Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو – ایرنا – مرکز بین المللی مطالعات صلح استکهلم (SİRPİ) ،در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد ، جمهوری آذربایجان از لحاظ واردات تجهیزات نظامی در رده 27 جهان قرار دارد .

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری 'رپروت ' ، جمهوری آذربایجان در سال های 2016 و 2017 میلادی در مجموع 551 میلیون دلار تجهیزات نظامی وارد کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس گزارش مرکز بین المللی مطالعات صلح استکهلم، جمهوری آذربایجان در دو سال اخیر چهار فروند کشتی نظامی ' OPV-62 ' ، چهل فروند پهپاد ' ORBITER ' و 215 سامانه موشکی ضد تانک 'Spike NLOS ' وارد کرده است
جمهوری آذربایجان در عین حال 10 عدد سیستم توپخانه ای 'RM-70' 122 میلیمتری از چک دریافت کرده است .
همچنین در سالهای 2016 و 2017 میلادی جمهوری آذربایجان 36 عدد سیستم توپخانه ای 'TOS-1' ، چهل فروند ماشین زره پوش 'BTR-82A' و 800 عدد سامانه موشکی خودرو ضد تانک 'Xrizantema' از روسیه و نیز 18 عدد توپخانه 152 میلیمتری 'Dana' از اسلواکی وارد کرده است .
در این گزارش وضعیت ارمنستان که با جمهوری آذربایجان در مناقشه است ، از نظر واردات تجهیزات نظامی بررسی و اعلام شد که این کشور در دو سال اخیر در مجموع 124 میلیون دلار تجهیزات نظامی وارد کرده است و از لحاظ واردات تجهیزات نظامی در رده 54 جهان قرار دارد .
آمریکا ، روسیه ، فرانسه ، آلمان و چین بزرگترین صادر کنندگان تجهیزات نظامی در جهان به شمار می روند و این کشورها در سالهای 2013 الی 2017 میلادی ، 74 درصد صادرات تجهیزات نظامی جهان را در اختیار داشتند .
آساق **337*1579

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۸۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟

زی‌سان: طبق گزارش شادی جهانی ۲۰۲۴ که به مناسبت روز جهانی شادی منتشر شد، دانمارک ایسلند، سویدن و اسرائیل بعد از فنلاند به ترتیب در جایگاه دوم تا پنج قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش سالانه که توسط موسسه گالوپ، سازمان ملل و یکی از موسسات تحقیقاتی آکسفورد منتشر می‌شود، ایران در رتبه ۱۰۰ فهرست شادترین کشور‌های جهان قرار گرفته است.

افغانستان نیز که از زمان به قدرت رسیدن مجدد طالبان در سال ۲۰۲۰ با یک فاجعه انسانی دست و پنجه نرم می‌کند، همچنان در انتهای این فهرست ۱۴۳ کشور مورد بررسی قرار دارد.

گفتنی است که رتبه‌بندی شادی بر اساس ارزیابی‌های افراد از رضایت از زندگی، و همچنین تولید ناخالص داخلی سرانه، حمایت اجتماعی، امید به زندگی سالم، آزادی، بخشش و فساد انجام می‌شود.

tags # اخبار جهان سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • جهان عملا وارد جنگ جهانی سوم شده است
  • به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟
  • اردوغان وارد عراق شد
  • «الهام علی‌اف» وارد مسکو شد
  • شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟