Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید محمدکاظم نظری روز سه شنبه در آیین بزرگداشت روز شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یاسوج با اشاره به جایگاه والای شهید، اظهار داشت: شهدا برای دفاع از دین مبین اسلام، بقا و پایداری نظام و انقلاب جان خود را نثار کردند.
وی افزود: باید فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش برای قشرهای مختلف مردم و به‌ویژه نسل جوان تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نظری بیان کرد: تأسیس و راه اندازی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس درایت امام خمینی (ره) بود و تاکنون نیز خدمات ارزنده‌ای به جامعه ایثارگری و خانواده شهدا در کشور و کهگیلویه و بویراحمد ارائه کرده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مهم‌ترین رسالت‌ها و مأموریت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران شامل ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه‌داشتن یاد، نام و خاطره شهدا و تکریم جامعه ایثارگری و خانواده شهیدان و خدمات رسانی به آنهاست.
سید منصور موسوی اظهار داشت: شهدا با استقامت، شهامت و رشادت‌های مثال زدنی خود در دوران هشت سال دفاع مقدس امنیت، آرامش و اقتدار را برای کشور و ملت ایران به ارمغان آوردند.
وی افزود: بسیاری از کشورهای دنیا در دوران دفاع مقدس مقابل ایران ایستادند اما شهدا و رزمندگان با فداکاری و ایثارگری تحسین برانگیز خود اجازه تصرف یک وجب از خاک کشور را به دشمنان ندادند.
موسوی بیان کرد: یک سال گذشته ساختمان اداره‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های باشت، چرام، لنده و بهمئی با احداث ساختمان‌های جدید برطرف شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد نیز گفت: آرامش و امنیت کنونی ایران اسلامی مرهون ایثارگری و فداکاری چشمگیر شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.
سرهنگ سید روح الله شاهینی اظهار داشت: نثار جان شهدا در دوران دفاع مقدس سبب بقا و دوام هر چه بیشتر نظام و انقلاب شد.
وی افزود: یکی از وظایف مهم مسئولان اجرایی تبیین فضایل اخلاقی و شیوه زندگی شهدا برای قشرهای مختلف مردم از جمله نسل جوان است.
این آیین با حضور گسترده مسئولان اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده شهدا و ایثارگران و قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد در گلزار شهدای یاسوج برگزار شد.
قرائت دل نوشته توسط فرزند یکی از شهدای کهگیلویه و بویراحمد، سرود با موضوع شهید و شهادت، مداحی و غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا از برنامه‌های مذهبی و فرهنگی اجرا شده در این آیین بود.
22 اسفند روز بزرگداشت شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌فرمان امام خمینی (ره) در سال 1358 است.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس یک هزار و 880 شهید، افزون بر 9 هزار جانباز و 317 آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
7535/6110
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین نشست دبیرخانه کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت تدوین کتاب یا نرم‌افزاری برای احصاء و تحلیل محتوای بیانات مقام معظم رهبری با کلیدواژه‌های شهید و شهادت اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های اصلی این کمیته استخراج اسامی شهدای علمی استان فارس و برنامه‌ریزی برای دیدار با خانواده این شهداست.

محمدرضا قائدی اضافه کرد: این وظیفه دانشگاهیان دانشگاه‌های مختلف استان فارس است که در برنامه دیدار با خانواده شهدای علمی مشارکت کنند و دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در شهرستان‌های استان فارس از سوی واحد‌های خود متولی برگزاری این مراسم شود.

رئیس کمیته علمی آموزشی و پژوهشی کنگره بزرگداشت ۱۵ هزار شهید استان فارس تأکید کرد: در راستای گرامیداشت این شهدا تدوین دانشنامه دفاع مقدس از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۳ خانواده شهید ارتش در بوشهر
  • تا نیمه سال تمامی تعهد واگذاری زمین ایثارگران انجام می‌شود
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران در استان بوشهر انجام شود
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران انجام شود
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • شهدای هنر و رسانه از تحریف وقایع جنگ جلوگیری کردند
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس