Web Analytics Made Easy - Statcounter

به اعتقاد کارشناس مسائل بین‌الملل، اروپا و واشنگتن در رابطه با اینکه برنامه موشکی ایران تهدیدی برای منطقه است، کاملاً موافق هستند و روی این موضوع اجماع دارند؛ اما در مورد نحوه مواجهه با این مسئله اختلافاتی با یکدیگر دارند. ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ بین الملل اروپا سیاست خارجی نظرات

«دیاکو حسینی»، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص نزدیک شدن مواضع اروپا به آمریکا در مورد برنامه موشکی ایران، با اشاره به اینکه آن­ها اختلافاتی در مورد نحوه مواجهه با برنامه موشکی کشورمان دارند، بیان داشت: اروپایی‌ها در حال حاضر بر این موضوع کار می‌کنند تا در مورد نحوه فشار بر ایران با آمریکا به توافق برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به دیدگاه اروپا و واشنگتن نسبت به برنامه موشکی کشورمان گفت: آن­ها در رابطه با اینکه برنامه موشکی ایران تهدیدی برای منطقه است، کاملاً موافق هستند و روی این موضوع اجماع دارند؛ اما در مورد نحوه مواجهه با این مسئله اختلافاتی با یکدیگر دارند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر اقدامات اخیر پاریس در این زمینه اشاره داشت: به نظر می‌رسد طرف فرانسوی ابتکار عمل را به دست گرفته و سعی می‌کند طرف آمریکایی را به سمت یک چارچوب مذاکراتی معقول هدایت کند؛ به نحوی که ایران را نیز در آن قرار دهد تا نهایتاً به یک توافق دست پیدا کنند.

وی با اشاره به تلاش فرانسوی­‌ها برای آغاز مذاکرات در مورد برنامه موشکی تأکید داشت: پاریس تلاش می‌کند که از یک طرف ایران را به ضرورت اینکه باید در مورد آینده برنامه موشکی خود مذاکره کند، متقاعد سازد و از طرف دیگر سعی می‌کند طرف آمریکایی و اسرائیلی را قانع کند که انتظارات خود را از نوع مذاکرات احتمالی کم کنند. به این معنا که حذف کامل برنامه موشکی ایران یا کاهش برد موشک‌های ایران را نامعقول جلوه دهند و آن‌ها را به سوی انتظارات عملیاتی سوق دهند.

حسینی با توجه به امکان توافق پاریس و واشنگتن گفت: فرانسه در حال حاضر نقش میانجی را در این بین بر عهده گرفته است. به نظر می‌رسد فرانسه و آمریکا به یک مخرج مشترک از انتظارات خود از برنامه موشکی ایران دست پیدا می­‌کنند و فشارهای هم‌زمان و مشترکی را بر ایران وارد خواهند کرد.

وی با تأکید بر چرایی فعال شدن فرانسوی­‌ها در این زمینه اشاره داشت: پاریس غیر از اینکه می‌خواهد آمریکا را به ماندن در برجام قانع کند، خود نیز نگرانی‌هایی در این رابطه دارد؛ لذا فرانسه با اعمال فشارها بر ایران سعی می‌کند نقش سنتی این کشور را احیا کند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به تلاش طرف­‌های غربی برای کلید زدن مذاکرات جدید تأکید داشت: فرانسه غیر از مسئله برجام نقش­ آفرینی­‌های مستقلی در این موضوع دارد. این کشور انگیزه بسیار بالایی دارد که بتواند طرف آمریکایی و ایرانی را پای میز مذاکره بکشاند.

انتهای پیام/

R1396/P36446/S8,89,95,97,1128/CT3 واژه های کاربردی مرتبط برجام اتحادیه اروپا اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت

یک طوفان سهمگین در ایالت اوکلاهما آمریکا که ویرانی‌های فاجعه باری به بار آورده، سه کشته بر جای گذاشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طوفان سهمگین در شهر سالفر ایالت اوکلاهما آمریکا علاوه بر وارد آوردن خسارات بسیار زیاد، دست کم سه کشته (از جمله یک نوزاد) و 30 مجروح بر جای گذاشت.

 

.

 

مسئولین محلی هنوز در حال ارزیابی میزان خسارات وارده ناشی از این طوفان هستند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، خسارات قابل توجهی در شهرهای «سالفر» و «هولدن ویل» مشاهده شده است. در سالفور، ساختمان‌ها با خاک یکسان شده یا به طور قابل توجهی آسیب دیده‌اند.

قطع برق در 9 ایالت آمریکا در پی طوفان زمستانی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • تجمع دانشجویان بام ایران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی+ تصاویر
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود
  • نحوه عجیب بازداشت دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا + فیلم