار عظیمی برای خود می دانند و در صددند از اقتصاد هند که سریع ترین رشد را در بین کشورهای جهان دارد به نفع خود بهره ببرند. با توجه به بهبود وضعیت اقتصادی در این کشور، بازار حمل و نقل مسافر از طریق هواپیما در هند در سه سال گذشته بیست درصد رشد داشته است. سالانه حدود 120 میلیون مسافر فقط توسط شرکت ایندی گو جابجا می شوند.
بنا به اعلام مقامات هند، ده درصد مسافران هوایی با استفاده از هواپیماهای ایرباس سفر می کنند.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۷۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان

رسانه‌های ترکی گزارش داده‌اند که قرار است شرکت هوایی «ترکیش ایرلاینز» پروازهای خود به افغانستان را در ۲۱ می از سر بگیرد.

براساس این گزارش، این شرکت هوایی ترکی پس از خروج امریکا از افغانستان در سال ۲۰۲۱، پروازهای خود را به کشور متوقف کرده بود.

بربنیاد این اطلاعات، قرار است این شرکت هوایی هفته چهار پرواز از استانبول به کابل و برعکس آن را انجام دهد.

گفتنی است که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، تمام پروازهای بین‌المللی از فرودگاه کابل متوقف شده بود.

این در حالی است که در ماه عقرب گذشته نیز شرکت هوایی «فلای دبی» پس از وقفه دو ساله پروازهایش به افغانستان را از سر گرفته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • موتور توربو بهتر است یا تنفس طبیعی؟
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن