Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@04:57:37 GMT

گرگان| ایجاد بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ شغل در استان گلستان

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۸۴۱۲۹

گرگان| ایجاد بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ شغل در استان گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۴۸۲ شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده که از این حیث ۱۰۶ درصد تعهدات اشتغال استان محقق شده است. ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سعید مازندرانی عصر امروز در آخرین جلسه کارگروه اشتغال استان از تحقق 106 درصدی تعهد اشتغال استان گلستان در سال 96 خبر داد و اظهارداشت: از مجموع 971 هزار شغل در کشور 19 هزار و 400 شغل جزو تعهدات استان گلستان بود که تا کنون 20 هزار و 482 شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اکثر دستگاه های اجرایی استان در زمینه ایجاد اشتغال عملکرد موفقیت آمیزی داشته اند، گفت: با اینحال محیط زیست با 5 درصد، دانشگاه های استان با 17 درصد، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با 23 درصد و همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با 63 درصد به ترتیب کمترین میزان تحقق اشتغال را داشتند.

مازندرانی اضافه کرد: در این بین برخی نهادها و دستگاه ها مانند شهرداری، اداره کل امور عشایری، جهاددانشگاهی، استاندارد و تحقیقات صنعتی، زندان ها و اقدامات تأمینی و آب و فاضلاب روستایی که اشتغالی را تعهد نکرده بودند توانستند عملکرد خوبی داشته باشند.

وی گفت: برخی نهادها مانند بسیج سازندگی تعهد ایجاد یک‌هزار شغل، بنیاد مستضعفان 119 شغل و بنیاد برکت 100 شغل را در سالجاری داده بودند که اطلاعات مربوط به مشاغلی که ایجاد کرده اند را در سامانه به ثبت نرساندند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در ادامه با اشاره به وضعیت استان در طرح کارورزی خاطرنشان کرد: تعهد استان در این بخش 4 هزار و 320 نفر بوده که 17 درصد معادل 727 نفر کارورز مشغول به کار شده اند.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 256 واحد متقاضی پذیرش کارورز در سامانه ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد 625  واحد دارای مجوز رسمی فعالیت هستند. همچنین از نظر مقاطع تحصیلی نیز 47 نفر از متقاضیان دارای مدرک کاردانی، 528 نفر کارشناسی، 96 نفر کارشناسی ارشد و 2 نفر در مقطع دکترا هستند.

مازندرانی درباره طرح مشاغل خانگی و اعتبار تسهیلاتی 19 میلیارد و 200 میلیون تومانی این بخش هم افزود: در این بخش تاکنون یکهزار و 861 طرح به ارزش 16 میلیارد و 800 میلیون تومان به بانک‌ها معرفی شده‌اند که تاکنون 8 میلیارد و 500 میلیون تومان به 882 متقاضی پرداخت شد.

وی درباره اشتغال روستایی و فراگیر گفت: در این زمینه 3 هزار و 216 طرح در سامانه کارا به ثبت رسیده که 500 پرونده مربوط به اشتغال فراگیر بوده و بقیه نیز مربوط به اشتغال روستایی است. در این زمینه سهمیه شهرستان‌ها بیش از 23 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که تاکنون 5 شهرستان به صورت کامل این تسهیلات را جذب کردند و بقیه شهرستان‌ها هنوز هم می‌توانند طرح‌ها را از متقاضیان دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: در طرح اشتغال فراگیر 15 طرح به مبلغ 17 میلیارد تومان و 9 نفر اشتغالزایی از تسهیلات برخوردار شدند در حالیکه 121 طرح با 317 میلیارد تومان و اشتغالزایی یک‌هزار و 925 نفر به بانک‌ها معرفی شدند. هم‌چنین در بخش اشتغال روستایی نیز از 158 پرونده مصوب به ارزش 329 میلیارد تومان تنها 6 پرونده موفق به دریافت 900 میلیون تومان تسهیلات شده‌اند.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۴۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با اعلان اینکه برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است.  

وی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.  

دیگر خبرها

  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • آسمان نیمه ابری در گلستان/ بارش پراکنده در ارتفاعات
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان