Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سردار قادر کریمی گفت: بعد از ظهر پنجشنبه گذشته یک دستگاه وانت پیکان که رانندگی آن را جوان ۲۵ ساله تبعه خارجی به عهده داشت در مسیر میدان آزادی به سمت میدان جهاد حرکت می‌کرد که ناگهان در اطراف میدان جمهوری اسلامی توسط سرنشینان یک دستگاه پراید متوقف شد.

وی افزود: سرنشینان مسلح پراید با تهدید به مرگ و استفاده از افشانه فلفل، راننده وانت را از پشت فرمان بیرون کشیدند و به وسیله یک دستگاه خودروی پراید در حالی که پیرمرد و کودک سرنشین وانت را که بار ضایعاتی آهن داشتند در محل رها کردند، گروگان را به محل نامعلومی منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی تصریح کرد: پرونده گروگانگیری مسلحانه با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع به پلیس آگاهی ارسال شد و گروه زبده‌ای از کارآگاهان اداره جنایی پیگیری این پرونده را به عهده گرفتند.

سردار کریمی با اشاره به این که پیامک‌ها و تلفن‌های تهدیدآمیز گروگانگیران ساعتی بعد از وقوع جرم آغاز شد، ادامه داد: در حالی که بررسی‌های اطلاعاتی با به کارگیری شیوه‌های فنی و پلیسی وارد مرحله جدیدی شده بود، گروگان گیران در تماس با یکی از برادران راننده ۲۵ ساله تقاضای ۱۰۰ هزار یورو کردند.

وی اظهار داشت: آنان با تهدید به کشتن گروگان، فیلمی را نیز از طریق تلگرام ارسال کردند که نشان می‌داد راننده ۲۵ ساله با غل و زنجیر در یک اتاق شکنجه می‌شود و اگر پول را پرداخت نکنند گروگان را با شلیک گلوله خواهند کشت.

این مقام ارشد انتظامی استان خراسان رضوی گفت: کارآگاهان با دادن آموزش‌های لازم به خانواده گروگان، از آن‌ها خواستند مبلغ ۵۰ هزار یورو را طی یک قرار به گروگانگیران پرداخت کنند؛ بنابراین قرار مذکور با نظارت و هدایت کارآگاهان در منطقه الهیه مشهد گذاشته شد و موتورسواری با برداشت ارز‌های خارجی در بیابان‌های این منطقه و تاریکی شب ناپدید شد.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: با به نتیجه رسیدن رصد‌های اطلاعاتی کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه سردسته مسلح باند را در منطقه بلوار آزادی شناسایی کنند.

وی گفت: ماموران انتظامی استان سپس با هماهنگی مقام قضایی ساعت ۲ بامداد روز گذشته متهم را در حال استراحت در مخفیگاهش دستگیر کردند. در این عملیات یک عدد سلاح کمری به همراه مهمات و ۵۰ هزار یورو ارز خارجی کشف شد.

سردار کریمی افزود: با اعترافات سردسته باند، بلافاصله عملیات شبانه کارآگاهان برای دستگیری ۲ متهم دیگر پرونده ادامه یافت و ۲ همدست دیگر او نیز به در این عملیات دستگیر شدند.

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی با اشاره به این که تحقیقات و بازجویی از متهمان پرونده همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: طبق بررسی‌های اولیه انگیزه سردسته باند گروگانگیری از این اقدام مجرمانه، اخاذی بوده است.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد

علی صالحی دادستان تهران درباره پرونده کثیرالشاکی موسوم به گروه (ش) اظهار داشت: متهمان این پرونده با مانور‌های متقلبانه اقدام به دریافت وجوه بدون مجوز در قبال پیش فروش خودرو کرده‌اند و با توجه به عدم ایفای تعهدات، ضمن ارتکاب اخلال ۶ هزار میلیارد ریالی در نظام اقتصادی کشور، مبالغ هنگفتی تحصیل مال نامشروع، پولشویی و ایراد خسارت به مالباختگان مرتکب شده‌اند.

دادستان تهران افزود: این پرونده هزار و ۲۹۴ شاکی و ۴۳ متهم دارد و متهمان اصلی که ۱۶ نفر هستند با عناوین اتهامی مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق دریافت وجوه بدون مجوز قانونی (در مجموع به مبلغ ۶۰۳۷ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال)، مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای و پولشویی تحت پیگرد قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: برای ۲۳ نفر از متهمان پرونده که به عنوان واسطه در جذب مشتری نقش داشته و پورسانت دریافت می‌کردند؛ به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع درخواست مجازات شده است، ضمن اینکه دو نفر از متهمان به اتهام پولشویی و دو نفر دیگر به اتهام اختفا و تصاحب صوری اموال متهمان در مرحله تحقیقات قضایی، تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.

دادستان تهران با تأکید بر اهتمام دستگاه قضایی نسبت به رسیدگی به جرایم عمده و کلان اخلال گران در نظام اقتصادی کشور، گفت: متهمان این پرونده پس از دریافت وجوه کلان از طریق مانور‌های متقلبانه، گرچه ابتدا حدود ۲ هزار خودرو به مشتریان تحویل داده بودند، اما از اجرای تعهدات خود نسبت به ۲ هزار و ۷۵۴ خودروی باقی مانده سر باز می‌زنند که این موضوع موجب طرح شکایت از سوی مالباختگان و تشکیل پرونده کثیرالشاکی در مرجع قضایی می‌شود و بلافاصله تحقیقات قضایی آغاز و پرونده با ۱۲۹۴ شاکی و ۴۳ متهم با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال می‌شود.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: مراجع نظارتی به منظور پیشگیری از عملکرد اخلال گران اقتصادی و تسریع در توقف اقدامات مجرمانه، مکلفند راجع به گزارش‌های کمیته مبارزه با پولشویی در مورد معاملات مشکوک، اقدامات به موقع و مؤثر انجام دهند، ضمن اینکه شهروندان هم باید قبل از افتادن به دام کلاهبرداران، در زمینه قانونی بودن فعالیت‌های شرکت‌های پیش فروش خودرو، تحقیق و بررسی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در اسفراین
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • نساجی با یک بازیکن جدید برابر ذوب آهن
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • پسربچه گمشده به آغوش مادرش بازگردانده شد/ عکس
  • کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان