Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@14:38:46 GMT

اقامتگاه های بوم گردی ظرفیت ویژه برای معرفی تفت

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۸۳۹۴۴

اقامتگاه های بوم گردی ظرفیت ویژه برای معرفی تفت

به گزارش خبرگزاری بسیج از تفت، مهمان‌نوازی ایرانی که در خون هر ایرانی جریان دارد و با تغییر جغرافیای اقلیمی و قومی رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد از جمله جذابیت‌ّهایی است که گردشگران خارجی را مجذوب ایران می‌کند.

نشستن دور یک سفره، نوشیدن چای و دم‌ نوش، صرف میوه و بهره گیری از آداب و رسوم میزبانی ایرانی، تعارف‌های پی در پی جهت ارج نهادن به میهمان، از جمله مواردی است که گردشگران خارجی را به نوعی نمک گیر مهمان‌نوازی ایرانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از مصداق‌های مهمان‌نوازی ایرانی را می‌توان در اقامتگاه‌های بوم ‌گردی دید. نزدیک به دو دهه از تاسیس این اقامتگاه‌ها در ایران می‌گذرد و با رشد صنعت گردشگری و استقبال گردشگران داخلی و خارجی از گردشگری بومی، تبدیل به یکی از ظرفیت‌های اقتصادی و سیاست‌های کلان کشور شده‌ است.

تاسیس اقامتگاه بوم گردی با هدف توسعه پایدار، احیا ارزشهای بومی و سنتی، حفظ محیط زیست و کمک به اقتصاد جامعه محلی امکان یافت و این مهم از ارکان تاثیر گذار در تاسیس و فعالیت در این حوزه به شمار می‌رود

در شهر تفت سه اقامتگاه بوم گردی در محله های راحت آباد و تل مختار شهر تفت و همچنین روستای اسلامیه قرار دارد که از مهمترین آن ها اقامتگاه نار تی تی و باغ دو سرو می باشد.

نارتی تی

اقامتگاه بوم گردی نار تی تی در شهرستان تفت واقع شده است. این خانه سنتی در سال 1290 ساخته شده و دارای 6 باب اتاق است که برخی از اتاق ها کاهگلی می باشند. حیاط و باغ موجود در این اقامتگاه فضای آرام و دلنشینی را برای گذراندن اوقات مهمانان فراهم کرده است.

این مجموعه توسط زوج خوش ذوق و توانمند زردشتی مدیریت می شود؛ در ایام مختلف سال بویژه نوروز پذیرای جمع کثیری از مسافران و گردشگران است.







باغ دو سرو

مجموعه بوم گردی، اقامتی و توریستی «باغ دو سرو تفت» با اینکه مدت زیادی از افتتاح آن نگذشته است اما مورد استقبال مسافران، گردشگران و حتی مردم خود شهر تفت قرار گرفته است

این اقامتگاه یکی از سه اقامتگاه های بوم گردی شهرستان تفت است که به همت بخش خصوصی راه اندازی شده است.

ساختمان این مجموعه تفریحی و گردشگری قدمتی حدود 150 سال دارد که خرید و راه اندازی آن مبلغ 1میلیارد و 500 میلیون تومان برای سرمایه گذار هزینه داشته است.

«باغ دو سرو» در کنار دو درخت سرو در محله باغ مورتین شهر تفت قرار دارد که با ظرفیت خوابگاهی 35 نفر در حال استقبال از میهمانان نوروزی باغشهر تفت است.







منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس و تقدیر از برگزیدگان جشنواره کیش بهشت خانواده برگزار شد.

فاطمه حسینی از بندرعباس، مرتضی رحمتی از تهران و مهدی قنواتی از اهواز در بخش طراحی پوستر عناوین اول تا سوم بخش جوایز ملی را کسب کردند.

نگین استادی نیز جایزه بخش ویژه آزاد را کسب کرد و در بخش ویژه کیشوندی نیز عاطفه چراغ چشم دیپلم افتخار دریافت کرد.

هیات داوران در بخش فیلم ۱۰۰ ثانیه ای هیچ اثری را برای کسب رتبه نخست اعلام نکردند.

آیدا حافظی از تهران مقام دوم و سمیه محمدی از کیش و علی اشرف از تهران نیز مقام سوم مشترک را کسب کردند.

حسن جمشیدی از تهران در بخش ویژه آزاد و مهدی کشتکار نیز در بخش ویژه کیشوندی دیپلم افتخار را کسب کردند.

سید حسن حسینی از تهران، علی خوانین از شیراز و امیر عنایتی از تهران عناوین اول تا سوم بخش عکس را در حوزه جوایز ملی کسب کردند.

امین رحمانی از تاکستان در بخش ویژه آزاد و جابر غلامی نیز در بخش ویژه کیشوندی تندیس و دیپلم افتخار جشنواره را دریافت کردند.

امین رحمانی از تاکستان، وجیهه شکاری آذر و محمود خاکباز از کیش نیز در بخش عکس موبایلی دیپلم افتخار دریافت کردند.

دیگر خبرها

  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می شود
  • معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان