Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@03:40:34 GMT

قیمت اسکناس نو در راسته پول فروشان چند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۷۹۶۱۰

در روزهای پایانی سال حس نو شدن در جای جای شهر احساس می شود و در این میان، میدان فردوسی تا چهارراه استانبول حال و هوایی دیگر دارد، حال و هوای اسکناس نو.

میدان فردوسی را همه با اسکناس‌های نو، دلار، سکه و البته چرم می‌شناسند. این روزها دستفروشان اسکناس تانخورده روزهای به نسبت بهتری را نسبت به ایام سال می‌گذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر روز صبح که کرکره مغازه‌ها برای انجام معاملات ارزی از سوی صراف‌ها بالا می‌رود، آنها هم تلاطم‌شان را آغاز می‌کنند و سعی دارند بازار را به دست بگیرند. این روزها در جای ‌جای میدان فردوسی حضور افرادی که با یک چهارپایه و دسته‌هایی از اسکناس نو، خرید و فروش پول‌های تانخورده را انجام می‌دهند، پررنگ‌تر شده است.

امسال نیز به مانند سال های گذشته مردم شاهد حضور این دلالان در خیابان فردوسی هستند، اگرچه در این روزها حضور دلالان ارز در این خیابان پر ماجرا بیشتر به چشم می خورد اما در میان غوغای فروشندگان دلار و صف های طولانی خریداران، می توان فروشندگان اسکناس های نو شب عید را به راحتی پیدا کرد.

گشت و گذارخبرنگاران از بازار اسکناس فروشان خیابان فردوسی حاکی است، هر بسته ۱۰۰ و ۲۰۰ تومانی هرکدام به ترتیب ۵۵ و ۶۶ هزار تومان، هر بسته ۵۰۰ تومانی ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان، یک بسته یک هزار تومانی ۱۲۰ هزار تومان به فروش می رسد.

همچنین هر بسته ۲ هزار تومانی ۲۲۰ هزار تومان، ۵ هزار تومانی ۵۳۰ هزار تومان و ۱۰ هزار تومانی یک میلیون و ۳۵ هزار تومان به فروش می رسد.

البته نا گفته نماند که بازاری رقابتی برای اندکی بالا و پایین نرخ اسکناس‌های نو میان این فروشندگان سیار وجود دارد به نحوی که می‌گویند هم‌صنفانشان ممکن است برخی اسکناس ها را هزار تا پنج هزار تومان هم بالا و پایین بفروشند.

به گفته یکی از فروشندگان اسکناس نو، امسال نیز به مانند هر سال مشتریان خاص خود را دارند و خرید و فروش آن ها در این روزهای پایانی سال داغ شده است.

براساس قیمت های بازار یک بسته اسکناس ده هزار تومانی بیشترین سهم قیمت از میان اسکناس های نو را به خود اختصاص داده، رتبه بعدی به ۵ هزار تومانی و رتبه سوم به ۲ هزار تومانی اختصاص یافته که هر بسته صد تایی این اسکناس، در بازار آزاد ۲۲۰ هزار تومان به فروش می رسد.

از طرفی دیگر هر بسته اسکناس ۱۰۰ تومانی در پایین ترین قیمت میان اسکناس های نو قرار دارد. به گفته یکی دیگر از فروشندگان اسکناس تا نخورده، مشتریان به هر میزان که پول نو بخواهند، حتی اسکناس های نایاب ۱۰ و ۲۰ تومانی وجود دارد.

البته این قیمت‌ها در شرایطی است که بانک مرکزی از روز گذشته( ۲۱ اسفند ماه )توسط ۷۰ شعبه منتخب ۱۰ بانک توزیع اسکناس‌های نو را آغاز کرده تا شاید بتواند بخشی از تقاضای بازار را پوشش دهد؛ اما همچنان دستفروشان اسکناس نو در میدان فردوسی هم بازار خاص خود را دارند.
 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۹۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت سکه در بازار تهران

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) بازار طلای تهران و بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با یک میلیون و ۴۰۷ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، ۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۴۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، به قیمت ۲۶ میلیون تومان داد و ستد شد.

همچنین ربع سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۱۶ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با رشد ۱۰۰ هزار تومانی، هفت میلیون و ۲۰۰ تومان داد و ستد شد.

امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران با ۶۰ هزار تومان افزایش به قیمت سه میلیون و ۸۲۲ هزار تومان قیمت خورد.

 

دیگر خبرها

  • سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  • ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار
  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی به بازار
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار/ زلزله رشد نقدینگی در راه است؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸