Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > مجلس - جلسه استیضاح آخوندی با حواشی در صحن علنی مجلس همراه بود.

به گزارش خبرآنلاین، جلسه علنی عصر امروز مجلس به استیضاح عباس آخوندی وزیر راه اختصاص یافت. موافقان استیضاح آخوندی در چند نوبت پشت تریبون قرار گرفتند و دلایل خود برای موافقت با استیضاح وزیر راه را بیان کردند. نطق نمایندگان اما با حواشی جالبی نیز همراه بود که در ادامه بخشی از آن آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احد آزادی خواه؛

گاهی شنیده می‌شود خود شما علاقه‌ای به ادامه کار ندارید، چرا باید در وزارتخانه‌ای وزیرش علاقه به ادامه فعالیت نداشته باشد و باز هم در آنجا حضور داشته باشد.

*آقای وزیر! گفتید با کسی غرض شخصی ندارید و طرح‌های دولت قبل را به پایان می‌رسانید ولی نرساندید، چرا باید ناموس ساکنان مسکن مهر هر روز مسیر طولانی در سرما و گرما را طی کنند تا فرزند خود را به مدرسه برسانند؟ شما گفتید مسکن مهر باید از امکاناتی مثل مدرسه و بیمارستان برخوردار شوند، آیا این کار را کردید؟

*من به منزل شخصی کار ندارم اما یک بار توضیح بدهید .

نادر قاضی پور؛

*آقای آخوندی بحث امروز ما شرکت‌های بی‌شمار و پیمانکارها و خانواده و شرکای شما نیست، بحث حلال و حرام بودن است. بحث ویلای لواسانات است. آیا درست است که احداث آن ویلا در لواسان با ساختمان مجلس بهارستان همزمان بوده و آیا مناسبتی دارد که میلگردهای زیادی وارد مجلس شده و از آنجا که پیمانکاران و شرکت ایرانیان متعلق به نزدیکان بوده‌اند، میلگردها به لواسانات برده می‌شد در حالیکه شما وزیر مسکن و شهرسازی بوده‌اید؟

محمدقسیم عثمانی؛

* کسانی که در راه‌ها از بین می‌روند افرادی هستند که توان خرید خودروهای چند صد میلیونی را ندارند و پیکان‌سواران و پژوسواران هستند.

عدل هاشمی‌پور؛

جواب شما به ما پیرامون حوادث اخیر چیست؟ کسانی که غیربومی بودند ولی آنجا آمدند و به دنبال جنازه عزیزان خود بودند، مهمان‌نوازی مردم ما را دیدند. باید جنابعالی مشاوری را جذب کنید تا کوه دنا را با بولدرز صاف کنید تا بتوانیم صاحب هواپیما بشویم؟ با گونی دست و پا و سر و... را از بالا به پایین منتقل می‌کنند. چه کسی می‌خواهد جواب بدهد؟ ربیعی رای آورد، شما هم رای بیاورید، چه کسی جواب ما را می‌دهد؟

2929

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد

امیرقلی جعفری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس  در مورد در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: بانک‌ها به تعهدات خودشان به درستی در بحث مسکن عمل نکردند تامین این مقدار سپرده برای اقشار آسیب پذیر و متوسط سخت است اینکه ماهی چهل پنجاه میلیون بدهند دشوار است.  باید قانون مصوب مجلس در بحث در اختیار قرار دادن تسهیلات و زمین به مردم اجرایی شود نا فرد با دست خودش مسکن بسازد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید ساخت مسکن را به مردم واگذار کنیم و ما مرحله به مرحله نظارت کنیم. هزینه ساخت مسکن در شهرهای بزرگ یک میلیارد است کدامیک از افراد آسیب پذیر می توانند این را آماده کنند ما در مجلس مطرح کردیم که زمین را دولت بدهد. به جز چند کلان شهر دولت مشکلی برای تامین زمین در سایر شهرها ندارد.

جعفری نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اگر می خواهیم اقشار آسیب پذیر دارای مسکن شوند چاره ای جز اینکه زمین و تسهیلات در اختیار آنها  قرار دهیم نداریم. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین راه برای حل مشکل مسکن مشارکت مردم است، گفت: بروکراسی و ساختار معیوب هم این اجازه را نمی دهد که دولت همه نیازهای بخش مسکن را برطرف کند. دولت هم ‌اراده کند نمی تواند کاری کند. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم. باید برای حل مشکل مسکن از ظرفیت مردم استفاده کنیم و بهترین بستر برای تحقق این امر عرضه زمین توسط دولت و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم از طریق شبکه بانکی است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • آخوندی: نزاع از درون ما را پوک و از بیرون ما را بی آبرو می کند | نادعلی: به عنوان شورا پشت کارمندان هستیم
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران
  • توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد