Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@12:43:09 GMT

فروشندگان مرگ در خیابان‌های تهران جولان می‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۷۸۱۵۶

فروشندگان مرگ در خیابان‌های تهران جولان می‌دهند

یکی از آیین‌های ایرانیان به عنوان اولین جشن از مناسبت‌های نوروزی برگزاری مراسم آخرین چهارشنبه سال است که با آداب و رسوم مختلف در این روز دور هم جمع می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زنان خبر ؛ عده‎ای سودجو برای کسب درآمد در روزهای پایانی سال بازار گرمی‌هایی از جنس مواد محترقه دارند، فروش مواد منفجره به مافیا تبدیل شده است و به صورت غیر قانونی وارد کشور می‌شود و همانند مواد مخدر سلامت خانوده‌ها را به خطر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروشندگان و سازندگان مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال که جوانان، نوجوانان و کودکان شاد هستند با سوء استفاده سلامت روان خانواده‌های آنان را نشانه می‌گیرد.

در این راستا با مراجعه به مرکز اصلی پخش این مواد به بازار بزرگ تهران مراجعه کردیم صحنه‌ای که دیدیم بسیار غافل کننده و دور از انتظار بود، با وجود این همه اطلاع‌رسانی و هوشیاری مردم در یکی از خیابان‌های اصلی بازار بزرگ تهران جمعیت بسیاری از فروشندگان که انواع و اقسام مواد محترقه را با کاربردهای مختلف تبلیغ می‌کردند شاهد بودیم.

آنان این مواد خطرآفرین را می‎فروختند و مردمی ساده لوح که شادی‌اشان را در پس پر‌کردن جیب این سودجویان جلاد می‌جستند را نظاره‎گر بودیم.

فروش عمده مواد محترقه در این خیابان‎ها تاسف بار بود، یعنی به صورت شاخه‎ای این توزیع ادامه دارد...

خبرنگار ما با مشقت بسیار توانست چند عکس از این منظره ناخوشایند تهیه کند که با مواجه شدن یکی از فروشندگان، این موضوع به درگیری منجر شد و اقدام آنان برای گرفتن دوربین خبرنگار با دخالت پلیس ناکام ماند.

وقاحت این فروشندگان به حدی بود که علی‎رغم حضور پلیس به کار خود همچنیان ادامه می‌دادند و به زور، بازو و موادی که در دستشان بود تکیه داشتند.

تعجب می‌کردم از خانوده‌های بدون نگرانی که دختران نوجوانشان در این خیابان که بوی باروت می‌داد به دنبال خرید انواع مواد آتش‌زا بودند و چه خوب نام آن‌ها را می‌دانستند و از فروشنده طلب می‌کردند.

آیا شادی‌ها ارزش دست، پا وچشم را دارد؟ چقدر باید شاد بود که بهای آن را با اعضای بدن فرزندانمان بپردازیم.

مریم سهیلی یکی از بانوانی که به همراه فرزند خود به بازار تهران مراجعه کرده بود به خبرنگار زنان خبر گفت: مجبور بودم به بازار تهران برای خرید فرزندم مراجعه کنم ولی زمانی که از مترو خارج شدم صدای ترقه و... باعث رعب ما شد، جلوتر که آمدیم تعدد فروشندگان مواد محترقه برایم عجیب بود.

وی ادامه داد: از مادران خواهش می‎کنم این چند روز حواسشان به فرزند خود باشد و سلامت آن‌ها را قربانی شادی لحظه‌ای نکنند.

محمدجواد جوشقانی از کسبه‎های قدیمی بازار تهران به خبرنگار ما گفت: چهارشنبه سوری که در گذشته انجام می‌دادیم با دل خوش و بدون خطر بود، وسط حیاط با کمی نفت و چوب بزرگ خانواده آتش روشن می‌کرد و همه دور آن خوش بودیم.

وی افزود: از دست فروشندگان و حتی خریداران وسایل آتش‌زا که خطرساز است خسته شده‌ایم، بازار تهران انگار جایگاه آنان شده و متاسفانه خانواده‎ها همراه فرزندشان برای شاد کردن آ‌ن‌ها مواد محترقه خریداری می‌کنند.

حتی اگر خودمان مخالف این گونه برگزاری آیین‌ها باشیم آیا ارزشش را ندارد که دراین شبها و روزها کمی حواسمان را از خانه تکانی و خرید عید گرفته و بیشتر معطوف به فرزندانمان کنیم تا در دام فروشندگان مرگ که ذهن و جسم امیدهای زندگی‌امان را نشانه گرفته‌اند نیافتند.

همانطور که ما نمی‌توانیم انسان‌های بالغی مانند فروشندگان این ابزار آلات را توجیه کنیم که از این کار دست بردارند به طور حتم توجیه نوجوانان و جوانان که بنا بر اقتضای سنشان که به دنبال هیجان و تخلیه روحی خویش هستند کار دشواری است؛ این مهم فقط با درایت و هوشمندی خانواده‌ها بخصوص مادران انجام پذیر است.

جایگزین کردن شادی‌هایی از این دست ولی نه از این جنس در کنار خانواده و نه از دوستانی که خود محرک این مورد هستند، می‌تواند مفید باشد.

مهدیه خسروی

انتهای پیام/*

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه شلیک پلیس به موتور سارق موبایل در خیابان الهیه تهران

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901513

دیگر خبرها

  • قیمت سکه امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • کسادی بازار لباس زنانه به دلیل گشت ارشاد
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • ببینید | لحظه شلیک پلیس به موتور سارق موبایل در خیابان الهیه تهران
  • قیمت سکه امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳