Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:35:17 GMT

پیکر دکتر خدادوست در شیراز به خاک سپرده می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۷۷۷۵۷

پیکر دکتر خدادوست در شیراز به خاک سپرده می شود

شیراز - ایرنا - یک منبع آگاه و نزدیک به خاندان دکتر علی اصغر خدادوست نابغه چشم پزشکی جهان اعلام کرد: پیکر این پزشک از محل درگذشت وی در آمریکا به زادگاهش شیراز منتقل و در این شهر به خاک سپرده می شود.

وی سه شنبه به ایرنا گفت: مراسم تشییع پیکر دکتر خدادوست ساعت١٣:٤٥ به وقت آمریکا و ٢١:١٥ (دوشنبه شب ) به وقت ایران درشهر گیلفورد آمریکا انجام شد وطبق اطلاع واصله در سال ٩٧پیکر وی به شیراز انتقال می‌یابد و به خاک سپرده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین مجلس ختم مرحوم علی اصغر خدادوست جمعه 25 اسفند 96 از ساعت 9 تا 10:30 صبح در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز ، تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) ، استانداری فارس ، دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، سازمان نظام پزشکی شیراز و بیمارستان چشم پزشکی دکتر خدا دوست در شیراز در اطلاعیه ای مردم را دعوت به حضور در مراسم ختم مرحوم خدادوست کردند.
علی اصغرخدا دوست اهل شیراز، چهره نام آور ایرانی در علوم چشم پزشکی صبح شنبه 19 اسفند 96 در آمریکا چشم از جهان فروبست و در سن 82 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
وی سال 1314 در شیراز زاده شد.
خدادوست استاد چشم پزشک دانشگاه‌های آمریکا بود، وی یکی از چشم‌ پزشکان ایرانی معروف در عرصه بین‌المللی است که در چندین بیمارستان معروف به عمل و پژوهش در مورد مشکلات قرنیه چشم می پرداخت.
دکتر خدادوست به عنوان نخستین و تنها دستیار خارجی در بخش چشم پزشکی دانشگاه جان هاپکینز در سال 1341 پذیرفته شد و دوران سه ساله دستیاری را به عنوان بهترین دستیار مرکز چشم پزشکی ویلمرشناخته شد.
وی در این دوران علاوه بر تحصیل دردانش‌های بالینی به طور فعال مشغول پژوهش در دانش‌های پایه بود و مقاله‌های بسیاری در مجله‌های گوناگون به چاپ رساند.
پس از پایان دوران، وی یک سال به عنوان مربی و یک سال به عنوان استادیار در بخش چشم پزشکی همان دانشگاه مشغول به کار شد و در سال 1347 علی‌رغم پیشنهاد و خواست دانشگاه جان هاپکینز عازم ایران شد و در بخش چشم پزشکی دانشگاه شیراز به عنوان استاد مشغول فعالیت شد.
او اولین پیوند موفقیت آمیز قرنیه در سال 1346 در ایران را انجام داد و نامگذاری متد Khodadoust Line در پیوندهای قرنیه روی مکانیسم دفع پیوند به نام او نامگذاری شده است .
دریافت عنوان محقق برتر از (American Medical Association) دریافت جایزه چهره ماندگار چشم پزشکی از این موسسه ، دریافت جایزه IRSO، انجمن علمی چشم پزشکی ایران در سال 1392 و نکوداشت از طرف کمیسیون ملی یونسکو-ایران در سال 1393 و همچنین دراختیار داشتن کرسی پژوهشی «توسعه علوم جدید در چشم پزشکی» از دیگر افتخارات دکتر خدادوست است.
6113 / 1876

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک مرکز علمی مولود انقلاب است گفت: توجه به مقوله حجاب و عفاف اولویت کار در دانشگاه است

به گزارش خبرنگار استان های خبرگزاری دانشجو،مجتبی ملکی چوبری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد گیلان و واحد رشت ضمن تقدیر و تشکر از دوستار در زمان تصدی ۴ساله ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دانشگاه در ریل اصلی انقلاب بود اظهار کرد: با حضور تیم مدیران مؤمن و متعهد و انقلابی، کارآمدی و اثربخش و با تعصب و پشتکار دکتر دوستار در دانشگاه را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در طول مدت تصدی دکتر دوستار افتخارات زیادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مانند کسب مقام در جشنواره امامت و مهدویت، رویدار صدرا و… داشتیم که به همت و تلاش و درایت دکتر دوستار اتفاق افتاد ادامه داد: خدا را شاکرم که توفیق خدمتگزاری به من داد و امیدوارم بتوانم طوری خدمت کنم که شرمنده خون شهدا و دیگر عزیزان نباشم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه تحول‌آفرین و مأموریت‌گرا است تصریح کرد: این مأموریت‌ها و رخدادهایی که قرار است در سال ۱۴۰۳ اتفاق بیفتد و سکوی مبدل دانایی به توانایی است که باید در عرصه عمل هم‌نشان داده شود.

ملکی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی از سال گذشته با داشتن زیرساخت‌های لازم در زمینه‌های علمی، فرهنگی و…. شروع به اقدامات مختلفی در جهت افزایش تولیدات علمی و فرهنگی نموده است که ان‌شاءالله با توجه به فرمایشات حضرت آقا (مدظله‌العالی) و شعار دانشگاه آزاد اسلامی به سمتی حرکت کنیم که تمام حوزه‌ها دارای جهش خوبی باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک مرکز علمی مولود انقلاب است افزود: توجه به مقوله حجاب و عفاف اولویت کار در دانشگاه است و دراین‌خصوص اساتید، کارکنان و دانشجویان باید در مقوله حجاب و عفاف کوشا بوده و برای اینکه فضای دانشگاه حال و هوای اسلامی و انقلابی داشته باشد باید از استانداردهای خوبی برخوردار باشد که این مهم همت و همدلی همگان را در جهت ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان طلب خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • (تصاویر) رئیسی در کراچی دکتر شد
  • ماجرای خودروی شراکتی دکتر معتمدی و دکتر مرندی و خرید بلیت قسطی هواپیما