Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - سرپرست شرکت بازرگاني دولتي ايران شعبه گيلان از آغاز دوباره طرح خريد توافقي برنج شاليکاران استان از امروز (سه شنبه ) به مدت 10 روز خبر داد.

يعقوب خضرايي روز سه شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا بيان داشت: کشاورزان گيلاني که برنج مازاد فروخته نشده هاشميدارند و مايل هستند آن را به قيمت هاي توافقي اعلام شده دولتي بفروشند، مي توانند به مراکز خريد که فعلا در رشت و رودسر داير شده، مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: اين طرح با هدف رونق بخشي به بازار برنج بومي و حمايت از شاليکاران اجرايي شده است.
به گفته خضرايي، کشاورزان بايستي قبل از عرضه برنج خود، به اداره کشاورزي شهرستان مربوطه مراجعه کرده و معرفي نامه مربوط به سطح زير کشت ، نوع برنج و ميزان توليد را دريافت دارند.
سرپرست شرکت بازرگاني دولتي ايران شعبه گيلان افزود: اين طرح خريد حمايتي اعلام شده فقط شامل کشاورزان شاليکار مي شود و دولت برنامه اي براي خريد از کارخانه داران و دلالان ندارد.
وي گفت: نرخ خريد توافقي برنج بر اساس هشت درصد شکستگي به ازاي هر کيلوگرم رقم هاشمي، 9 هزار و 100 تومان تعيين شده، به ازاي هر درصد بيشتر از هشت درصد شکستگي ، از نرخ برنج کسر و به ازاي شکستگي کمتر از هشت درصد، به نرخ برنج اضافه مي شود.
خضرايي ادامه داد: حداکثر شکستگي قابل قبول براي خريد توافقي برنج 15 درصد و حداقل شکستگي قابل قبول براي افزايش نرخ خريد توافقي، هفت و نيم درصد تعيين شده است.
وي با بيان اينکه برنج هاي قابل خريد توافقي بايد توليد داخل و محصول فصل زراعي امسال باشند، تصريح کرد: برنج ها بايد آفت زدگي نداشته و کاملا سالم باشند.
مرحله اول خريد توافقي برنج بومي استان گيلان، بهمن ماه گذشته انجام شد.
بيش از 317 هزار بهره بردار در 238 هزار هکتار اراضي شاليکاري گيلان فعاليت دارند و سالانه حدود يک ميليون و 160 تن شلتوک به دست مي آورند که از اين ميزان، حدود 750 تن برنج سفيد با کيفيت بدست مي آيد.
گيلان بزرگترين توليدکننده ارقام بومي و باکيفيت برنج در کشور است و رتبه اول کشوري را از لحاظ سطح زيرکشت و همچنين رتبه دوم توليد برنج بعد از استان مازندران را دارد.
ارقام هاشمي، علي کاظمي، صدري، حسني و ديلماني جزو رقم هاي کيفي و ارقام گوهر، سپيدرود و خزر جزو رقم هاي پرمحصول است که در شاليزارهاي گيلان کشت مي شود. بيشترين رقم هاي کشت شده برنج در اين استان، رقم هاي کيفي هاشمي و علي کاظمي است که افزون بر 85 درصد محصول برنج گيلان را شامل مي شود.
6070/2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خلج مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام این خبر که ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب از بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مختص سازمان‌ها و نهادها از فردا پنجشنبه ششم اردیبهشت آغاز می‌شود، گفت: متقاضیان می‌توانند تا بیست‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با مراجعه به سامانه ketab.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

خلج با بیان اینکه سازمان‌ها و نهادها می‌توانند ‎ درخواست کتبی خود را برای دریافت یارانه اعتبار خرید کتاب جهت تجهیز کتابخانه‎‌ها، به رییس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کنند، افزود: پس از تأیید درخواست و تعیین میزان مشارکت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سازمان‌ها و نهادها اطلاع رسانی می‌شود.

به گفته مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سازمان‌ها و نهادها پس از دریافت اعتبار می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را با مراجعه به سامانه ketab.ir به صورت مجازی خریداری کنند.

کد خبر 6087969 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی