Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرنولد شوارتزنگر در دسته افرادی نیست که از زیر چالش‌ها فرار کند، و این بار نیز مسئولیتی تهدید‌آمیز برای خود ایجاد کرده‌است.


به گزارش شریان نیوز،براساس گزارش ساینس الرت، فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا و فعال محیط زیست بین‌المللی در پادکست نشریه پولتیکو اعلام کرد درحال آماده‌سازی برای شکایت از صنعت نفت جهان است زیرا این صنعت آگاهانه مردم را در سرتاسر جهان به کشتن می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شوارتزنگر مانند بسیاری از دیگر پیشگامان محیط زیستی در جهان میان آنچه در صنعت تنباکو رخ داد با آنچه امروز در صنعت نفت جهان رخ می‌دهد ارتباطی مستقیم می‌بیند. به گفته او این موضوع تفاوتی با معضل سیگار کشیدن ندارد، صنعت تنباکو برای سال‌ها و سال‌ها و دهه‌ها می‌دانست که سیگار کشیدن مردم را می‌کشد، به افراد آسیب رسانده و سرطان ایجاد می‌کند اما این حقیقت را از مردم پنهان کرده و آن را انکار کرد. سپس به تدریج به دادگاه کشیده شد و مجبور به پرداخت صدها میلیون غرامت شد.

در همین راستا، نتایج پژوهشی که سال گذشته درباره شرکت نفتی Exxon منتشر شد نشان می‌دهد این شرکت از 40 سال پیش درباره تغییرات اقلیمی می‌دانسته‌است و محققان این شرکت حقیقت کثیف سوخت‌های فسیلی را در آن زمان کشف کرده‌بودند. اما به جای آنکه هشیاری انسان‌ها را نسبت به این موضوع افزایش دهند، حقیقت را مدفون کرده و میلیون‌ها دلار صرف اطلاع‌رسانی غلط درباره این موضوع کرده‌است. به طور کلی گروه صلح سبز گزارش کرده‌است که این شرکت بیش از 30 میلیون دلار هزینه اتاق‌فکری کرده‌است تا تفکر انکار تغییرات اقلیمی را بسط دهد.

شوارتزنگر می‌گوید شرکت‌های نفتی از سال 1959 به بعد می‌دانستند که به واسطه استفاده از سوخت‌های فسیلی گرمایش جهانی ایجاد خواهد شد و خود مطالعات زیادی در این زمینه انجام داده بودند و می‌دانستند جان انسان‌ها در خطر است و ممکن است کشته شوند.

اگرچه زمان شکایت آرنولد از صنعت نفت جهان هنوز مشخص نشده‌است اما او قصد عقب‌نشینی ندارد و می‌گوید این کاملا غیر مسئولانه‌است که بدانی محصولی که تولید می‌کنی جان مردم را به خطر می‌اندازد و هیچ اخطاری نسبت به این خطر به آنها ندهی.  تمامی محصولات این صنعت باید از برچسب‌های هشداردهنده برخوردار باشند. شوارتزنگر معتقد است اگر در زمان ورود به اتاقی بدانید که کسی را خواهید کشت،‌ورود به آن اتاق به معنی قتل عمد است،‌این همان کاری است که صنایع نفتی با مردم می‌کنند.

تهیه دادخواست علیه قدرتمند‌ترین و ثروتمند‌ترین صنعت جهان کار بسیار دشواری است اما امیدوار است با آغاز این راه مردم را نسبت به خطرات استفاده از سوخت‌های فسیلی آگاه کند.

 

منبع: همشهری آنلاین

دسته بندیآخرین عناوین هنری هنری

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید

حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال، شرکت پشتیبانی امور دام کشور خدمت مهمی به جامعه مرغداران نموده است، به‌گونه‌ای که عمده انبارهای مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

او با تاکید بر اینکه با همه ظرفیت‌مان متعهد به خرید مرغ هستیم، افزود: با شیب ۲۷ درصدی طی یکماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن مرغ رسیده است. البته خرید مرغ از اسفندماه آغاز گردیده بود و در ماه مبارک حدود ۱۷ هزارتن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

 مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ادامه داد: طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده، بنابراین دیرکشتاری اتفاق افتاده چنانکه تا ۵۹ روزگی مرغ را نگه می‌دارند. پیامد این تاکتیک از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور می‌باشد.

او در ادامه افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف کرده و با افتخار تکمیل، کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه درگردش مکفی و بیمه قیمت محصولات‌اش دارد و برای این منظور حتما باید کریدورهای صادراتی فعال شود.

 شیرزاد با بیان اینکه صادرکنندگان عدد وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم و نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

مدیرعامل پشتیبانی امور دام افزود: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک  تولیدنمایی هستیم.

شیرزاد گفت: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • مستند کوین اسپیسی در راه پخش در سراسر جهان است
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • ۱۰ فیلم اکشن قدیمی با قهرمانان مورد علاقه پدر‌ها؛ از جکی چان بدلکار تا ارتش یک نفره شوارتزنگر
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید