Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: داریوش اسماعیلی عصر امروز در موافقت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: من هیچ وقت انگیزه شخصی در استیضاح وزیر راه و شهرسازی ندارم و حتی یک مورد درخواست شخصی تاکنون به صورت مستقیم و غیرمستقیم مطرح نکرده‌ام.
وی ادامه داد: در شش سالی که نماینده مجلس بودم، وظیفه خود دانستم که همواره از دولت حمایت کنم زیرا دولت را پیشانی اجرایی نظام می‌دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نماینده مجلس درباره دلایل استیضاح وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: آقای آخوندی وزیر جدیدی نبود که در این شش ماه کار کرده باشد بلکه نزدیک به پنج سال است که در کابینه حضور دارند. با جلساتی که ایشان در هنگام رای اعتماد گذاشتند تعهد دادند اشتباهات گذشته را جبران کرده و تکرار نکنند ولی وقتی نمایندگان دیدند که وزیر اشتباهات گذشته را ادامه می‌دهد فردی جدیدتر سکان وزارت راه و شهرسازی برعهده بگیرد.
اسماعیلی با بیان اینکه آیا اتفاقاتی که می‌افتد رسم بر این نیست که وزیر حداقل عذرخواهی کند، تصریح کرد: آیا این اتفاق افتاد تا نمایندگان دست به استیضاح نزنند. شخصیت آخوندی مورد احترام بنده است و برای ایشان ارزش و احترام قائل هستم.
وی عدم پایبندی و عدم تلاش برای تحقق اسناد بالادستی را از دلایل استیضاح آخوندی دانست و خاطرنشان کرد: کمرنگ بودن نقش وزارت راه و شهرسازی در لایحه بودجه ۹۷ این مهم را به روشنی بیان می‌کند. شکی نیست در زمان تدوین لایحه بودجه هر وزارتخانه‌ای بتواند مسائل خود را طرح کند، در مرحله اول سازمان برنامه و بودجه و در مرحله بعدی، هیات دولت را قانع کند، بودجه بهتری کسب کنند. متاسفانه مواد مطرح در اسناد بالادستی بر زمین مانده و اثری از آنها در بودجه نیامده است.
این نماینده موافق استیضاح آخوندی افزود: برخی از احکام مربوطه شامل عمران و توسعه عشایری، ساخت مسکن اجتماعی، توسعه راه‌ها و زیرساخت و... می‌شود. این بی‌توجهی موجب شد تا بودجه عمرانی وزارت راه و شهرسازی کاهش چشم‌گیر داشته باشد. اعتبارات هزینه‌ای این وزارتخانه کاهش ۲۵ درصدی داشته است.
اسماعیلی با بیان اینکه آیا افتخار می‌کنید که بودجه شما کاهش یافته است؟ ابراز داشت: عدم تلاش برای تحقق وظایف وزارتخانه‌ها و پیشمانی برای مشارکت نهادها در امور از دیگر دلایل استیضاح است. طرف آذربایجانی تعهدات خود را انجام داده بود و از طرف گلایه داشت. ایمیدرو با تصویب دولت تقبل کرده چهل درصد جاده‌ای که از سمت معادن ساخته می‌شود، بسازد و این کار کرده است ولی شما چه کرده‌اید؟‌ انتظار دارید بخش خصوصی با شما مشارکت کند.
وی با اشاره به مسئله سازمان نظام مهندسی بیان کرد: شما در این باره جواب ندادید. شما اصرار دارید انبوه‌سازان مالک هستند. امروز شما می‌گوید مالک می‌تواند ناظر را انتخاب کند یعنی انبوه‌سازان هم مالک هستند که می‌توانند سازنده را انتخاب کنند و هم می‌توانند ناظر را انتخاب کند. این مسئله فسادآور است.
نماینده مردم خرامه، سروستان، کوار در مجلس با بیان اینکه آیا شما از مسئولیت‌تان استعفا داده‌اید؟ یادآور کرد: آیا با رئیس‌جمهور مشکل دارید؟ آیا این نشانه بی‌انگیزگی شما است؟‌ یا آنکه این مسئله ناز کردن است؟

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) در جریان رسیدگی به جدول شماره ۲۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «منابع و مصارف حوزه انرژی»، با تصویب این جدول موافقت کردند.

در جریان بررسی این جدول در صحن مجلس، هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس به ارائه توضیحات درباره جدول شماره ۲۲ لایحه بودجه پرداخت و گفت: این جدول هم در بودجه سال گذشته و هم در بودجه امسال وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شده است تا تمام جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را اعم از قسمت این فرآورده‌ها در این جدول بیان کند. همچنین دولت مکلف است که ذینفعان آن را مشخص نماید و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

وی افزود: تمام درآمد‌های نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود. همچنین در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری و حساب بهینه‌سازی آمده در جدولی درج شده است.

در ادامه حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ طی اظهاراتی تاکید کرد: در این جدول فعل و انفعالاتی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریک‌خانه‌ها است، البته منظورمان این نیست که خلافی صورت می‌گیرد، اما تمام اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در جریان بررسی جدول ۱۰- د با عنوان «طرح‌های ملی از محل توازن»، پس از مخالفت با تصویب این جدول، به پیشنهاد محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر بازگشت اعتبارات بخش د جدول ۱۰ به بخش توازن موافقت کردند.

قالیباف گفت: به دلیل اینکه منابع این بخش از بخش توازن برداشت شده است و به دلیل اینکه پیشنهاداتی هم وجود دارد، به نظر بنده باید این منابع به بخش توازن بازگردانده شود.

وی اظهار کرد: مواردی که به بخش توازن باز می‌گردد یا ردیف دارند و یا بر اساس طرح‌هایی است که ردیفی ندارند؛ بنابراین اگر ردیف دارند باید به بخش توازن بازگردانده شوند و اگر ردیف ندارند باید بر اساس شاخص توزیع شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • موافقت مجلس با جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است