Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@02:30:54 GMT

دو مرکز شتابدهنده ویژه زنان ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۸۳۲۹۶

دو مرکز شتابدهنده ویژه زنان ایجاد می‌شود

ایران اکونومیست - شتابدهنده. ساختاری حمایت‌محور است که برای رشد و توسعه استارتاپ‌ها (کسب و کارهای نوپا) و آمادگی آن‌ها برای جذب سرمایه‌گذار و تشکیل شخصیت حقوقی مستقل فعالیت می‌کند. شتاب‌دهنده‌ها معمولاً دارای شخصیت حقوقی مستقل و خصوصی‌ بوده و می‌توانند مالک بخشی از سهام استارپ‌ها/شرکت‌های مستقر در خود شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایران اکونومیست به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به اهمیت حضور و نقش بانوان فناور و خلاق در جامعه علمی و فناوری کشور و ضرورت بسترسازی توسعه و تعمیق نقش آنها در اقتصاد دانش بنیان و با توجه به اختیارات و ظرفیت های دو معاونت «علمی و فناوری» و «امور زنان و خانواده» ریاست جمهوری با هدف هم افزایی و استفاده از فرصت های موجود و بالقوه در دو معاونت مذکور، تفاهم نامه همکاری بین سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منعقد شد.
اهداف تعیین شده برای این تفاهم نامه شامل «شناسایی و معرفی بانوان خلاق و نمونه کشور به خصوص همسران و مادران خلاق، با هدف تحکیم بنیان خانواده»، «کمک به توان افزیی بانوان فناور و خلاق برای به ثمر رسیدن طرح ها و ایده های ارزشمند، به خصوص بانوان سرپرست خانوار»، «کمک به توسعه اشتغال بانوان خلاق در شرکت های دانش بنیان و خلاق به خصوص بانوان سرپرست خانوار» و «همکاری در شناسایی و افزایش ظرفیت مشاغل متناسب با توانایی و خصوصیت های ویژه بانوان فناور و خلاق» می شود.
«شناسایی مادران نخبه فناور و فرهیخته با هدف تحکیم خانواده»، «همکاری در توسعه کمی و کیفی پژوهش سراهای دانش آموزی دختران»، «همکاری در توانمندسازی و اشتغالزایی بانوان در مناطق محروم و روستایی از طریق توسعه کسب و کارهای خلاق»، «همکاری در شناسایی و معرفی سالیانه سه بانوی دانشمند برتر ایرانی مقیم کشور با همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور معرفی نقش بانوان ایرانی در تولید علم و حمایت از توسعه کسب و کار زوج های فناور و خلاق با هدف تحکیم خانواده» و «اجرای برنامه های ترویجی به منظور تبیین نقش خانواده و بانوان در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به خصوص توسعه علم و فناوری و خلاقیت» از دیگر اهداف تعیین شده برای این تفاهم نامه است.
در این تفاهم نامه در خصوص برنامه های اجرایی سال آینده آمده است؛ «همکاری و حمایت از ایجاد دو مرکز شتابدهنده ویژه بانوان»، «همکاری و حمایت از ایجاد کریدورهای خدمات تجاری سازی و توانمندسازی در 4 منطقه محروم و روستایی»، «همکاری در ایجاد بانک اطلاعات و شبکه بانوان خلاق و فناور»، «مشارکت در برگزاری جشنواره ملی شرکت های برتر خلاق و معرفی بانوان و مادران خلاق برتر»، «اجرای طرح شناسایی و بسترسازی استفاده از ظرفیت بانوان مقیم خارج از کشور در شرکت های دانش بنیان، شرکت های خلاق، مراکز نوآوری و شکوفایی و شتابدهنده ها»، «حمایت از ایجاد و توسعه پژوهش سراهای دانش آموزی خلاق در مناطق محروم و روستایی حداقل در 4 منطقه»، «شناسایی و حمایت از توسعه کسب و کار زوج های فناور و خلاق به ویژه در مناطق محروم و روستایی» و «همکاری در برگزاری جشنواره انتخاب کارآفرین برتر در بخش شناسایی و معرفی بانوی کارآفرین و خلاق برتر» از مهم ترین اقدامات و برنامه های اجرایی این تفاهم نامه در سال 97 خواهد بود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، ناسا تصمیم دارد ماموریت خصوصی آتی که با عنوان «فایرفلای بلو گوست ۱» (Firefly Blue Ghost ۱) نامگذاری شده را به منظور آزمایش نحوه دفع و حذف گرد و غبار ماه با استفاده از برق به قمر زمین عملیاتی کند.

در این ماموریت نحوه دفع و حذف گرد و غبار با استفاده از الکتریسیه مورد آزمایش قرار می‌گیرد؛ در این راستا ناسا توضیحاتی ارائه کرده و گفته است، گرد و غبار خانه‌ای که حتی مدتی تمیز نشده و جرم آنها ضخیم شده به آسانی و بدون هیچ دردسری پاک می‌شوند و سطح دوباره تمیز می‌شود، اما برای فضانوردان و فضاپیماها، گرد و غبار به دلیل ماهیت خشن و چسبنده غبار روی آنها خطر بسیار بیشتری ایجاد می‌کند. حتی ماه و مریخ هم از این خطر در امان نیستند.

تفاوت بین گرد و غبار روی ماه و زمین این است که گرد و غبار روی ماه و سایر اجرام مانند شیشه ناهموار و تیز هستند

چارلز بولر، پژوهشگر ارشد آزمایشگاه الکترواستاتیک و فیزیک سطحی مرکز فضایی کندی ناسا در این باره چنین توضیح می‌دهد: "تمیز کردن سنگ پوشه (گرد و خاک سطح ماه) از روی سطوح، مشکل را بدتر خواهد کرد؛ چرا که آنها بار الکتریکی بالایی دارند و درعین حال به شدت عایق هستند.

بولر در بیانیه‌ای گفت: قرار گرفتن مأموریت‌های آینده ماه در معرض این گرد و غبار خطر بالقوه و خطرناک هستند و مدیریت کردن شرایطی که گرد و غبار آن بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که ما در سطح زمین مشاهده کرده‌ایم دشوار است و می‌تواند مشکلات زیادی را برای فضاپیما‌ها و فضانوردان ایجاد کند. 

یکی از راهکار‌های ممکن برای کاهش آسیب‌های ناشی از این گرد و غبار، بهره‌گیری از تکنولوژی جدید ایرودینامیکی ناسا به نام تکنولوژی Dust Shield یا به اختصار (EDS) است.

ناسا از سال ۲۰۰۴ مشغول توسعه و آزمایش این فناودپری در مرکز کندی است؛ این فناوری از ترکیبی از الکترود‌ها و میدان‌های الکتریکی برای برداشتن و حذف گرد و غبار از اجسامی مانند رادیاتور‌های حرارتی و پنل‌های خورشیدی، لنز‌های دوربین و لباس فضانوردان استفاده می‌کند.

یکی از عوامل مهم در توسعه این فناوری ایجاد شرایط حمل و نقل پایدار به سطح ماه است که ناسا طراحی کلیدی آن را برای محافظت از ماه در مقابل گرد و غبار برعهده گرفته و این تلاش نشان می‌دهد، چگونه همکاری بین نهاد‌های خصوصی و دولتی می‌تواند به توسعه فضایی کمک کند و فناوری‌های جدید را در فضای خارج از جو زمین بیازماید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم
  • ۲۰۰ تاجر آفریقایی برای توسعه تجارت شناسایی شد
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • اکوسیستم جدید «چری» صنعت خودرو را متحول می‌کند؟
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور