Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-02@22:47:59 GMT

لطفا سر ساعت غذا بخورید

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۸۳۲۴۳

لطفا سر ساعت غذا بخورید

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، گروهی از سلول های عصبی در بخشی از مغز به نام هسته سومر اکیاسمپاتیک قرار دارند که وظیفه شانکنترل ساعت مغز است.متخصصان مغز و اعصاب دریافتند که نورون ها در منطقه ای به نام هیپوتالاموس که مسئول کنترل درجه حرارت، گرسنگی و تشنگی است با نظم خاصی قرار دارند.



یکی از عوامل ایجاد بی‌ نظمی در الگوی منظم غذایی درگیری‌ های شغلی افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که شاغل هستند در طول روز فرصتی برای خوردن وعده‌ های غذایی منظم ندارند. زندگی اجتماعی و استرس نیز عوامل دیگری هستند که می‌توانند این نظم را برهم بزنند.مصرف وعده های غذایی با یک الگوی نامنظم می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و چاقی را افزایش دهد.



انتخاب یک ساعت مشخص برای خوردن وعده‌های غذایی فواید گوناگونی برای سلامتی دارد. یکی از مهم‌ترین این فواید، حفظ انرژی در طول روز است. غذا خوردن نامنظم و گاه حذف برخی وعده‌های غذایی باعث می‌شود بدن شما در طول روز با کمبود انرژی مواجه شود.

 

بهداشت نیوز

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟

به گزارش خبرآنلاین، یک متخصص طب سنتی دلیل تمایل برخی مادران به خوردن مهر در دوران بارداری را تشریح کرد.

برخی افراد به خوردن مواد غیر خوراکی مانند خاک و... تمایل دارند، گاهی این تمایل در خانم‌های باردار رخ می‌دهد که ناشی از ویار بارداری است. حال علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی با حضور در یک برنامه تلویزیونی علت این تمایل به خوردن خاک یا مهر را تشریح کرد و گفت: این افراد، چون فقر آهن دارند٬ مهر می‌خورند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902128

دیگر خبرها

  • راهکارهایی برای عقب انداختن یائسگی در طب سنتی + ویدئو
  • حذف گوشت از بیشتر غذاهای میزبان در المپیک پاریس!
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • هر شانه تخم مرغ چند؟
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • کدام فلفل‌ها از همه تندتر هستند؟
  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید