Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@13:11:20 GMT

119 تن مواد دامی غیربهداشتی در اردبیل معدوم شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۷۷۱۷۹

119 تن مواد دامی غیربهداشتی در اردبیل معدوم شد

صادق صالحی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در طول سال همچنین 47 هزارو 559 مورد بازدید از سه هزار مرکز تولید ، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در استان انجام و 222 متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی به مراجع قضایی معرفی شده است.
وی بیان کرد: همزمان با ایام نوروز و با توجه به افزایش تقاضا برای تأمین فرآورده های خام دامی و نیز ورود مسافران نورزی طرح نظارت بهداشتی بر مراکز تولید ، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی با ساماندهی 12 اکیپ ثابت و سیار در قالب 25 پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی بهداشتی از 26 اسفند تا 15 فروردین سال آینده اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی ، کارگاه های فرآوری و بسته بندی ، خودروهای ویژه حمل فرآورده ها، فروشگاه ها و مراکز عرضه اعم از قصابی ها ، مرغ فروشی ها و ماهی فروشی ها و رستوران ها از جمله مراکزی هستند که در این ایام تحت کنترل و نظارت بهداشتی خواهند بود.
وی اظهار کرد: با توجه به حساسیت وظایف دامپزشکی در مورد lرتقا سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه و تأمین فرآورده های خام دامی سالم و بهداشتی این اداره کل با تعامل و همکاری سایر نهاد ها و دستگاه های اجرایی استان از جمله ائمه جمعه و جماعات ، استانداری ، فرمانداری ها ، شهرداری ها ، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی تمهیداتی را برای این مهم در نظر گرفته است.
صالحی با اشاره به آماده باش اداره کل دامپزشکی استان و بازرسی بهداشتی از کلیه مراکز تولید ، توزیع و عرضه فرآورده های دامی گفت: ستادهای نوروزی استانی و شهرستانی با بهره گیری از کلیه امکانات و تجهیزات در اداره کل و شهرستان ها تشکیل شده است.
مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از مردم خواست فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی و از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه نموده و به هنگام خرید به تاریخ تولید ، انقضا ، مهر بهداشتی دامپزشکی روی لاشه های دامی استحصالی از کشتارگاه ها دقت لازم و کافی داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه گزارش های مردمی از موارد مشکوک در اسرع وقت رسیدگی و مراتب با تشکیل پرونده های قضایی به مراجع مرتبط ارجاع می گردند گفت: شماره تلفن های 2-33355990 و 33332800 برای دریافت گزارش های مردمی منظور شده است.
6130/ 1257
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر

‌معصومه جودکی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: یک کارگاه زیرزمینی که به صورت غیرمجاز و در شرایط غیربهداشتی اقدام به تهیه فلافل، ساندویچ و … می‌کرد، توسط کارشناسان بهداشت مرکز بهداشت غرب کرج کشف و پلمب شد.

وی با اشاره به اینکه این واحد محصولات خود را توسط چرخ‌های سیار در منطقه عرضه می‌کرد، عنوان کرد: در بازرسی از این واحد، بیش از ۳۰ کیلوگرم از مواد آماده شده و سبزیجاتی که بدون طی مراحل گندزدایی خرد شده بود، امحا شد.

کد خبر 6097352

دیگر خبرها

  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب