Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:50:09 GMT

مطالبات 9 ماهه پرستاران بزودی پرداخت می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۸۴۴۸۶

مطالبات 9 ماهه پرستاران بزودی پرداخت می شود

ساری –ایرنا- معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت :مطالبات پرستاران که از حدود 9 ماه گذشته تاکنون معوقه مانده تا پایان اسفندماه جاری وحداکثر تا فروردین ماه سال97 به تدریج پرداخت خواهد شد.

مریم حضرتی عصرسه شنبه در حاشیه همایش هم اندیشی مدیران پرستاری بیمارستانهای مازندران در بیمارستان امام علی(ع) آمل به خبرنگار ایرنا، بدون ارائه رقم کلی معوقات پرستاران گفت: البته رقم این معوقات در برخی شهرها وبخش های بیمارستانی که مشغول فعالیت هستند، متغیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با برنامه ریزی که وزیربهداشت ودرمان کردند وتاکیدی که به روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور داشتند، برای پرداخت معوقات پرستاران حداقل تا آخر اسفند قول داده شده وانشالله که این معوقات هرچه سریعتر پرداخت شود.
** اضافه شدن بیش از 15هزار پرستار به مراکز درمانی
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دربخش دیگری درخصوص کمبود نیروی پرستاری دربخش های درمانی کشور نیز پاسخ داد: درمجموع براساس نیاز سنجی ها به بیش از 100هزار نیروی پرستاری برای بیمارستانهای دولتی کشور نیاز است که جذب این شمار پرستار با توجه به منابع مالی اصلا امکان پذیر و شدنی نیست.
حضرتی ادامه داد، که درعین حال درسال 96 در 2 مرحله آزمون استخدامی در وزارت بهداشت ودرمان حدود 15 هزارنفر در گروه های پرستاری جذب مراکز درمانی کشور شدند.
وی افزود: علاوه بر این نیز 10 هزار دانشجوی پرستاری فارغ التحصیل درکشور داشتیم و جای امیدواری زیادی هست چرا که استقبال از این رشته درکشور رو به افزایش است.
حضرتی اضافه کرد که برای سال97 نیز در راستای افزایش تعداد پرستاران به ازای تخت های بیمارستانی حدود 20هزار نفر دیگربه مجموع علاقمندان به رشته پرستاری در دانشکده های پرستاری اضافه واین تعداد نیز تا 4 سال آینده به مراکز درمانی کشور اضافه می شوند.
** برنامه پرستاری جامعه نگر درکشور
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین از اجرای برنامه پرستاری جامعه نگر خبر داد و گفت: اجرای این برنامه جدید فرصت های شغلی جدیدی برای پرستاران فراهم می کند.
حضرتی ادامه داد، مهمترین نکته ای که اکنون در معاونت پرستاری وزارت بهداشت برآن تاکید می شود، پرستاری جامعه نگر هست و اینکه پرستاری از بیماستانها به سمت جامعه کشیده شود.
وی افزود: با توجه به اینکه جمعیت کشور به سمت سالمندی پیش می رود وتا 30سال آینده ، ایران با یک سونامی سالمندی مواجه خواهد شد، نیاز به مراقبت از سالمندان درخانه ها هستیم .
وی با بیان اینکه اجرای این طرح می تواند ایجاد انگیزه در گروه های دانشجویی رشته های پرستاری را نیز افزایش دهد، گفت: به علت کمبود شدید نیروی پرستار در کشور، پرستاران مجبورند دو شیفته یا سه شیفته اضافه کاری اجباری داشته باشند و همچنان با مشکلات معیشتی مواجه هستند.
ک/7327/1899

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۴۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق عامری، از اعطای سیاست‌های تأمین ۶ ماهه دوم به شرکت‌های تأمین کننده تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: به منظور تأمین به موقع اقلام تجهیزات پزشکی و جلوگیری از بروز هرگونه کمبود احتمالی سیاست ۶ ماهه دوم به شرکت‌ها اعطا می‌شود.

وی افزود: شرکت‌های متقاضی می‌توانند ظرفت مدت حداکثر ۱۰ روز نسبت به اخذ سیاست اقدام کنند.

به گفته معاون فنی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، در صورتی که شرکتی موفق به اخذ سیاست‌های اعلامی نشود، اداره کل تجهیزات پزشکی نسبت به جایگزینی با شرکت دیگر اقدام خواهد کرد.

کد خبر 6088864 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران