Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@17:31:39 GMT

کمیسیون ماده صد شهرداری ها عملکرد موفقی نداشته است

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۷۸۶۲۷

کمیسیون ماده صد شهرداری ها عملکرد موفقی نداشته است

خبرگزاری شبستان: رئیس دیوان عدالت اداری در اولین نشست تخصصی هم اندیشی بررسی علل وقوع تخلفات ساختمانی و نقض آراء کمیسیون های ماده صد شهرداری، عملکرد این کمیسیون را ضعیف و آن را نیازمند اصلاح دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت داری، حجت الاسلام محمدکاظم بهرامی در اولین نشست تخصصی هم اندیشی بررسی علل وقوع تخلفات ساختمانی و نقض آراء کمیسیون های ماده صد شهرداری به میزبانی دیوان عدالت اداری که با مشارکت دادگستری کل استان تهران برگزار شد، بر لزوم بازنگری در رویکرد کمیسیون ماده صد قانون شهرداری تأکید کردند و افزود: قانون ماده صد قبل از انقلاب نوشته شده و بعد از انقلاب نیز اصلاحاتی در آن صورت گرفته است، اما هنوز نتوانسته عملکرد موفقی داشته باشد و نیازمند اصلاح می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه آمار آرای اجرا نشده کمیسیون ماده صد بسیار زیاد می باشد، گفت: یکی از سوال‌های مهم درخصوص عملکرد کمیسیون ماده صد این است که آیا این کمیسیون توانسته طی سال‌های گذشته اثربازدارندگی درخصوص تخلفات ساختمانی داشته باشد؟

حجت الاسلام بهرامی یکی از مشکلات کنونی ضوابط موجود در کمیسیون ماده صد را قانون گریزی متخلفان دانست و افزود: بسیاری از آرای صادره در کمیسیون ماده صد به مرحله اجرا نمی‌رسد، و واحدهای اجرایی به توافق با افراد و حل مساله از طریق جریمه به جای اجرای حکم تخریب بسنده می کنند که این شیوه صحیحی نمی باشد، بلکه این کمیسیون باید راه تخلف را ببندد و این به معنای چشم پوشی بر تخلف نیست بلکه نباید از ابتدا اجازه دهند هیچ کسی از قانون تخطی کند.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: به نوعی میل به تخلف نهادینه شده است و تا زمانی که هزینه اجرای آراء در جامعه پذیرفته نشود و تبعات اجتماعی این موضوع را نپذیریم این معضل حل نمی‌شود. و با این حجم بسیار بالا از آرای تخریب ، قطعاً در شرایط کنونی افکار عمومی پذیرای این امر نیست و موجب هدر دادن سرمایه هم می شود.

حجت الاسلام  بهرامی عدم شفافیت آراء از سوی کمیسیون ماده صد و چگونگی وضع مبالغ جریمه را از مهمترین عوامل نقض آراء در دیوان عدالت اداری دانست و افزود: باید بتوانیم با ایجاد وحدت در آراء بین کمیسیون ماده صد و دیوان عدالت اداری از نقض آراء جلوگیری کرد.

گفتنی است این نشست تخصصی روز گذشته و با حضور معاون قضایی در امور حقوقی، پیشگیری و پژوهش دیوان عدالت اداری، معاون قضایی در امور اقتصادی، اراضی و شهرسازی دیوان عدالت اداری، قائم مقام دادگستری کل استان تهران ،مدیرکل امور حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری ، جمعی از قضات شعب تخصصی کمیسیون ماده صد و قضات دادگستری استان تهران عضو کمیسیون ماده صد شهرداری تهران برگزار شد.

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اداری استان تهران

جلسه شورای اداری استان تهران ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و علیرضا فخاری استاندار تهران برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077957 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • شورای اداری استان تهران
  • پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود