Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@16:39:49 GMT

کشف قاچاق یک خانواده 5 نفره در کامیون

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۸۳۸۷۳

کشف قاچاق یک خانواده 5 نفره در کامیون

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، با هوشیاری ماموران گمرک بازرگان و رصد دقیق محموله های ورودی و خروجی ، ماموران گمرک به وسیله دستگاه ایکس ری توانستند در بار صادراتی محصولات پتروشیمی (پلی اتیلن) 5 نفر تبعه یکی از کشورهای همسایه را کشف کنند.

 

در این کامیون ترکیه ای از مبدا تبریز به مقصد کشور ترکیه، یک خانواده شامل پدر ، مادر و دو فرزند پسر و یک فرزند دختر بودند که می خواستند به صورت قاچاق از کشورمان خارج و وارد کشور ترکیه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا بر این گزارش، کشفیات قاچاق از سوی گمرک ایران پس از الکترونیکی شدن این سازمان و تجهیز گمرکات به دستگاههای کنترلی پیشرفته ایکس ری افزایش قابل توجهی داشته است.

 

هوشیاری ماموران گمرک به کمک سامانه های الکترونیکی، دسترسی و رصد اطلاعات، شناسایی و کشف قاچاق را تسریع کرده است.

 

تلاش ماموران گمرک نشان می دهد، در این مدت بیش از 550 مورد قاچاق انسان در عملیات های مختلف کشف شده است.

 

بر اساس اعلام سازمان جهانی گمرک ، گمرک ایران رتبه نخست مبارزه با مواد مخدر و رتبه دوم دنیا را در مبارزه با قاچاق انواع کالا کسب کرده است.

 

جام جم

 

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۳۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  سردار جلیل موقوفه ئی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با برقراری ایست و کنترل در محور سمنان - دامغان، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه تریلر مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: راننده خودرو با استفاده از بارنامه‌های غیر رسمی سعی در فریب ماموران را داشت، اما با هوشیاری پلیس مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل انواع لوازم خانگی، ابزار آلات صنعتی، قطعات خودرو، لوازم صوتی و تصویری، مواد خوراکی  که به صورت ماهرانه‌ای در بین سایر بار‌های مجاز جاساز شده بود کشف و ضبط شد.
سردار موقوفه ئی با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده طبق نظر کارشناسان بالغ بر ۹ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال برآورد شد، تصریح کرد: راننده تریلر در این رابطه بازداشت و به اداره کل تعزیرات حکومتی سمنان معرفی و خودروی وی توقیف و روانه پارکینگ شد.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • 3 کشته در تصادف پژو - کامیون
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • از چاقوی پسر درون سینه پدر تا توقیف کامیون حامل بیش از ۱۳۲ کیلو تریاک
  • ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز کشف شد
  • انتقال ۱۵۰ کیلو شیشه با کامیون ناکام ماند
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور