Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان از ایجاد ' قرارگاه نوروزی ' در این فرماندهی به منظور تامین امنیت مسافران نوروزی و شهروندان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سردار ' مهدی معصوم بیگی ' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این قرارگاه در راستای اجرای طرح های فرماندهی انتظامی استان اصفهان از 27 اسفند امسال تا 14 فروردین آینده با 6 کمیته و 15 هزار نیرو برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی و شهروندان تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: طی مدت یاد شده همچنین 242 ایستگاه پلیس برای ارائه خدمات در ایام نوروز در استان اصفهان فعال می شوند و یکهزار و 500 گشت پلیس بصورت خودرویی، موتوری و پیاده در شهرها و جاده های این استان، امنیت مردم و مسافران را تامین می کنند.
فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: طی این مدت تعدادی گشت پنهان نیز برای پیشگیری از جرایم در مناطق مختلف استان اصفهان انجام خواهد شد.
وی، اجرای طرح ' ذوالفقار 12 ' یا ' آرامش ' را از دیگر طرح های فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان در ایام نوروز اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح که با همکاری استانداری، شهرداری و بهزیستی اصفهان از 15 اسفند امسال آغاز شده و تا 15 فروردین آینده ادامه می یابد 2 هزار معتاد متجاهر با هماهنگی دستگاه قضایی در مکانی پیش بینی شده نگهداری می شوند تا از بروز سرقت های خرد و ناامنی در مناطق مختلف استان جلوگیری شود.

*** برگزاری آیین چهارشنبه سوری نیازمند مدیریت است
سردار معصوم بیگی در ادامه به آیین چهارشنبه سوری و حوادث تلخی که سال های گذشته براثر استفاده از مواد منفجره و آتش زا برای برگزاری این مراسم اتفاق افتاده است، اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم چهارشنبه سوری، رویدادی اجتماعی است که برگزاری آن نیازمند مدیریت است.
وی افزود: خانواده ها به عنوان اصلی ترین بخش در مدیریت این رویداد فرهنگی و اجتماعی می توانند با مراقبت و همراه شدن با فرزندان خود از بروز حوادث ناگوار در جریان برگزاری چهارشنبه سوری پیشگیری کنند.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: پلیس نسبت به برگزاری این رویداد، رویکردی فرهنگی و اجتماعی دارد و با اقدام های فرهنگی به دنبال اصلاح رفتار جوانان و نوجوانان برای برگزاری چهارشنبه سوری است.
وی تاکید کرد: فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان با گروه ها و افرادی که بخواهند به بهانه چهارشنبه سوری، امنیت مردم را مختل کنند بشدت و با قدرت برخورد خواهد کرد.
سردار معصوم بیگی بیان کرد: براساس هماهنگی های انجام شده با دستگاه قضایی استان اصفهان، متخلفان و برهم زنندگان نظم و امنیت مردم به بهانه برگزاری چهارشنبه سوری، تا 14 فروردین سال آینده در بازداشت بسر خواهند برد و در صورت همراه داشتن خودرو و موتورسیکلت، وسیله نقلیه آنها نیز تا زمان یاد شده توقیف خواهد شد.
سردار معصوم بیگی یادآور شد: در سال گذشته در مراسم چهارشنبه آخر سال 39 نفر مصدوم شدند و یک نفر جان خود را از دست داد که امید است امسال با همکاری خانواده ها و دستگاه های فرهنگی و اجتماعی شاهد چنین اتفاقات تخلی نباشیم.
رییس پلیس استان اصفهان برگزاری 30 جلسه با ائمه جمعه و جماعت شهرستان ها، تهیه و انتشار فیلم از وقایع تلخ اتفاق افتاده در چهارشنبه سوری سال های گذشته و توزیع بیش از پنج هزار بروشور در شهرها و مدارس این استان را از اقدام های فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان برای پیشگیری از حوادث در چهارشنبه سوی پیش رو عنوان کرد.

** کشاورزان اجازه ندهند نظم و امنیت عمومی به مخاطره بیفتد
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اعتراض های چند روز پیش کشاورزان شرق اصفهان که در پی اختصاص نیافتن حقابه کشت محصول انجام شد، گفت: کشاورزان شرق اصفهان افرادی متدین و ارزشی هستند که در دفاع مقدس نیز نقش بزرگی ایفا کردند.
وی با بیان اینکه ' نیروی انتظامی از حق قانونی آنها دفاع می کند در عین حال تصریح کرد: این قشر زحمت کش باید مراقب تحرکات دشمن برای بهره برداری سوء از این خواسته باشند و اجازه ندهند ضد انقلاب و جریان نفاق، مطالبات آنها را که از سوی استاندار و نمایندگان استان اصفهان نیز در حال پیگیری است را به سمت بی نظمی و نا امنی سوق دهند.
سردار معصوم بیگی به برگزاری نشست هایی با امنای کشاورزان شرق اصفهان و بررسی مطالبات آنها اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی برای تحقق مطالبات کشاورزان این منطقه در کنار مردم و کشاورزان بوده است و کشاورزان نیز همکاری خوبی را با مسئولان انتظامی و اجرایی استان داشته اند و اجازه نداده اند تا از مطالبات آنها سوء استفاده شود.

**اقدامات پلیس در سال 96
فرمانده انتظامی استان اصفهان به دیگر تلاش ها و اقدام های این فرماندهی از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۹ تُن انواع مواد مخدر کشف و در این پیوند افزون بر ۲۱ هزار نفر اعم از قاچاقچیان، فروشندگان و توزیع کنندگان خرد و کلان مواد مخدر در این استان دستگیر شدند.
وی افزود: در طی این مدت در راستای مبارزه با مواد مخدر، ۶۵۵ طرح در استان اصفهان اجرا شده و ۱۴۵ گروه تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکون بیش از ۱۴۱ میلیارد تومان اموال مسروقه در این استان کشف شد و به مالباختگان بازگشت.
وی افزود: در این پیوند ۲۵۰ گروه جرایم شناسایی شد که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافت.
ت/6994 / 2093

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان موتورسیکلت در اهواز

سرهنگ حسین زلقی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتور سیکلت در سطح شهر اهواز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران انتظامی کلانتری ۳۳ این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی نامحسوس ۷ سارق حرفه‌ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی طی ۲ عملیات غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهواز با اشاره به کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در شهر اهواز، بیان داشت: متهمان در تحقیقات پلیس و مواجهه با مستندات و ادله مربوطه به ۱۶ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند.

سرهنگ زلقی در خاتمه گفت: متهمان پس تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت در اهواز
  • درگذشت یک فرمانده ارشد نظامی/ قالیباف پیام داد
  • رئیس مجلس عروج سردار سید مجید ایافت را تسلیت گفت
  • پیام قالیباف برای درگذشت «مسئول دبیرخانه کنگره سرداران شهید»
  • فیلم/ تشییع پیکر شهید گمنام در فرماندهی انتظامی تهران
  • قالیباف عروج سردار «سیدمجید ایافت» را تسلیت گفت