Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، آقاي روحاني روز سه شنبه در ديدار «شاهين مصطفي اف» وزير اقتصاد جمهوري آذربايجان، اراده دولت‌ها و ملت‌هاي ايران و جمهوري آذربايجان را در توسعه مناسبات و همکاري‌هاي في مابين حائز اهميت برشمرد و از تلاش‌هاي سفرا و مسئولان دو کشور در کميسيون مشترک همکاري‌هاي ايران و آذربايجان تقدير کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئيس جمهور با اشاره به دعوت رسمي همتاي خود براي سفر به جمهوري آذربايجان در آينده نزديک، اظهار اميدواري کرد اين سفر موجب توسعه بيش از پيش دوستي‌ها، همکاري ها و روابط دو کشور شود.

آقاي روحاني خاطر نشان کرد: تاريخ و فرهنگ ايران و جمهوري آذربايجان بهم پيوند خورده و بايد تلاش کنيم تا دو ملت از لحاظ سياسي، اقتصادي و اجتماعي نيز پيوندهاي ناگسستني با هم داشته باشند.

وي با تأکيد بر اينکه توسعه ثبات و امنيت در جمهوري آذربايجان را در راستاي تقويت ثبات و امنيت خود قلمداد مي‌کنيم، گفت: جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان هيچگاه براي هم تهديد نبوده و نخواهند بود.

آقاي روحاني با اشاره به لزوم تشويق بخش‌هاي دولتي و خصوصي براي توسعه همکاري‌ها و سرمايه‌گذاري‌هاي مشترک، گفت: امروز دو کشور در بخش‌هاي مختلف از جمله صنعتي، داروسازي، ساخت خودرو، کشاورزي و گردشگري روابط خوبي با هم دارند و در ديگر بخش‌ها از جمله ترانزيت و همکاري‌هاي مشترک در درياي خزر نيز گام‌هاي مشترکي در راستاي توسعه مناسبات برداشته شده است.

رئيس جمهور با بيان اينکه اقدام مشترک ايران و جمهوري آذربايجان در تکميل راه آهن رشت –آستارا و کريدور شمال – جنوب به ديگر کشورهاي منطقه نيز کمک خواهد کرد، اظهار داشت: ايران و آذربايجان مي توانند در آينده به شاهراهي براي اتصال مناطق آسيا و آفريقا به شمال اروپا تبديل شوند.

وي همچنين بر لزوم ادامه رايزني و همکاري مسئولان دو کشور در راستاي تدوين رژيم حقوقي درياي خزر و برنامه ريزي براي ساماندهي فعاليت‌هاي مشترک اقتصادي در اين منطقه تأکيد کرد.

«شاهين مصطفي اف» وزير اقتصاد جمهوري آذربايجان نيز با اشاره به اراده سياسي روساي جمهور ايران و جمهوري آذربايجان بر گسترش روزافزون مناسبات همه جانبه تهران – باکو گفت: سرمايه‌گذاري‌هاي متقابل و حجم مبادلات تجاري دو کشور در سال‌هاي اخير افزايش چشمگيري داشته است.

وي سفر پيش روي رئيس جمهور کشورمان به جمهوري آذربايجان را موجب تحرک و تحول در روابط و همکاري هاي دو کشور عنوان کرد.

مصطفي اف با اشاره به روابط و همکاري‌هاي ايران و آذربايجان در بخش هاي مختلف از جمله انرژي، حمل و نقل، راه‌آهن، توليد دارو، ساخت خودرو و همکاري در نظام سلامت، گردشگري و روابط فرهنگي و دانشگاهي، گفت: تاريخ و فرهنگ مشترک دو ملت ايران و آذربايجان را بهم پيوند داده و گسترش همکاري‌هاي دو کشور در خدمت صلح و امنيت منطقه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا «کنستانتینو چیونگا» معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

آیت‌الله رئیسی سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمبابوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

کد خبر 748120

دیگر خبرها

  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • رئیسی: اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است