Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@09:40:57 GMT

گسترش دامنه نیکوکاری با جشنواره حسنات

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۷۹۱۳۰

گسترش دامنه نیکوکاری با جشنواره حسنات

خبرگزاری شبستان: آئین افتتاحیه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات از سوی کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان و اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در هنرسرای مهتاب برگزار شد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان:

کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان از موسسه‌های خیریه فعال در حوزه فرهنگی صندوق‌های قرض الحسنه استان اصفهان با سابقه بیش از 30 سال فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کانون از سال 1389جشنواره ملی فیـلم کوتاه حسنات را به منظور گسترش هرچه بیشتر فرهنگ احسان و نیکوکاری و سنت خیراندیشی، همیاری، نوع دوستی و همـدلی در میـان مردم به ویژه جوانان در قالب فیلم‌های کوتاه تاسیس کرد و طی 6 سال برگزاری جشنواره، موفق به ارتباط موثر با هنرمندان و فیلم‌سازان کشور شد.

 

کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان امید دارد تا با انتـشار و تعمیم این مفاهیم والا و ارزشمنـد ضمن کشف استعدادهای ناب فیلمسازان جوان این مرز و بوم، منشا توجه و تعمق ارتباط ذهنی و حرفه‌ای هنرمندان فیلمساز در راستــای خدمت‌رسانی به نیازمندان و اشاعه فرهنگ نیکوکاری باشد.

 

آئین افتتاحیه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات از سوی کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان و اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در هنرسرای مهتاب منطقه 11 اصفهان با حضور دوست داران هنر برگزار شد.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم کوتاه حسنات گفت: حرکت‌ها و حمایت‌های شهرداری این جشنواره را چند گام به اهدافش نزدیک کرد.

 

علی نکویی با اشاره به اینکه فیلم‌های ساخته شده باید در اختیار مردم گذاشته شود، اظهار داشت: انسان در نگاه جهان ‌بینی اسلامی خلیفه خدا است و در نفس خودش همه صفات خدایی را دارد بنابراین فطرت پاک و علاقه‌مندی به همه خوبی‌ها در ذات او نهفته است و در همه ادیان الهی، قوم‌ها، فرهنگ‌ها و نژادها احسان و نیکوکاری را تمجید می‌کند.

 

وی ادامه داد: دایره نیکوکاری در افراد متفاوت است بعضی از افراد نیکوکاری را برای خود و خویشاوندان نزدیکشان انجام می‌دهند بعضی از آن‌ها آنچنان این دایره را گسترده می‌کنند که نیکی را برای همه عالم می‌خواهند.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم کوتاه حسنات بیان کرد: در آیات و روایات انسان‌ها هدایت می‌شوند تا به فکر هم‌نوعان خود باشند در واقع آن‌ها جلو می‌روند تا همه مخلوقات عالم مورد رحمت الهی قرار گیرند اما انسان‌هایی که همیشه به فکر خودشان هستند تلنگر و هشداری می‌خواهند تا بفهمند دیگران هم حقوقی دارند.

 

گسترش دامنه نیکوکاری با جشنواره حسنات

وی کانون حسنات و فیلم کوتاه را ابزار این تلنگر دانست و خاطرنشان کرد: 6 دوره این جشنواره برگزار شد و هفتمین دوره آن اردیبهشت برگزار خواهد شد، در واقع آینده بسیار خوبی در انتظار جشنواره فیلم کوتاه حسنات است که نشان می‌دهد انسان یک بعدی و بی‌تفاوت به دنیای اطرافش نیست بلکه نسبت به سایر انسان‌ها و محیط اطرافش حساسیت دارد.

 

نکویی ادامه داد: به کمک فیلم می‌توان گوشه‌ای از زندگی یک یتیم، یک پرنده گرسنه و هزار سوژه دیگر را نشان داد و آنقدر دامنه نیکوکاری را گسترش داد که از یک لبخند و محبت کوچک آغاز و به دنیای بزرگی ختم شود تا سختی و رنج مردم را کاهش دهد.

 

وی با اشاره به از هم‌گسیختگی مردم در تمدن جدید گفت: با تجلیل از خیریه‌ها در این جشنواره نگاه مردم هم اصلاح می‌شود؛ در واقع هدف اصلی این جشنواره فرهنگ‌سازی برای کسب احساس مسئولیت افراد نسبت به سایر مخلوقات است.

 

در پایان رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم کوتاه حسنات از اکران هم‌زمان فیلم‌های کوتاه هفتمین جشنواره حسنات در 20 استان کشور خبر داد.

 

پایان پیام/121

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  زهرا آب سوران بیان کرد: با تشکیل دبیرخانه استانی جشنواره نوزدهم ۲۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شد که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایش طی روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت خواهند پرداخت.   آب سوران ادامه داد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی با هدف عمومی سازی و مردم سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و با شعار «این صحنه خانه‌ی ماست» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان