Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:25:20 GMT

چرا نام حتی یک شهید زن بر خیابان‌ها نیست؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۷۷۹۸۲

چرا نام حتی یک شهید زن بر خیابان‌ها نیست؟

یک فعال حوزه زنان خواستار نام‌گذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها به نام زنان شهید دوران دفاع مقدس شد.

الهه موالی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سالروز بزرگداشت مقام شهدا اظهار کرد: جایگاه شهدا در نزد خدا محفوظ است. امیدوارم به حق خون شهدا کارها در حد بزرگداشت مقام شهید نباشد و کمی از شهدا خجالت بکشیم و تلاش کنیم تا جامعه بهتری را بسازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور زنان در خطوط مقدم جنگ در دوران دفاع مقدس افزود: بزرگترین فداکاری زنان خوزستانی فرستادن همسرانشان به خط مقدم بود. طلایه‌داری حرکت رزمندگان در جنگ تحمیلی به دست زنان خوزستانی بود و در ایامی که  جنگ در خطه دشت‌آزادگان، آبادان و خرمشهر آغاز شد تفاوتی در دفاع از وطن میان زنان و مردان مدافع وجود نداشت.

این فعال حوزه زنان ادامه داد: آمار بالای شهدای زن کشور در خطوط مقدم جنگ بی‌نظیر است اما از بعد از جنگ تاکنون آن گونه که باید از مقام شهدای زن قدردانی نشده است.

موالی‌زاده با انتقاد از نبود موزه‌ای در خصوص زن و جنگ گفت: علی‌رغم سفارش مقام معظم رهبری برای ایجاد یک موزه زن و جنگ، تاکنون چنین موزه‌ای نداشته‌ایم. البته مراحلی از ایجاد موزه زن و جنگ در اهواز و آبادان آغاز شده که اطلاع دقیقی از پیشرفت آن در دست نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه چمران اهواز با اشاره عدم نام‌گذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها و معابر به نام زنان شهید گفت: این موضوع یکی از مسائلی است که باید شورای شهر اهواز و دیگر شهرهای خوزستان نسبت به آن حساسیت نشان دهند و برای بزرگداشت زنان شهید همپای شهدای مرد، اسامی زنان بر خیابان‌ها گذاشته شود.

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۷۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار قیدری صبح سه شنبه در دیدار با خانواده شهید مسعود مهدیزاده اظهار داشت: تاریخ اسلام، حیات و جاودانگی خویش را مرهون خون عزیزترین و شجاع ترین مردان و زنانی می داند که با نثار خون خویش نهال اسلام را آبیاری کرده و در راستای دین و ایمان با الهام از سیره نبوی و با الگو گیری از حماسه ی ماندگار عاشورا چراغ راه ما و آیندگان شده اند.

جانشین سپاه ناحیه شبستر، همدلی با خانواده شهداء را وظیفه تک تک مسئولان عنوان کرد و تصریح نمود: در جامعه انسانی ما خانواده شهداء دارای ارج و قرب فراوانی هستند، بطوریکه پدران و مادران، برادران و خوهرانی که نشانه جاودان از ایثار شهداء هستند به یادگار داریم.

وی با اشاره به اینکه آرامش و امنیت کنونی حاصل رشادت ها و ایثارگریهای شهداء است اضافه کرد: وظیفه ماست تا ضمن ادای احترام به پیشگاه شهدای عزیز مراتب سپاس و قدردانی خویش را به خاطر صبر و بردباری و همکاری و همراهی خانواده شهداء که چشمه های فروزان معرفت و قله های صبر و بردباری هستند اعلام نماییم.

وی خانواده شهداء را به عنوان بوستانی خواند که چنین گل های خوشبو را در دامان خویش تربیت کرده اند.

شهید مسعود مهدیزاده متولد ۱۳۴۱، از شهدای جنگ تحمیلی و در عملیات فتح المبین سال ۱۳۶۱ در دشت عباس به شهادت رسیده بود از مقام و منزلت خانواده این شهید والا مقام با حضور روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرمانده حوزه کارگری و کارمندی تقدیر شد.

کد خبر 6092984

دیگر خبرها

  • همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است